Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    AR166 3.0V6 4HP20 i 159 SW 1,9jtdm Q-tronic
    Postów
    8,406

    Domyślnie Wymiana piasty/łożyska tył AR 166

    Witam!
    Musiałem u siebie wymienić piastę tył. Parę osób mnie straszyło że sam na trawniku pod domem nie dam rady ale nie zniechęciłem się. Fakt, łatwo nie było ale za to zrobiłem mały opisik. Myślę że pomoże nie jednemu zamiast wydawać na serwis.
    Sprawa wygląda inaczej niż w GTV dlatego uważam że warto tu zamieścić.

    Potrzebne będą:
    - nowa piasta z łożyskiem (rzecz jasna)
    - klucz do kół (rzecz jasna)
    - lewarek (rzecz jasna)
    - klucz oczkowy/płaski 15 do odkręcenia zacisków
    - klucz nasadowy 36 do odkręcenia śruby łożyska
    - klucz oczkowy/płaski 12 do odkręcenia szpilki tarczy i osłony
    - ściągacz do łożysk
    - przecinak, nóż lub coś ostrego do pobijania
    - młotek (rzecz jasna)
    - WD40
    - smar zwykły (tzw. towot)

    Zabieramy się od zdjęcia koła.
    Następnie odkręcamy zacisk hamulcowy. Są od tego dwie śruby "za tarczą" jak na foto (widok z góry):



    Uploaded with ImageShack.us

    Odkręcamy szpilkę mocującą tarczę do piasty.
    Nie odpinając przewodów i linki odkładamy tarczę z zaciskiem na bok. Np na bloczek tak aby nie naprężać przewodów.
    Ściągamy dekielek z osi. Odkręcamy nakrętkę nasadką 36. Żeby poszło bez zmagań na pewno przydatna będzie rura na klucz żeby zwiększyć moment odkręcania. Przy metrowej rurze już idzie lekko
    Teraz możemy ściągnąć piastę z połową łożyska. Piasta ma łożysko stożkowe więc zejdzie w miarę lekko a na osi zostanie nam sama bieżnia łożyska. Po zdjęciu piasty warto odkręcić osłonę tarczy żeby mieć swobodny dostęp. Przykręcona jest po lewej stronie osi jedną śrubką na klucz 12.
    Jak już mamy zdjętą osłonę to pozostaje nam tylko bieżnia łożyska. Jest ona dosunięta do powierzchni oporowej osi o tej samej średnicy więc trzeba będzie dobrze wyczyścić, znaleźć mały rowek i lekko pukając np w nóż wbijać pomiędzy oś a bieżnię. Polewamy WD40. Jak już odsuniemy na stosowną odległość tak aby założyć pazurki ściągacza do łożysk to montujemy i ściągamy bieżnię:



    Uploaded with ImageShack.us

    Następnie musimy przed założeniem piasty zamontować z powrotem osłonę (tu widać śrubkę montażową):



    Uploaded with ImageShack.us

    Pamiętajmy aby tak przykręcić żeby nie przysłaniać dwóch otworów na montaż zacisków (po prawej stronie osi). Najlepiej dokręcać osłonę z roboczo przełożonymi dwoma śrubami od zacisków.
    Teraz zakładamy nową piastę. Uwaga żeby dobrze złapać koncentryczność piasty z osią. Oś można posmarować nieco smarem. Wbijamy nową piastę tak daleko aż będzie można chwycić nakrętką za gwint osi. Przy tym w sumie najwięcej się będzie trzeba napocić. Ciężko wchodzi na oś. Jak już złapiemy nakrętkę to klucz nasadowy 36 i dokręcamy do oporu.



    Uploaded with ImageShack.us

    Pozostaje tylko dokręcić odpowiednim momentem dla śrub kl.5.6 tj. 260-280Nm.
    Przydatny będzie klucz dynamometryczny ale jak ktoś ma "czuja" w ręce to podam domowy sposób.
    260Nm to 260N na ramieniu 1m = 26kg na ramieniu 1m. Łapiemy jedno metrową rurę, nakładamy na klucz. Przećwicz te 26kg np na worku z cementem Jak już wiesz ile to to łapiesz za koniec rury i tyle kręcisz. Jak masz wątpliwości to prosisz sąsiada żeby przytrzymał rurę a Ty przykładasz worek cementu na końcu rury. Nie rzucasz tylko przykładasz Jak nie masz 26kg to daj 2m rury i przyłóż 13kg masy.
    To była wskazówka nieoficjalna i proszę nie krytykować

    Po dokręceniu nakrętki zaklepujemy lekko jej kołnierz na rowku osi i ładujemy smaru po brzegi. Wbijamy dekielek. Zakładamy tarczę z zaciskiem i przykręcamy go dwoma śrubami (te od tyłu). Przykręcamy tarczę szpilką i zakładamy koło.
    Teraz już będzie błoga cisza w środku. Bez buczenia.
    Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Wciąganie łożyska na czop nakrętką jest ryzykowne, w przypadku sklinowania można uszkodzić koszyki, gdyż pierścienie wewnętrzne łożyska mają między sobą luz.

    Piasta powinna wejść bez większego oporu, ręcznie, do samego końca. W tym celu przydatna jest suwmiarka i drobny papier ścierny do wygładzenia powierzchni. Przymierzać można pierścieniem ze starego łożyska, bo jak nowe nam siądzie w połowie czopa to zrywając możemy je uszkodzić a dobijając na siłę na pewno je uszkodzimy (z autopsji). Suwmiarką należy kontrolować wymiar czopa, żeby podczas wygładzania nie zrobić z czopa jajka.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Wymiana łożyska piasty koła przód
    Utworzone przez wojti w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-01-2013, 21:02
  2. Wymiana piasty/łożyska tył - Gtv
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-04-2012, 22:10
  3. Wymiana łożyska piasty koła przedniego AR 147
    Utworzone przez fiejtekt w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 14:47
  4. Wymiana łożyska tylnej piasty
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-11-2011, 18:42
  5. Wymiana Piasty łożyska(147)
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-06-2011, 09:20

budowa przedniej osi fiat brava

fiat punto 1 wymiana lozyska przod

tylne piasty peugeot 406

budowa piasty i lozyska tyl alfa romeo 156

łozysko tylne peugeot 406

momenty dokr

jaki momentem dokrecic srube lozyska tylnego kola peugeot

jak domowym sposobem przykrecic srobe na piascie kola przod fiat albea

moment dokrecania piasty peugeot

momet dokrecenia piasy alfa 166

przykrecenie piasty alfa

marea weekend wymiana łożyska tył

czy łożysko stożkowe ma wejść ciężko na piaste

wymiana łożyska a4 przod

lolysko tylnie do roweru

alfa romeo 166 tylne łożyska

schemat piasty alfa 156

łożysko piasty tył punto 1

jak mocno przykręcić piastę tył

alfa 166 piasta tyl

alfa romeo 166 srednica piasty

nakretka piasty tyl a przod jest taka sama punto

lozysko tyl alfa 166

jakim momentem dokr

156-wymiana piasty tyl

wymiana piasty tyl

jaka sila dokrecic tylna piaste ar147

budowa piasty przedniej fiat punto

demontarz piasty tylnej alfa romeo 156

piasta alfa romeo 166 wymiary

alfa romeo 166 łożysko koła tył

klucze do sciagania piasty

fiat punto jak zdemontować łożysko piasty przy pomocy ściągacza

jak odkręcić nakrętkę piasty przedniej fiat punto

jak wymienić piastę

wymiana przedniej piasty punto

accord łożysko budowa

wymiana tylnego lozyska w 406

jak zdjąć bieżnię z piasty

łożysko piasty tył peugeot 406

jak odkręcić piastę tył

punto 2 wymiana piasty koła

jak odkręcić piastę w peugeot 406

wymiana łożyska koła tylnego peugeot 406

zmiana lozyska w kole peugeot 406

alfa romeo 156 wymiana lozyska

fiat punto 2 łożyska tylne koło

luzy w tylnych kolach peugoet 406

wymiana lozyska kola alfa romeo

budowa piasty fiat

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory