Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: AR 156 Wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył

  1. #1
    Sebastoss
    Gość

    Domyślnie AR 156 Wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył

    Witam,
    postanowiłem stworzyć własny artykuł.
    Jako że wymieniałem klocki i tarcze i miałem problemy z np. wciśnięciem tłoczka, publikuje mały poradnik by innym miłośnikom Alfa romeo było łatwiej.
    Kod:
     http://rs257.rapidshare.com/files/73551824/wymiana_tarcz_klok_w_rev.1.pdf
    Niedługo nowa rewizja !- już po..

    Jest to plik PDF by łatwiej (od word) go przeglądać bez przesunięć zdjęć i innych takich.

    Jeżeli znajdziecie błędy lub sugestie to proszę mi dać znać - wprowadzę poprawki.
    Może jakieś oceny pod względem przejrzystości, czy się przyda? itp.

    Pozdrawiam
    życzę miłej lektury i owocnych napraw ;-)

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,199

    Domyślnie

    W wakacje rowniez wymienialem tylne klocki oraz wymienialem gumki tloczkow dlatego mam kilka zwiazanych z tym pytan

    - NIe rozumiem po co zaciagasz reczny i odpinasz przy nim linke ??
    - Nie rozumiem po co wypinasz linke recznego przy zaciskach ??
    - Zaciskanie gumowego przewodu hamulcowego szczypcami chyba nie jest dobrym pomyslem
    - Nie rozumiem po co odkrecasz przewod hamulcowy ??

    Ja cala to operacje przeprowadzilem bez tych czynnosci i nie wydaje mi sie zeby byly one do czegos potrzebne

    Wszystko robilem na zaciskach na samochodzie i nie bylo klopotu a wymienialem nie tylko klocki ale rowniez te gumki od tloczkow i uruchamialem jeden zapieczony tloczek

    Co do wciskania tloczkow spowrotem to mam na to bardzo dobry patent

    Lapiemy tloczek sciskiem stolarskim a nastepnie dokrecajac go wkrecamy tloczek zgodnie z kierunkim wskazowek zegara za pomoca klucza do montazu tarcz w szlifierce kontowej Pasuje idealnie do otworkow na tloczku

    Robota szybka czysta i przyjemna Wymiana gumki zajela mi ledwo 2 h :twisted:

    Koszt gumek 12 zl Koszt zacisku 250 zl

    Tu watek zwiazany z tym tematem
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...owe-vt4127.htm
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  3. #3
    Sebastoss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    - NIe rozumiem po co zaciagasz reczny i odpinasz przy nim linke ??
    - Nie rozumiem po co wypinasz linke recznego przy zaciskach ??
    - Zaciskanie gumowego przewodu hamulcowego szczypcami chyba nie jest dobrym pomyslem
    - Nie rozumiem po co odkrecasz przewod hamulcowy ??


    Robota szybka czysta i przyjemna Wymiana gumki zajela mi ledwo 2 h :twisted:

    watek zwiazany z tym tematem
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...owe-vt4127.htm
    1. nie odłączałem linkę przy ręcznym tylko ją luzowałem (w instrukcji pisze)

    2. Musiałem zdemontować zacisk ponieważ w moim przypadku aby ruszyć tłoczkiem musiałem użyć klucza hydraulicznego- później już szło lżej

    3. A co się może z przewodem stać? jeżeli się go delikatnie zaciśnie tak by płyn nie
    wypływał - metoda stosowana w co drugim warsztacie.

    4. Aby zdemontować zacisk trzeba powypinać wszystkie te elementy.
    Osobiście naprawiałem nie jeden samochód nie jedno widziałem, i czasem lepiej poświęcić dwie czynności więcej i mieć wszystko zrobione na cito!
    Może w twoim samochodzie poszło wszystko 'miękko i szybko' - choć tu piszesz że lekko i miło a w innym temacie że 'Nameczylem sie z tym...." Nieważne... nie zamierzam przepychać się na słówka w końcu "gramy w tym samym zespole".

    Myślę że skoro komuś się udało zrobić wszystko 'NA SAMOCHODZIE' to znaczy że jest to możliwe, a co za tym idzie dodam stosowny wpis do mojej instrukcji
    Będzie nowa rewizja ;-)

    Pozdrawiam
    i wciąż czekam na nowe opinie co zmienić by zbliżyć się do ideału.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    925

    Domyślnie

    mógłby ktoś podrzucić jeszcze raz tą instrukcję? Bo muszę u siebie zmienić, a nie wiem jakie niespodzianki mnie czekają i jakie mi są potrzebne klucze

  5. #5
    you
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek921 Zobacz post
    mógłby ktoś podrzucić jeszcze raz tą instrukcję? Bo muszę u siebie zmienić, a nie wiem jakie niespodzianki mnie czekają i jakie mi są potrzebne klucze
    Link jest aktywny, tylko jest źle wklejony.
    http://rs257.rapidshare.com/files/73...ok_w_rev.1.pdf

    Bardzo proszę poprawny.

    Pozdrawiam,
    Kamil

  6. #6
    krzychk1
    Gość

    Domyślnie A ja wkręciłem jeden tłoczek bez wyjmowania z auta i bez ścisku ttlko kręciłem i szed

    Cytat Napisał Sebastoss Zobacz post
    1. nie odłączałem linkę przy ręcznym tylko ją luzowałem (w instrukcji pisze)

    2. Musiałem zdemontować zacisk ponieważ w moim przypadku aby ruszyć tłoczkiem musiałem użyć klucza hydraulicznego- później już szło lżej

    3. A co się może z przewodem stać? jeżeli się go delikatnie zaciśnie tak by płyn nie
    wypływał - metoda stosowana w co drugim warsztacie.

    4. Aby zdemontować zacisk trzeba powypinać wszystkie te elementy.
    Osobiście naprawiałem nie jeden samochód nie jedno widziałem, i czasem lepiej poświęcić dwie czynności więcej i mieć wszystko zrobione na cito!
    Może w twoim samochodzie poszło wszystko 'miękko i szybko' - choć tu piszesz że lekko i miło a w innym temacie że 'Nameczylem sie z tym...." Nieważne... nie zamierzam przepychać się na słówka w końcu "gramy w tym samym zespole".

    Myślę że skoro komuś się udało zrobić wszystko 'NA SAMOCHODZIE' to znaczy że jest to możliwe, a co za tym idzie dodam stosowny wpis do mojej instrukcji
    Będzie nowa rewizja ;-)

    Pozdrawiam
    i wciąż czekam na nowe opinie co zmienić by zbliżyć się do ideału.
    A ja wkręciłem jeden tłoczek bez wyjmowania z auta i bez ścisku tylko kręciłem i wszedł, a drugi się zaparl i wymontowalem cały zacisk i w imadle i kluczem do rur i do przodu i dociskałem i kręciłem, aż wlazł słowem nie ma reguły.
    Pozdrawiam
    Krzych

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 12:43
  2. Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
    Utworzone przez iscub w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 22:23
  3. [156] wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez Kosiar w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 20:48
  4. wymiana tarcz i klocków hamulcowych
    Utworzone przez pieknylolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 06:57
  5. wymiana tarcz i klocków GTV
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 14:48

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory