Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Zrób to sam - Czyli instrukcja serwisowa pisana przez naszych użytkowników. W tym dziale przeczytasz m.in. jak wymienić termostat, filtry, żarówki, tarcze i klocki hamulcowe, a nawet sprzęgło czy pasek rozrządu.
UWAGA!!
W tym dziale publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp. Nie komentujemy i nie zadajemy pytań!
  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar misiek718
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    strzelno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9JTD 1998r
    Postów
    290
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 d 22 h 49 m

    Domyślnie Czyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD

    Proszę o opis czyszczenia.
    Ostatnio edytowane przez piotriix ; 22-01-2010 o 13:01

  2. Thanks tommy288 thanked for this post
  3. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    567
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 22 h 26 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiek718 Zobacz post
    czy regulator na pompie wysokiego ciśnienia mozna go wyczyścic i jak to zrobic.
    Wykonać następujące operacje:
    1. Sprawdzić, czy kluczyk wyłącznika zapłonu znajduje się w położeniu STOP, a następnie odłączyć zacisk bieguna ujemnego (-) akumulatora.
    2. Odłączyć szybkozłączkę przewodu powrotnego paliwa z filtra paliwa, po stronie przewodu kolektora powrotnego paliwa.
    3. Odłączyć szybkozłączkę przewodu powrotnego paliwa do zbiornika po stronie przewodu kolektora powrotnego paliwa.
    4. Odłączyć przewód łączący elektrowtryskiwacze z kolektorem powrotnym paliwa, po stronie kolektora powrotnego paliwa.
    5. Odkręcić śruby i wyjąć przewód kolektora powrotnego paliwa po uprzednim odłączeniu od kolektora przewodu powrotnego paliwa z pompy ciśnienia.
    6. Oczyścić pompę wysokiego ciśnienia używając produktów do czyszczenia na zimno i osuszyć sprężonym powietrzem.
    7. Odłączyć złącze elektryczne od regulatora ciśnienia paliwa.
    8. Odkręcić śruby mocujące regulator ciśnienia paliwa.
    9. Obrócić ręcznie w gnieździe regulator ciśnienia w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i wyjąć go.
    10.Usunąć zanieczyszczenia znajdujące się na otwarciu pompy ciśnienia i w szczelinach na powierzchni.
    11.Przed zamontowaniem regulatora ciśnienia paliwa sprawdzić, czy pierścień uszczelniający metalowy (1a), pierścień uszczelniający czarny lub zielony (1b) i pierścień uszczelniający wspornika biały nie są uszkodzone i umieszczone prawidłowo.
    12.Nasmarować wszystkie pierścienie uszczelniające czystym olejem napędowym.
    13.Umieścić regulator ciśnienia paliwa w gnieździe na pompie ciśnienia.
    14.Obrócić ręcznie w gnieździe regulator ciśnienia paliwa w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i nacisnąć do momentu zetknięcia powierzchni połaczenia.
    15.Ustawić prawidłowo regulator ciśnienia paliwa.
    16.Dokręcić z wymaganym momentem śruby regulator ciśnienia paliwa /0.8 ÷ 1.0 daNm/
    17.Podłączyć złącze elektryczne do regulatora ciśnienia paliwa.
    18.Połączyć zacisk ujemny (-) akumulatora

  4. Thanks piotriix, cichy83 thanked for this post
  5. #3
    Administrator ds. społecznych Romeo Pokaż na mapie Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Postów
    2,788
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    30 d 18 h 8 m

    Domyślnie

    Dorzucę zdjęcia:


    Na pierwszych dwóch wrzuciłem lokalizację tego regulatora.

    Zdjęcie przedstawia regulator. Widoczne są dwa małe oringi(biały i zielony). Widoczny jest również kanałek... niby na oring.. ale nic bardziej mylnego. Podobn niektóre regulatory miały tu metalową blaszkę, ale w moim przypadku, a także innych z którymi się spotkałem nic tu nie przychodzi.


    Kanałek na regulatorze zgrywa się z otworami w pompie wysokiego ciśnienia. Otwory zaznaczone na poniższym zdjęciu.



    Moja procedura wyglądała tak.
    1. odkręciłem od kolektora ssącego (dwie śruby na klucz 10) kolektor paliwowy(czy jak to się tam nazywa).
    2. odkręciłem regulator od pompy(wcześniej zaciskając szczypcami przewód zasilający pompę CR)
    3. wyjąłem regulator
    4. oczyściłem gniazdo w pompie w które wchodzi regulator
    5. regulator na swoim zakończeniu(ta cieńsza strona) posiada bardzo drobną siateczkę. było widac na nim jakieś paprochy. oczyściłem , przesmarowałem regulator czystym ON
    6. dorobiłem dodatkową uszczelkę z kręgielitu i włożyłem pomiędzy regulator a pompę.

    Regulator czyściłem, ponieważ od pewnego czasu miałem następujący objaw. Rano po odpaleniu i przejechaniu ok. 1km, pojawiał się błąd Motor Control System Failure i auto gasło. Musiałem odczekać ok. 30 sekund i odpalało bez problemu. Potem do końca dnia spokój, dopóki nie zostawiłem auta na długi czas(po nocy).
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 08-12-2011 o 23:08
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. Thanks piotriix, malin2k5 thanked for this post
  7. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 18 h 37 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Widoczne są dwa małe oringi(biały i zielony). Widoczny jest również kanałek... niby na oring.. ale nic bardziej mylnego. Podobn niektóre regulatory miały tu metalową blaszkę, ale w moim przypadku, a także innych z którymi się spotkałem nic tu nie przychodzi.
    ja w tym miejscu mialem uszczelke(oring) (czarna) szkoda ze nie zrobilem zdjecia ;/ dodam ze bez tej czarnej uszczelki(oringa) zawor potrafi ciec na laczeniu z pompa

    odnoscie czyszczenia regulatora to mi kompiel w paliwie nie pomagala i po 3 kompieli w paliwku postanowilem spryskac zawor preparatem na rdze- sniezka (wd40 pewnie tez by pomoglo lecz nie posiadalem akurat)
    rezultat; zawor pracuje jak nowy ... niewielkie wahania miedzy cisnieniem prawdziwym a wymaganym przez eku takze polecam ten zabieg

  8. #5
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps////AR 156 FL SW 140KM...AR 147 1.6 TS 120KM...AR 166 2.0 TS, // Była 145 1.4 I
    Postów
    2,335
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    166 d 4 h 48 m

    Domyślnie

    Jako, że nie ma już fotek to kilka ode mnie
    Czyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-jeden.jpgCzyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-drugi.jpg
    Czyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-trzeci.jpg
    Czyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-cam00898.jpgCzyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-cam00899.jpg
    147 powodów do zadowolenia

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa JTD 8V
    Utworzone przez maxko w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-10-2013, 16:36
  2. Czyszczenie regulatora -czym i co ?
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 23:41
  3. Podmiana regulatora cisnienia paliwa
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 20:59
  4. Czyszczenie regulatora wysokiego ciśnienia
    Utworzone przez goofy2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-07-2010, 12:39
  5. Bład Cisnienia regulatora pompy
    Utworzone przez grzesiekgrizzly w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-05-2010, 19:58

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

regulator ci

jak wyczy

regulator ciśnienia paliwa iveco

jak naprawic zawór ciśnienia paliwa boxerzawor cisnienia w listwie wtryskowej 1.9jtdzawjak wyczyscicregulator cisnienia paliwa boshczujnik ciśnienia paliwa iveco jak naprawićjak wyczyscic regulatorregulator niskiego cisnienia hdi filtr paliwaregulatora cisnieniaFiat stilo regulator ciśnienia na pompieciśnienie paliwa 1.9 jtdregulator cisnienia paliwa na pompie wysokiego cisnieniajak wymienić regulatora ciśnienia paliwa fiat bravoregeneracja pompy wyskiego cisnienia fiat mareaczujnik cisnienia szyny fiat stilo 1.9czujnik ciśnienia paliwa iveco fiay stilo 1 9 jtd czujnik ciśnienia paliwazawór regulacyjny ciśnienia paliwa jtdfiat stilo 1 9 jtd czujnik ciśnienia paliwakolektor powrotny paliwa jtd alfaobiawy padnietego czujnika cisnienia paliwa alfa jtdczy mozna nsprawic regulator cisnienia paliwaczyszczenie REGULATOR CIŚNIENIA 2.8 HDIczujnik cisnienia paliwa alfa romeo jtdalfa 166 ts regulator cisnienia paliwaelektrozawór pompy wysokiego ciśnienia 0281002732pompy wtryskowe regulacja alfajak wyczyścić pompę podciśnieniaczyszczenie filtra pompy alfa gt 1.9wymiana uszczelniaczy zaworów brava jtdczyszczenie czujnika ciśnienia paliwazawór regulacji ciśnienia pompy wtryskowej hdregulator ciśnienia paliwa w fiacie stiloregulator ciśnienia pompy ivecozawór ciśnienia paliwa alfa 159zawór regulacji wysokiego ciśnieniajakie cisnienie pompy jtduszkodzenie regulatora pompy wtryskowej fiat 1.9 jtdjakie są objawy zepsucia regulatora ciśnienia na pompie crregeneracja pompy stilozawór cisnienia alffaZAWÓR CIŚNIENIA PALIWA ALFA ROMEO FIAT 1.9zawór pompy paliwa wysokiego ciśnieniazasilanie paliwa 1.9 jtdREGULATOR CISNIENIA jtd stilo cenaczyszczenie elektrozaworu pompyczyszczenie filtra przy pompie paliwa alfa gtregulator ciśnienia paliwa naprawazaworek wysokiego cisnienia paliwaprzewody paliwa marea jtdjak wymontowac pompe wtryskowa jtd 19 fiat stilopunto d zawor cisnienia paliewajak wyczyscic czujnik cisnienia na listwie 1 9 jtdregulatora ciśnienia na pompieregulator ciśnienia paliwa fiat bravazawor wysokiego cisnienia jtdzawor cisnienia paliwa w pompie tdi 1.9jak przeczyscic pompke paliwa w alfa romeo 156pompa wysokiego ciregulatora ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia cdtiregulatora ciśnienia w pompie wysokiego ciśnieniaczyszczenie regulatora ciregulator ciśnienia obiawy bravanaprawa zaworu regulacji cisnienia paliwaregeneracja regulatora ciśnienia paliwa renaultczyszczenie zaworu regulacji ciśnienia na listwie jtdregulator paliwa jtd jak sprawdziclistwa cisnienia paliwa alfa romeo 156 1.9 jtdobjawy zepsucia regulatora cisnienia paliwa0281002732 regulator paliwagdze znajduje sie regurator cisnienia paliwa fiat bravonie trzyma ciśnienia paliwa alfa 159 jtd regulator ciśnienia w pompie paliwowej jtdczujnik wysokiego ciśnienia boxer 2.8jak wyczyscic regulator cisnienia 1.9jtdfiat stilo czujnik przy baku paliwa 1.6 jak sie nazywazawór regulacji ciśnienia oleju cdtiregulator cisnienia paliwa 2.8filtr paliwa 1.9dci czyszczeniezawór ciśnieniowy jtdjak działa zawór regulacji wysokiego cisnieniazawór ciśnienia paliwa czy idzie wyczyścićjak sprawdziczujnik ciśnienia paliwa 1.9jtdalfa 147 1.9 jtd cisnienie listwymanual czyszcze nie regulatorazawor paliwa 1.9 jtdczujnik cisnienia paliwa w stilozawór regulacji ciśnienia alfa jtdjak sprawdzic regulatory paliwaczujnik ciśnienia fiat stilo 1 9jtdzawór ciśnienia paliwa regeneracjalistwa cisnienie paliwa alfa romeo 156 1.9 jtdnaprawa pompy cr jtdjak sprawdzić regulator wysokiego ciśnieniaregulator cisnienia w pompie cisnienia olejugdzie jest regulator ciśnienia paliwa fiat siena gdzie onczujnik zawor cisnienia na listwie 3.0 cdti

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory