Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    pitt24
    Gość

    Domyślnie Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2004



    Odkrcamy 3 śruby (żółte strzałki) na czerwono zaznaczyłem zaczep który "puści" po lekkim pociągnięciu.



    Po ściągnięciu pokrywy silnika ukazuje się nam m.in.zawór egr (zaznaczony na żółto)



    Sięgamy ręką i delikatnie odpinamy spinke z kablami od elektromagnesu
    (brązowa strzałka).Następnie odkręcamy śruby zaznaczone na bordowo - wówczas "puszcza" nam dolny dolot,wyciągając śruby uważamy na metalową podkładkę-uszczelkę (znajduje się od spodu) aby nie wpadła nam do komory silnika.Potem odkręcamy śruby zaznaczone na zielono.Te z lewej są podwójne,pierwsze "puszczą" nam wspornik węża, drugie zluzują zawór.(uwaga na śruby - żeby nam nie wypadły)



    Po wykręceniu EGR widzimy kanały. U mnie tragicznie wyglądał zaznaczony strzałką-był niemal całkowicie zatkany i mimo, że sam zawór nie był aż tak bardzo zabrudzony to przez zanieczyszczony wlot miał małe pole do działania.Nagar delikatnie zeskrobałem i od razu wciągałem do odkurzacza.




    Aby dostać się do zaworu musimy odkręcić elektromagnes (4 sruby zaznaczone strzałkami).





    Po odkręceniu elektromagnesu,zawór “kąpiemy”.Ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej, szmatki a potem sprężonego powietrza.



    W moim przypadku czyszczenie samego zaworu niewiele dało, w ASO podmieniali na NOWY i wyszło,ze poprzedni jest dobry..Przyczyna awarii tkwiła dalej.Po odkreceniu dolotu powietrza (od intercoolera?najgrubsza rura) okazało się,że znajdują się tam “takie” rzeczy (patrz foto)
    Po odkręceniu zaznaczonych śrub mamy swobodny dostep do przepustnicy, która także wymagała czyszczenia.



    Po odkręceniu kolejnych śrub mamy teraz przepustnice w dogodnej pozycji do czyszczenia.(uwaga na metalową podkładkę)



    Na koniec najważniejsza rzecz.Żółta strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie przykręcony jest zawór.Srodek mamy widoczny, jest totalnie zabrudzony,czerwone strzalki wskazuja kanaly, ktore powinny byc drozne.W takim przypadku ZADEN zawor – nawet ten NOWY nie bedzie działał (dodam,ze auto wyjechało 2 dni wcześniej z ASO) cienki śrubokręt,szmatka,benzyna ekstrakcyjna i czyszczenie.
    Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, potem jeszcze kasowanie błędu i gotowe!

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,173

    Domyślnie

    Filmik przedstawiający demontaż EGR i miejsce założenia zaślepki

    Ostatnio edytowane przez cuoreventi ; 23-05-2011 o 11:09
    Alfa 156 JTS
    Delta TwinTurbo

  3. #3
    rozo
    Gość

    Domyślnie

    Bardzo WAZNA rzecz: po myciu zaworu i innych czesci dolotu benzyna nalezy upewnic sie, ze wkladane czesci sa wolne od oparow benzyny! Opary moga doprowadzic do wybuchu. To przydazylo sie koledze z forum mazdy.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    156 1.9 jtd
    Postów
    2,123

    Domyślnie

    Tu jest bardzo fajnie przedstawione, jak czyścić EGR w jtd http://www.youtube.com/watch?v=LfXjLrwz2iE

  5. #5
    Moxo
    Gość

    Domyślnie

    Zanim rozbiorę zawór chciałem zapytać czy uzywał ktos srodków czyszczacych zawór EGR?
    Znalazłem na allegro za 26 zeta to:
    http://www.valvoline.pl/pr,168,srode...o_cleaner.html

    Ma to sens?

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Wlodzmin
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Police
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTD M-Jet Sportwagon 2004r FL
    Postów
    169

    Domyślnie

    Pozwólcie, że wtrącę kilka zdań od siebie na temat czyszczenia nieszczęsnego EGR.
    Zacznę od samego początku mojej krótkiej przygody z zasyfiałym EGR i błędem P1238.
    Objawy jakie wystąpiły w moim 1.9 JTD 16V 140KM:
    -wspomniany błąd P1238
    -znaczna różnica między docelową a mierzoną masa powietrza (objawy uszkodzonego przepływomierza)
    -Przeładowanie na turbinie (Objawy zapieczonych kierownic zmiennej geometrii)
    -zawór EGR otwarty na 1 % (po czyszczeniu przepustnicy i egr + zaślepka z dziurkami)
    Myślę sobie, masakra:/!!!!Od czego zacząć:/!!!
    Aż tu wpadłem na stronkę kolegów od Opelka:/
    http://autokacik.pl/showflat.php?Cat...91&an=0&page=1
    Jako, ze ta sama konstrukcja silnika wiec EGR również.
    EGR stoi mimo, że wyczyszczony wiec niby do wymiany. Wykręciłem multimetr w rękę, cewka sprawna. Nie czekając zabrałem się do roboty, wiertareczka, otwór w miejscu pokazanym na foto z opla, troszku WD, kilka machnięć młotkiem i wylazł. Wsio wyczyściłem poskładałem zasilacz w łapę, ustawiam na 12v i trach elektromagnes chodzi. Skręciłem z zaworem, jeszcze raz pod zasilacz i chodzi, japa Do autka pod wtyczkę test w FiatECUScan i działa. Poskręcałem cały układ, odpaliłem auto, szybka diagnostyka w FiatECUScan i jest pięknie. Wszystkie parametry wyżej wymienione doszły do stanu fabrycznego i zero błędów.
    Do standardowego czyszczenia EGR i przepustnicy polecam czyszczenie elektromagnesu według instrukcji podanej na stronie wyżej.
    Może przyda się komuś opis mojej przygody z EGR i P1238.
    Czyszczenie elektromagnesu banalnie proste a parę PLNnów w kieszonce
    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa 156 1.9jtd 115KM 2005r
    Postów
    27

    Domyślnie

    tutaj świetnie opisana cała procedura, włącznie z rozebraniem EGR na części:

    http://www.mediafire.com/download/nx...n+a+1.9JTD.pdf

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 156 2004
    Utworzone przez metetipto w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 15:09
  2. 2.4 jtd czyszczenie zaworu egr!!!
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 20:58
  3. Alfa Romeo 147 1,9 JTD 2004
    Utworzone przez adam08 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-05-2011, 09:02

czyszczenie egr

alfa romeo 147 kod bledu EGR

regeneracja intercooler w alfie 156 jtd

zawór egr fiat doblo

czyszczenie zaworu egr 19 jtd

JAKIE OBJAWY NIESPRAWNEGO ZAWORU EGR ALFA 147

alfa romeo 159 1 9 jtdm zawór egr

przep

czyszczenie egr alfa 156

czyszczenie zaworu egr alfa romeo 1 9 jtd

alfa romeo 156czyszczenie egr

przepustnica fiat bravo

zawór egr w alfie romeo 159 dizel

egr alfa 156 1.9 jtd

czyszczenie zaworu egr alfa romeo 156 1.9 jtd

alfa 159 egr

alfa romeo 147 czyszczenie egr

czyszczenie egr jtd

egr alfa 147

przepływomierz alfa romeo 147 jtd

czyszczenie przepływomierza alfa 159

przepływomierz alfa 147 1.9 tdi 140 km

zawór erg alfa romeo

czyszczenie zaworu egr alfa romeo 156 1.9jtd

czyszczenie zaworu AGR 1 9 TDI

czyszczenie egr w jtd

intercooler alfa 159

zaślepienie egr alfa1.9jtd

egr alfa 147 jtd 4

zawór EGR doblo jakie objawy

alfa romeo jtd objawy brudnego egr

alfa 147 zawor egr objawy

podkładka pod egr jtd

zawór egr alfa 1 9 16v

gdzie znajduje sie zawur egr alfa 159 jtdm

zapchany intercooler objawy alfa romeo 156

wymiana zaworu egr w alfie 156

jak wyczyścić zawór alfa jtd

czyszczenie intercoolera fiat

alfa 159 wymiana przepływomierza

czyszczenie erg alfa 159

proba zaworu egr alfa 156

jak wyczyścić zawór egr fiat bravo jtd

czyszczenie zaworu egr alfa romeo 159 1.9

objawy zawor egr jtd

alfa 147 1.9 jtd czyszczenie egr

wymiana zaworu egr alfa youtube

wymiana zaworu egr alfa

jak czyscic zawor egr alfa romeo

gdzie znajduje się zawór egr w fiat croma

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory