Niedawno podjalem sie wymiany przegubu zewnetrznego i chcialbym podzielic sie tym z wami. Sprawa niby prosta ale jednak..

Wiec zaczynamy od rzeczy oczywistej: podnosimy auto, odkrecamy kolo..

Nastepnie waskim srubokretem odkrzywiamy zabezpieczenie na srubie (rys. 2)
Potrzebujemy klucz nasadkowy 36 z waska scianka (rys. 3) gdzyz nie mamy zbyt wiele miejsca przy nakretce.

Teraz ktos musi nam pomoc przytrzymujac hamulec. Nakretka zazwyczaj jest mocno dokrecona wiec trzeba sie nakabinowac z jej odkreceniem. Mi udalo sie za pomoca dwu metrowej rury..

Gdy nakretka jest juz odkrecona odkrecamy srube trzymajaca tarcze (rys. 2)

Nastepnym krokiem jest odkrecenie zacisku (rys. 1)

Po zdjeciu zacisku oraz tarczy zabieramy sie za rzeczy mniej przyjemne, odkrecenie galki drazka kierowniczego oraz wahacza gornego (rys. 6)

Gdy juz uda nam sie wybic galki wysuwamu przegob z piasty.

Zdejmujemy opaski trzymajace oslone przegubu (rys. 5) oslone zsuwany narazie w strone skrzyni zeby miec dobre podejscie do segera trzymajacego przegob na polosi..

Niestety zaczyna sie paskudna robota, gdzyz pod oslona pelo jest czarnego smaru.
Musimy odnalesc seger, rozsunac go w miare mozliwosci i korzystajac z pomocy zbic mlotkiem przegob z polosi. Jest to dosc trudna operacja, wymagajaca cierpliwosci.

Gdy juz przegob zejdzie czyscimy polos z zabrudzen, zsuwamy stara oslone, w jej miejsce zakladamy nowa, wsuwamy przegub na swoje miejsce. Przed zalozeniem opasek na oslone przymierzamy w ktorym miejscu ma sie ona znalesc. Zakladamy najpierw opaske trzymajaca na polosi, nastepnie umieszczamy w niej smar ktory dostalismy z nowym przegubem, zakladamu duza opaske.
Dalej galki- drazka i gornego wahacza, tarcza, zacisk, nowa sroba pamietajac o sklepaniu.
Zkladamy kolo- gotowe.. Czas okolo 1,5 h..
Zycze milej zabawy.