Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,093

    Domyślnie [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V

    Witam,

    Poniżej przedstawię z grubsza jak samodzielnie wymienić rozrząd w AR 147 1.9 JTD.

    Pracę podzielimy na pracę na "dole" i na "górze" . Mam tu na myśli moment kiedy trzeba sie poschylac i kiedy pracujemy pod maską

    Zaczynamy od góry i od odłączenia akumulatora.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2267867601.jpg
Wyświetleń:	1347
Rozmiar:	125.8 KB
ID:	54081Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2267867601_2.jpg
Wyświetleń:	6710
Rozmiar:	136.8 KB
ID:	54082

    Ściągamy osłonę i robimy sobie miejsce na dalsze prace. Czyli na czerwono drążek rekacyjny wyciągamy cały. Na żółto komputer który siedzi na 4 nakrętkach o rozmiarze 10 i odciągamy tak żeby nam nie przeszkadzał. Została jeszcze rurka od płynu chłodniczego którą tez odpinay i odsuwamy.


    W tym momencie zejdzmy na dół

    Zaczynamy od poniesienia auta z prawej strony/ sciągnięcia koła i plastikowej osłony która zakrywa koło pasowe.
    Bierzemy klucz 15 i naciągamy napinacz paska klinowego a druga ręką ściągamy pasek klinowy. Jak go już zrzucimy zabieramy sie za koło pasowe które siedzi na 4 śrubach typu TORX. Zapewne długo nie było ruszane wiec odkręcenie łatwe nie jest. Ja wziąłem grzechotke z nasadką 18 założyłem na śrube koła od wałka rozrządu i zablokowałem o łapę silnika. W ten sposób koło nie kręciło mi sie jak je próbwałem odkręcić.
    Jak odkręcicie 4 śruby trzeba je zbić. Ciężko schodzi ale musicie młotekiem obijać do okoła trzpień na którym siedzi i musi zejść.

    Teraz mamy juz dostęp do osłon rozrządu. Tak więc wracamy pod maskę i odkręcamy wszystkie osłony.

    I teraz pare istotnych wskazówek:

    Zanim poluzujecie pasek ustawcie rozrząd w odpowiedniej pozycji. Koło paswoe wałka rozrządu na swojej cesze i koło pasowe wału korbowego na swojej.

    koło pasowe wałka rozrządu:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0413.jpg
Wyświetleń:	20135
Rozmiar:	192.5 KB
ID:	54084

    i wału korbowego:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0414.jpg
Wyświetleń:	14174
Rozmiar:	91.2 KB
ID:	54085

    Jak macie tak ustawiuony rozrząd jeszcze na starym pasku i obie cechy sie zgrywają to jest OK

    Będziemy również wymieniac pompe wody dlatego trzeba zdemontować koło paswe wałka rozrządu. W tym celu trzeba zablokowac to koło ( ja zaparłem klucz 17( na czerwono) o łape silnika i koło w tym miejscu a drugą ręką LUZUJECIE śrubę trzymającą kolo )
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0404.jpg
Wyświetleń:	17669
Rozmiar:	88.8 KB
ID:	54087

    Żeby wyciągnąć pasek trzeba sciągnąc łapę silnika. Żeby ją ściągnąć trzeba odkręcić 3 śruby z łapy. Problem w tym że do tej żółtej nie ma dostępu i żeby ja odkręcić trzeba podlewarowac silnik i lekko go unieść. Wstedy wejdzie Wam tam klucz żeby ja odkręcić . Pozostałe dwie nie stawiają oporu
    Jak ściągniecie łapę to sprawdzacie ponownie ustawienie cech i luzujecie napinacz ( klucz 13 ) W tym momencie pasek macie juz luźny i możecie go ściągnąć.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0405.jpg
Wyświetleń:	9219
Rozmiar:	77.4 KB
ID:	54088

    Teraz zabieramy sie za wymianę pompy wody. Tak więc odkręcamy do końca koło z wałka rozrządu i mamy dostęp do pomy wody:Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0407.jpg
Wyświetleń:	18581
Rozmiar:	237.4 KB
ID:	54089
    Żeby ja wyjąć musimy odkręcić 4 śruby. 2 od czujnika i 2 od pompy. Jeżeli chcecie auto zalać starym płynem to ja podłączyłem kompresor pod rurki którą wcześniej odłączlismy i wypompowałem płyn do baniaczka. Jak macie nowy płyn to wyjmujcie pompe a płyn sobie wycieknie. Jak to zrobimy czyścimy w środku i zakładamy nową pompę i skręcamy. Ja jeszcze na każda śrubkę dawałem odrobinę kleju do zabezpieczenia gwintu.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0408.jpg
Wyświetleń:	5169
Rozmiar:	88.2 KB
ID:	54090Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0409.jpg
Wyświetleń:	7493
Rozmiar:	96.9 KB
ID:	54091

    Nowa pompa juz na miejscu.

    Teraz zakładamy koło na wałek rozrządu. Jest tam klin więc nie ma możliwości żeby go założyć w innej pozycji. Pasuje tylko w jednej.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0412.jpg
Wyświetleń:	21580
Rozmiar:	248.6 KB
ID:	54092

    Zostało nam do wymiany napinacz i rolkę prowadzacą pasek rozrządu. Jedyna uwaga do napinacza
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	napinacz.jpg
Wyświetleń:	6217
Rozmiar:	84.2 KB
ID:	54093
    Na czerwono jest szczelina która musi wejść na bolec w bloku silnika
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0411.jpg
Wyświetleń:	5778
Rozmiar:	65.8 KB
ID:	54094

    Zieloną strzałką jest wskaźnik który pokazuje siłę naciągu paska. I ma on podczas naciągu wskazac to kółeczko zaznaczone na zielono.
    Rolkę prowadzącą dokręcamy mocno a napinacz tak delikatnie żeby mogł sie ruszać. Zakładamy pasek rozrządu. Nowy pasek ma zaznaczony kierunek w jakim ma byc założony i cechy!! które muszą się zgrać z cechami na kołach i cechami na obudowach.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0416.jpg
Wyświetleń:	10061
Rozmiar:	117.3 KB
ID:	54095Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0417.jpg
Wyświetleń:	6111
Rozmiar:	68.9 KB
ID:	54096Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0418.jpg
Wyświetleń:	10303
Rozmiar:	74.6 KB
ID:	54097


    Teraz musimy w/w pasek naciągnąć. Miejsca jest mało także trzeba pokombinować. Wyżej na zdjęciu napinacza niebieską strzałką zaznaczyłem taka podporę. To o nią własnie będziemy naciągać pasek.

    Ja w szczelinę zaznaczona na zdjęciu : Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0420.jpg
Wyświetleń:	6079
Rozmiar:	60.1 KB
ID:	54098 włożyłem śrubę a od góry sporej długości breszkę którą zaparłem na trzpieniu koła z wału korbowego. W taki sposób przygotowaną dzwignią naciągacie pasek po czym drugą ręką przykręcancie napinacz
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0419.jpg
Wyświetleń:	7313
Rozmiar:	102.1 KB
ID:	54099

    Teraz bierzecie klucz i przekręcacie silnik o 2 oborty żeby spr czy wszystko jest OK. Jak po dwóch obrotach cechy sie zejdą ( cechy z kół na cechy z obudowy bo pasek bedzie juz inaczej ) to macie wszystko OK .

    Zalewacie auto płynem chłodniczym i spr czy nie cieknie spod nowej pompy. Jak wszystko OK zakładacie osłony i skręcamy wszystko do kupy.

    AD:
    Zapomniałem dodać ze w JTD ( czyli system commonrail) nie ustawiamy konta pompy wysokiego ciśnienia i nie przejmujemy sie ustawieniem koło paswego pompy. Zgrac sie musi koło pasowe wałka rozrządu i wału korbowego.

    Podobnie jest w innych JTD.

    W TS'ach sprawa jest bardziej skomplikowana ale jak będę robił to też postaram sie zostawić po tym ślad

    a jak coś to pisac PW

    pozdro
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0404.jpg
Wyświetleń:	5196
Rozmiar:	86.7 KB
ID:	54086  
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 09-05-2012 o 13:37

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    W związku z pytaniami na pw pisze tutaj że klej to gwintów to Loctite niebieski - moment zerwania 20 Nm

  3. #3
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    2,867

    Domyślnie

    Dodam tylko zdjęcie ustawienia napinacza.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG-20120915-00429.jpg
Wyświetleń:	6489
Rozmiar:	56.5 KB
ID:	70118
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  2. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  3. wymiana rozrządu
    Utworzone przez wronx88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 12:22
  4. Wymiana rozrządu
    Utworzone przez kak-tus w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-04-2013, 20:35
  5. [164] Wymiana rozrządu 3.0 V6 24v
    Utworzone przez Skandahl w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-08-2010, 09:13

wymiana rozrz

wymiana rozrzadu 1.9 jtd 16v

Rozrz

wymiana rozrzadu alfa 1.9 jtd

znaki rozrzadu alfa 147

wymiana pompy wodnej alfa 1.9

jak ustawi

ustawienie napinacza paska rozrzalfa 1.9 znak na wale korbowymfiat brava 1.9td jak ustawic napinacz rozrzadu1.9 jtdjak zablokowac rozrząd fiat 2 3 jtdściąganie koła rozrządu jtdblokada rozrządu fiat 1.9 jtdjak ustawic pasek rozrzadu fiat stilo jtdustawianie rozrzadu alfa 147 jtdsruba walu alfa 159 2.4 sruba waluschemat rozrzadu alfa 145 1.9jtdsilnik 1.9 jtd jak naciognoc alfa romeo 1.9 pasek rozrządujak zablokować wał alfa romeo 145 jtd1.9 jtd wymiana rozrzadurozrzad 147 jtdwymiana pompy wody 1.9 jtddoblo 1.9 rozrzad i pompa wody ustawienie1.9 multijet wymiana rozrzaduwymiana rozrzadu alfa jtddistributieriem doblo 19 jtd vervangenznaki rozrzadu alfa 1.9 jtdinstrukcja wymiany rozrząd alfa 156 1 9 jtdschemat rozrządu alfa 147uszczelnienie pompy wody przy wymianie jtd ]1.9 jtd jak napiąćkolo walka rozrzadu jtdfiat jtd 1.9 gwintalfa romeo 145 1.9td rozrzad moment dokrecaniarozrzad 1 9 jtdwymiana rozrzadu fiat jtd 1.9alfa romeo 1 9 rozrzond znakisilnik 1.9jtdschemat blokowania rozrządu alfa 159 1 9ustawienie rozrzcechy rozrz159 rozrzad 1 9 8vstilo wymiana paskaustawienie rozrzadu 1.9jtdblokada walka rozrzadu 1.9JTDalfa romeo 159 1.9 jtd 8v ustawienie rozrzaduustawienie znakow rozrzadu 1 9 multijetdoblo 1.9d jak wymienic pasek rozrzadu

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory lokalizacja pojazdów