Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Sebastoss
    Gość

    Domyślnie AR 156 Wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył

    Witam,
    postanowiłem stworzyć własny artykuł.
    Jako że wymieniałem klocki i tarcze i miałem problemy z np. wciśnięciem tłoczka, publikuje mały poradnik by innym miłośnikom Alfa romeo było łatwiej.
    Kod:
     http://rs257.rapidshare.com/files/73551824/wymiana_tarcz_klok_w_rev.1.pdf
    Niedługo nowa rewizja !- już po..

    Jest to plik PDF by łatwiej (od word) go przeglądać bez przesunięć zdjęć i innych takich.

    Jeżeli znajdziecie błędy lub sugestie to proszę mi dać znać - wprowadzę poprawki.
    Może jakieś oceny pod względem przejrzystości, czy się przyda? itp.

    Pozdrawiam
    życzę miłej lektury i owocnych napraw ;-)

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,207

    Domyślnie

    W wakacje rowniez wymienialem tylne klocki oraz wymienialem gumki tloczkow dlatego mam kilka zwiazanych z tym pytan

    - NIe rozumiem po co zaciagasz reczny i odpinasz przy nim linke ??
    - Nie rozumiem po co wypinasz linke recznego przy zaciskach ??
    - Zaciskanie gumowego przewodu hamulcowego szczypcami chyba nie jest dobrym pomyslem
    - Nie rozumiem po co odkrecasz przewod hamulcowy ??

    Ja cala to operacje przeprowadzilem bez tych czynnosci i nie wydaje mi sie zeby byly one do czegos potrzebne

    Wszystko robilem na zaciskach na samochodzie i nie bylo klopotu a wymienialem nie tylko klocki ale rowniez te gumki od tloczkow i uruchamialem jeden zapieczony tloczek

    Co do wciskania tloczkow spowrotem to mam na to bardzo dobry patent

    Lapiemy tloczek sciskiem stolarskim a nastepnie dokrecajac go wkrecamy tloczek zgodnie z kierunkim wskazowek zegara za pomoca klucza do montazu tarcz w szlifierce kontowej Pasuje idealnie do otworkow na tloczku

    Robota szybka czysta i przyjemna Wymiana gumki zajela mi ledwo 2 h :twisted:

    Koszt gumek 12 zl Koszt zacisku 250 zl

    Tu watek zwiazany z tym tematem
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...owe-vt4127.htm
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  3. #3
    Sebastoss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    - NIe rozumiem po co zaciagasz reczny i odpinasz przy nim linke ??
    - Nie rozumiem po co wypinasz linke recznego przy zaciskach ??
    - Zaciskanie gumowego przewodu hamulcowego szczypcami chyba nie jest dobrym pomyslem
    - Nie rozumiem po co odkrecasz przewod hamulcowy ??


    Robota szybka czysta i przyjemna Wymiana gumki zajela mi ledwo 2 h :twisted:

    watek zwiazany z tym tematem
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...owe-vt4127.htm
    1. nie odłączałem linkę przy ręcznym tylko ją luzowałem (w instrukcji pisze)

    2. Musiałem zdemontować zacisk ponieważ w moim przypadku aby ruszyć tłoczkiem musiałem użyć klucza hydraulicznego- później już szło lżej

    3. A co się może z przewodem stać? jeżeli się go delikatnie zaciśnie tak by płyn nie
    wypływał - metoda stosowana w co drugim warsztacie.

    4. Aby zdemontować zacisk trzeba powypinać wszystkie te elementy.
    Osobiście naprawiałem nie jeden samochód nie jedno widziałem, i czasem lepiej poświęcić dwie czynności więcej i mieć wszystko zrobione na cito!
    Może w twoim samochodzie poszło wszystko 'miękko i szybko' - choć tu piszesz że lekko i miło a w innym temacie że 'Nameczylem sie z tym...." Nieważne... nie zamierzam przepychać się na słówka w końcu "gramy w tym samym zespole".

    Myślę że skoro komuś się udało zrobić wszystko 'NA SAMOCHODZIE' to znaczy że jest to możliwe, a co za tym idzie dodam stosowny wpis do mojej instrukcji
    Będzie nowa rewizja ;-)

    Pozdrawiam
    i wciąż czekam na nowe opinie co zmienić by zbliżyć się do ideału.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    925

    Domyślnie

    mógłby ktoś podrzucić jeszcze raz tą instrukcję? Bo muszę u siebie zmienić, a nie wiem jakie niespodzianki mnie czekają i jakie mi są potrzebne klucze

  5. #5
    you
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek921 Zobacz post
    mógłby ktoś podrzucić jeszcze raz tą instrukcję? Bo muszę u siebie zmienić, a nie wiem jakie niespodzianki mnie czekają i jakie mi są potrzebne klucze
    Link jest aktywny, tylko jest źle wklejony.
    http://rs257.rapidshare.com/files/73...ok_w_rev.1.pdf

    Bardzo proszę poprawny.

    Pozdrawiam,
    Kamil

  6. #6
    krzychk1
    Gość

    Domyślnie A ja wkręciłem jeden tłoczek bez wyjmowania z auta i bez ścisku ttlko kręciłem i szed

    Cytat Napisał Sebastoss Zobacz post
    1. nie odłączałem linkę przy ręcznym tylko ją luzowałem (w instrukcji pisze)

    2. Musiałem zdemontować zacisk ponieważ w moim przypadku aby ruszyć tłoczkiem musiałem użyć klucza hydraulicznego- później już szło lżej

    3. A co się może z przewodem stać? jeżeli się go delikatnie zaciśnie tak by płyn nie
    wypływał - metoda stosowana w co drugim warsztacie.

    4. Aby zdemontować zacisk trzeba powypinać wszystkie te elementy.
    Osobiście naprawiałem nie jeden samochód nie jedno widziałem, i czasem lepiej poświęcić dwie czynności więcej i mieć wszystko zrobione na cito!
    Może w twoim samochodzie poszło wszystko 'miękko i szybko' - choć tu piszesz że lekko i miło a w innym temacie że 'Nameczylem sie z tym...." Nieważne... nie zamierzam przepychać się na słówka w końcu "gramy w tym samym zespole".

    Myślę że skoro komuś się udało zrobić wszystko 'NA SAMOCHODZIE' to znaczy że jest to możliwe, a co za tym idzie dodam stosowny wpis do mojej instrukcji
    Będzie nowa rewizja ;-)

    Pozdrawiam
    i wciąż czekam na nowe opinie co zmienić by zbliżyć się do ideału.
    A ja wkręciłem jeden tłoczek bez wyjmowania z auta i bez ścisku tylko kręciłem i wszedł, a drugi się zaparl i wymontowalem cały zacisk i w imadle i kluczem do rur i do przodu i dociskałem i kręciłem, aż wlazł słowem nie ma reguły.
    Pozdrawiam
    Krzych

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Bielsko
    Auto
    Alfa 156 1.6 TS
    Postów
    2

    Domyślnie

    Zabrałem się do roboty i niestety nie mogę wkręcić tłoczka. Kręcę kluczem do tarcz dociskając go czym się da, ale nie widzę, żeby wchodził głębiej. Zacisk jest jeszcze podpięty do ręcznego i przewodu i zastanawiam się czy jednak nie trzeba będzie go wymontować całego.

    Jeżeli ktoś z was ma jeszcze poradnik, który wrzucał tutaj Sebastoss, to byłbym wdzięczny za podrzucenie, bo link już zapewne dawno niekatywny.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Bielsko
    Auto
    Alfa 156 1.6 TS
    Postów
    2

    Domyślnie

    Zabrałem się do roboty i niestety nie jestem w stanie wkręcić tłoczka. Zacisk jest jeszcze podłączony do ręcznego i przewodu, próbuję go wkręcić przy pomocy klucza do szlifierki i dociskać czym się chce, ale nie widzę, żeby coś to dawało.

    Czy jest ktoś w stanie podrzucić ten przewodnik który wrzucał sebastoss? Obawiam się, że będę musiał wymontować zacisk całkowicie i wolałbym mieć tutaj jakieś wsparcie obrazkowe

Podobne wątki

  1. [155] 2.0 16V - głośna praca po zmianie tarcz i klocków hamulcowych
    Utworzone przez Meyson w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-11-2015, 20:40
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 12:43
  3. Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
    Utworzone przez iscub w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 22:23
  4. wymiana tarcz i klocków hamulcowych
    Utworzone przez pieknylolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 06:57
  5. wymiana tarcz i klocków GTV
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 14:48

alfa 156 wymiana tarczy

alfa 156 klocki tył wymiana

alfa romoeo 156wymiana tarcz hamulcowych tyl

wymiana klockow tyl alfa 166 narzedzia

wymiana tarcz tył laguna 2

wymiana klockow tyl alfa 156

jak wymienić klocki tył alfa 166

vivaro 2009 jakie tarcze tyl

wymiana klockow alfa romeo 156

wymiana gumek w cylinderkach hamulcowych laguna

budowa zacisku hamulcowego tylnego renault laguna kombi

zmiana klockow alfa 156 tyl

wymiana klockow

problem Z TARCZAMI hamulcowymi tyl renault scenic 2

youtube wymiana tarczy hamulcowych tyl alfa156

wymiana klocków hamulcowych renault laguna 2

wymiana klocków hamulcowych Leguna II

jak założyć szczęki hamulcowe na tył

vt4127 termostat

wymiana klocków hamulcowych laguna 2 tył

wymiary klocków hamulcowych alfa romeo 156

demontaż hamulców tył alfa romeo

wymiana klockow tyl w scenic 2

klocki tył laguna ii

jak wymienić klocki hamulcowe w alfa romeo 156

wymiana tarcz i klock

wymiana tarcz hamulcowych ty

alfa romeo 156 wymiana tarcz I klockow tyl jakie klucze

jak wymienic tarcze hamulcowe reno laguna 2 tyl youtube

wymiana klockow alfa 156 tyl

jak zdemontowac tylne tarcze w alfa romeo 156

alfa 156 1.8 ts wymiana hamulcy na tarczowe cena

eyniana tylnich klockow alfa 156

jak wymienic tarcze i klocki laguna ii tyl

wymiana tarczy hamulcowej alfa 156

wymiana tarcz tylnych alfa 156

wymiana klockow hamulcowych tyl alfa 156

wymiana tarczy hamulcowych alfa 156

klocki hamulcowe przednie

koszt wymiany klock

scenic ii wymiana tarcz ty

wymiana tarcz hamulcowych scenic i ty

alfa romeo 156 jaki klucz do tarczy hamulcowej ty

zmiana klockow tyl alfa 156

alfa romeo 156 wymiana tarcz hamulcowych

wymiana tarczy hamuclowej ty

alfa 156 klocek tył

demontaz tarczy galaxy tył

laguna wymiana klocków tył

alfa zmiana klockow tył

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory portal kierowców i fanów motoryzacji