Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,202

    Domyślnie Wymiana paska wielorowkowego w 1.8 TS

    Sprawa jest naprawdę prosta więc każdy domorosły mechanik powinien sobie z tym dać radę

    1 Podnosimy prawą stronę autka na lewarku
    2 Odkręcamy kolo
    3 Odkręcamy osłonę pod silnikiem ( przynajmniej po prawej stronie )
    4 Odkręcamy osłonę nadkola ( mała plastikowa przesłona w przedniej części nadkola głównego ) Przymocowana jest na 2 wkręty krzyżakowe i 2 śruby 13mm
    5 Naszym oczom ukazuje się napinacz . Za pomocą dłuższego klucza z nasadką 15 mm łapiemy za śrubę napinacza i odciągamy go w kierunku przodu samochodu



    6 Gdy odgieliśmy już napinacz zsuwamy pasek z któregoś z kół
    7 Ściągamy pasek
    8 Sprawdzamy rolki czy któraś się nie przyciera lub nie ma bicia

    Po założeniu nowego paska proponuje dokładnie sprawdzić poprawność jego założenia i ułożenia na kołach - szczególnie tych wielorowkowych



    W moim silniku oryginalnie założony był pasek o długości 1855mm
    W sklepie według katalogu Gates do mojego silnika przewidziane były dwa paski
    1840mm i 1853mm
    Rożnica ta wynika podobno z zastosowania w tych silnikach jednego z kół pasowych o dwóch średnicach
    Mimo tego że oryginalnie miałem założony dłuższy pasek przy wymianie zdecydowałem się założyć ten krótszy ( 1840mm ) ze względu na to że napinacz mocniej go naciągnie a dzięki temu być może zniknął poranne popiskiwania paska Poza tym z czasem i tak się trochę wyciągnie
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #2
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    1 Podnosimy prawą stronę autka na lewarku
    2 Odkręcamy kolo
    3 Odkręcamy osłonę pod silnikiem ( przynajmniej po prawej stronie )
    4 Odkręcamy osłonę nadkola ( mała plastikowa przesłona w przedniej części nadkola głównego ) Przymocowana jest na 2 wkręty krzyżakowe i 2 śruby 13mm
    Punkty te możemy pominąć. Wystarczy podnieść maskę. Dostęp jest nieco trudniejszy niż od dołu, lecz ja wiele razy od góry pasek zdejmowałem bez problemów. Napinacz odciągamy za pomocą oczkowego klucza.Można też użyć przedłużki np. rurki jeśli u kogoś jest ciężko go odchylić.

  3. #3
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Postów
    2,807

    Domyślnie

    Dorzucę swoje zdjęcia z tej operacji:
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,486

    Domyślnie

    nie miało być komentarzy, ale warto przy tym wspomnieć, że długości w [mm] są przeliczane z cali [in], bo to jest podstawowa miara długości pasków i stąd rozbieżności
    załozenie krótszego paska nie sprawi tylko lepszego naciągu, a obciąży łożyskowania kół, które opasa
    dobry napinacz (na pewno oryginalny produkcji Litens, zamiennik już nie ma) powinien mieć zaznaczony właściwy naciąg, a co za tym idzie długość paska i na to powinniśmy zwracaćuwagę przy wymianie elementów napędu osprzętu
    zrób to sam, ale nie spieprz 8)

    verdebiancorosso

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Postów
    2,807

    Domyślnie

    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999
    Postów
    1,833

    Domyślnie

    pamietajmy ,ze przy wymianie samej rolki mamy lewy gwint

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. wymiana paska wielorowkowego 1.9 JTD
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 19:18
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-12-2011, 17:38
  3. Wymiana paska wielorowkowego JTD
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-07-2011, 23:58
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 20:56
  5. [156] Wymiana paska wielorowkowego 2.4 jtd
    Utworzone przez rafik. w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-10-2008, 08:44

aguna 1 1.8 schemat paska alternatora

wymianapaska paska osprzetu laguna 22

jak wymienić pasek osprzętu laguna 3

schemat zakładania paska klinowego laguna

montaż paska klinowego renault laguna 1 1 8 16v 1999r

zalożenie paska wielorowkowego laguna1.8 16v

schemat założenia paska wielorowkowego laguna I 1.8 16v

jak napiac pasek klinowy w alfie 2.0

jak wymienić pasek osprzętu laguna III

pasek alternatora reno laguna schemat zakladania

renault laguna jak zalożyc pasek alternatora

montaż paska klinowego renault laguna

wymiana paska klinowego alfa romeo 146

pasek wielorowkowy laguna 1.8 16v

schemat pasek alfa 156

montaż paska klinowego renault laguna 1 1 8 16v

sposob zalozenia paska renault laguna

schemat założenia paska wielorowkowego renault laguna I 1.8 16v

ułożenie paska klinowego laguna 1.8 16v

naciogamy pasek klinowy w alfie 156

schemat ułożenia paska klinowego w alfie 156

montaz paska wielorowkowego reno laguna 2.2 dt

pasek napędowy laguna 2 0schemat

schemat załozenia paska rozrzadu boxer 2 8 2002r

pasek alternatora renault laguna 1.8 8v schemat zalozenia

laguna 2 2 td rozmiar paska osprzetu

naciąganie paska klinowego renault 19 1.9

napinacze paska klinowego w lagunie1

rolki paska klinowego reno laguna1 1999r

wymiana napinacza paska klinowego laguna 2

zakładania paska klinowego laguna 2.0 16v

jak zakladac pasek w lagunieschemat paska alternatora w boxer 2.2 2007schemat paska wielorowkowego 1.8 turboschemat silnika reno laguna 1.8schemat pasek alternatora laguna 1 8montaż rolki paska wspomagania reno laguna 2wymiana rozrządu reno laguna 1.8 8v od a dorenault laguna kiedy wymieniać pasek 1.8renault laguna 1 1.8 16v pasek alternatorapasek wieloklinowy renault laguna 1 1 8 16vmontaż paska klinowego renault laguna 1 1.8 16v 1999rjak zdjąc rolke napinacza laguna1laguna 1.8 16v wymiana paska klinowegolaguna 1.8 16v wymiana paska alternatorajak nacjągnąć pasek alternatora w alfie 155zakładanie paska klinowego w reno lagunaschemat wymiany paska alternatora w reno lagunawymiana paska wieloklinowego laguna 1.8zalożenie paska wielorowkowego laguna

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory