Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Wymiana świec żarowych , na przykładzie Multijet 16v

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet 16v & Alfa 146 1,9JTD8v
    Postów
    1,693

    Domyślnie Wymiana świec żarowych , na przykładzie Multijet 16v

    w kolejnym odcinku A.Słodowy wymienimy świece żarowe , na przykładzie 1910 jtd 16v .

    Garść faktów : po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR , kontrolka grzania świec powinna zaświecić na kilka sekund i zgasnąć (czas grzania zależny od temp zewnętrznej , generalnie w JTD-kach przy dużych mrozach dopiero zaczyna świecić wyraźnie dłużej ) , jeżeli po zgaśnięciu owa kontrolka zaczyna mrugać (około 30sek) to należy się przyjrzeć układowi podgrzewania, w którego skład wchodzą :
    - grzałka paliwa
    - świece żarowe
    - centralka podgrzewania świec

    po podpięciu pod komp diagnostyczny wyskoczy błąd w układzie podgrzewania , jednak nie wskaże jednoznacznie powodu , to już nasze zadanie . W moim przypadku był to błąd P0683 , a sprawcą była 1 świeca żarowa ,jako iż multimetr nie daje 100% pewności , dodatkowo sprawdziłem to prostą metodą , mianowicie kabelek do + akumulatora i dotykałem świecy żarowej , jeżeli przy kontakcie z główką świecy iskrzyło to sprawna , jeśli nie - to uszkodzona . Metoda ta jest prosta i bezbłędna , co potwierdziło się po wyjęciu na warsztat świec , 3 ładnie grzały po podaniu napięcia , 1 zrobiła fakju.



    Uploaded with ImageShack.us

    Pomoce ''naukowe'':
    - świece żarowe
    - klucz dynamometryczny ( minimum od 10Nm , najkorzystniej od jakieś 5Nm)
    - nasadka 9mm - długa
    - smar do świec
    - wd40 lub podobne (np często polecany Wurth)



    Uploaded with ImageShack.us

    Przed odkręceniem świec ,warto prysnąć środkiem penetrującym w gniazda świec , najlepiej kilka razy , i najlepiej już kilka dni przed robotą , i nie żałować sobie , i oczyścić okolice świecy z paprochów .



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Istnieją różne teorie dotyczące wykręcania świec , zdania są podzielone , jednak zazwyczaj poleca się wykręcać na zimnym lub letnim , na gorącym silniku zazwyczaj polecają w ostateczności , jeśli w innych przypadkach nie chce się wykręcić , bo wtedy łatwo uszkodzić gwint w głowicy . Na pewno natomiast nie wolno wkręcać nowych świec do rozgrzanego silnika , bo je wtedy ''zaspawamy''.



    Uploaded with ImageShack.us

    Fabrycznie w jtd16v były Bosch 0 250 203 001 (model Duraterm ) , jednakże po dobrych doświadczeniach ze świecami zapłonowymi w innym aucie , postanowiłem skorzystać z BERU GN059 . Mając na uwadze często wspominane problemy z ukręcaniem świec podszedłem do tematu od strony technicznej , ale niestety nie znalazłem danych technicznych Boscha , więc niejako skorzystałem z danych BERU ( w zasadzie typ świec jest ten sam - pencil glow plug) , które na swojej stronie internetowej podaje iż graniczny moment gnący świecy GN059 wynosi 20Nm i tym się sugerowałem przy odkręcaniu starych świec , czyli na kluczu ustawiłem poniżej 20Nm i powoli odkręcałem (jeżeli przy odkręcaniu klucz by kliknął , to znaczy że przekraczam graniczny moment , i może dojść do ukręcenia świecy) . W moim przypadku wszystkie świece wykręciły się bez problemu . Jeżeli jednak przy odkręcaniu poczujecie w pewnym momencie opór , najlepiej lekko wtedy wkręcić , znów prysnąć środek penetrujący i próbować dalej odkręcać , i tak stopniowo , lub też poleca się wtedy odkręcać na bardzo gorącym silnku . Tak więc istnieją różne teorie. Pole do dyskusji w temacie .



    Uploaded with ImageShack.us


    Przykręcanie świec , świece wkręcamy ręcznie a dopiero później kluczem dynamometrycznym , eLearn do modelu 156 nakazuje wartość 7-9Nm (producent świecy podaje 10Nm), ja zastosowałem 9Nm dodatkowo gwinty świec delikatnie pokryłem specjalnym smarem do świec żarowych ( Beru GKF , może być inny odporny na wysokie temp ) . Uwaga : Jeśli zbyt słabo dokręcimy świece to świeca nie będzie prawidłowo umieszczona w gnieździe , może wystąpić nieszczelność , nagar na gwincie i będzie ciężko takie coś kiedyś wykręcić .



    Jeżeli ktoś z szanownych forumowiczów chce coś pożytecznego dodać to zapraszam , tylko proszę o wypowiedzi praktyków .


    Powered by BastardJTD vel Sedici
    All rights reserved

    Zakaz umieszczania dokumentu na innych stronach internetowych bez zgody właściciela .
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    492

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    (...)
    Pomoce ''naukowe'':
    (...)
    - klucz dynamometryczny ( minimum od 10Nm , najkorzystniej od jakieś 5Nm)
    (...)
    kluczu ustawiłem poniżej 20Nm i powoli odkręcałem (jeżeli przy odkręcaniu klucz by kliknął , to znaczy że przekraczam graniczny moment , i może dojść do ukręcenia świecy)
    Ponieważ niedawno stałem się posiadaczem drugiego klucza dynamometrycznego i oblookałem jeszcze jeden w sklepie, muszę Was ostrzeć że klucze dynamometryczne działają tylko przy zakręcaniu śruby, więc nic nie da ustawienie momentu np na 20Nm przy odkręcaniu, bo klucz nie kliknie jeśli ta wartość zostanie przekroczona. Być może są specjalne klucze do odkręcania, albo działające w obie strony... nie wiem.

    np z opisu klucza Proxxon:
    precyzyjny mechanizm grzechotkowy z przełącznikiem prawo - lewo, pomiar momentu obrotowego wyłącznie w prawą stronę,

    pomiar momentu w obie strony napewno można zrobić kluczem dynamometrycznym wychylnym, ale autorowi tematu nie o taki klucz chodziło. W wychylnym nie nastawiamy monetu, tylko obserwujemy wartość pokazywaną na skali.


    Do Moderatora: Myślę że jest to istotną informacją, gdyż zastosowanie się do wskazówek w opisie może skończyć się ukręceniem świecy... klucz nie zadziała.
    Ostatnio edytowane przez piotriix ; 02-02-2011 o 09:45

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gryf
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    stan przejściowy bez AR
    Postów
    47

    Domyślnie

    Być może dostane po uszach od moderatora za robienie niepotrzebnego OT.

    Pokazany na foto klucz wychylny marki TOPEKS posiada dużą tolerancje błędu. Jest to marketówka za średnio 20zł-35zł już w detalu. Nie nadaje się niestety do dokładnego wyznaczania tam małego momentu. Zwykle jest tak że posługując się tym kluczem "wskażnik nie zmienia położenia płynnie tylko podskakuje" - opiera się o tarczkę (to wycięcie). Jakiegoś certyfikatu zgodności wydanego przez UMiW też nie ma
    Więc panowie używać tego można ale z głową. Pozdrawiam

  4. #4
    kubaa83
    Gość

    Domyślnie

    Witam, służę pomocą przy wykręcaniu urwanych świec żarowych w Lublinie (bez zdejmowania głowicy), w razie pytań piszcie na cubuss83@wp.pl

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    3,936

    Domyślnie

    Instrukcja montażu wg NGK.de
    Podczas montażu przestrzegać następujących kroków:
    1. Świecę żarową można wymontować, gdy silnik jest ciepły.
    2. Ostrożnie poluzować świecę żarową.
    3. W razie potrzeby usunąć sprężonym powietrzem zaskorupienia i zabrudzenia.
    4. Wykręcić starą świecę żarową.
    5. EntUsunąć pozostałości w obszarze świecy żarowej - w razie potrzeby przy pomocy rozwiertaka.
    6. Ręcznie wkręcić świecę żarową do oporu.
    7. Ustawić na kluczu dynamometrycznym właściwy moment dokręcenia.
    8. Włożyć orzech klucza bezpośrednio na nakrętkę świecy żarowej i dokręcić mocno.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Dostęp do świec żarowych - 1.9 JTD 8V 115 KM
    Utworzone przez grabsoon w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-11-2013, 19:38
  2. Migająca kontrolka świec żarowych- przekaźnik świec?
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale 147
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 14:23
  3. wymiana świec żarowych 1,9 jtd
    Utworzone przez talon w dziale 156
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 13:57
  4. Test świec żarowych. Mrugająca lampka świec.
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 12:29
  5. [147] Wymiana świec żarowych
    Utworzone przez Winters w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2010, 16:41

alfa romeo 2.4 jtd gdzie sa swiece zarowe

gdzie sa swiece zarowe fiorino

świece żarowe lublin III

wymiana świec żarowych alfa romeo 156 1.9 jtd

przyrządy do urwanej świecy zarowej

świece żarowe jak mocno przykrecic

co ile wymiana

wymiana świeć 1.3 multijet

świece żarowe

klucze do

alfa romeo gdzie są świece żarowe

czym wykrecic swiece zarowawykręcanie swiec żarowychwymiana świec żarowych alfa 156 19 jtd zdjeciajak wymienic żarówswiece wykrecac na zimno czy na cieploświece żarowe 2.0 multijetwymiana swiec zarowych na ciepłym czy zimnymserwis alfa romeo wymiana świecy żarowejczy świece żarowe wykręcać na zimnym czy ciepłym silnikualfa 156 WYMIANA SWIEC ZAROWYCHdobry sposób na odkręcanie świec żarowychjak usunąć urwaną świecę żarowąjak wykręcić świece żarowe na ciepłym silnikuwymiana świec w lubliniewykręcanie swiec zarowych lublin159 wymiana swiecjak sprawdzic przekaznik swiec zarowych alfa 159przekaznik swiec zarowych alfa 159prawidlowa wymiana swiec zarowychswiece zarowe wykreca sie na cieplymświece żarowe na zimnym czy na gorącymklucz do swiecy zarowych fiatswiece zarowe opis wymiany2.0 multijet swiece żarowe alfa romeo 156 wymiana świec żarowych alfa 2.4 jtdm wymiana swiecile świec alfa 159wymiana świec żarowych cromaświece żarowe alfa romeo 156 instrukcjawykręcanie świec żarowych lublinalfa 156 świece żaroweświece żarowe w lubliniemodul grzania swiec zarowych alfa 1591.3 multijet jak wymienić świecep0683 fiatwyjmowanie urwanych świec żarowychwymian świecy żarowej multijetwymian świecy żarowej 1 9 multijetwymiana świec żarowych alfa romeo 156 jtd manual

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory