Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 145 - twardy pedał hamulca po uruchomieniu silnika

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie 145 - twardy pedał hamulca po uruchomieniu silnika

    Hej,

    Mam nietypowy problem. Otóż: wsiadam w 145, odpalam i jade. Przy pierwszej próbie hamowania (po przejechaniu 20m od uruchomienia silnika) pedał jest twardy jak skała i praktycznie nie ma hamulcy. Jak w tym czasie przytrzymam przytrzymam hamulec wsciśnięty to czuję jak schodzi do normalnej "pozycji" przy wciśniętym pedale i od tego czasu hamuje już normalnie - z piskiem opon
    Jak zgaszę silnik w tym czasie i zapalam znów to działa normalnie.
    Twardy pedał hamulca występuje jak auto postoi dłużej nieodpalane i znika po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Pierwsze hamowanie to porażka jakby nie było wspomagania.

    Pacjent to AR 145 1.6i.e boxer 95r. bez abs-u, z tyłu bębny.

  2. #2
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Mito / Fiat 500
    Postów
    375

    Domyślnie

    sprawdź serwo

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    spróbuj odpowietrzyć. 2 osoby zaczynasz od najdalszego punktu od zbiornika płynu czyli tył prawy, tył lewy, przód prawy i przód lewy. dolej nowego płynu bo na tym pracuje też sprzęgło. popatrz też na elastyczne przewody z przodu i wszystkie sztywne- stalowe mogą rdzewieć i płyn hamulcowy absorbuje wodę z otoczenia przez co jest o wiele słabszy w działaniu.
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Postów
    54

    Domyślnie

    za twardy pedał hamulca odpowiada brak podciśnienia na serwie.
    trzeba sprawdzic serwo czy jest szczelne, przewód, oraz pompe vacum.. popularny problem to luźny krócieć przewodu w pompach przez który ucieka podciśnienie.
    1980r. E21 335csi reconstruction in progress ;]

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Problem rozwiązany.
    Powodem twardego hamulca po dłuższym postoju był u mnie niechlujnie zamontowany przewód podciśnienia przez gazownika partacza z reduktora/parownika LPG bezpośrednio w przewód serwo - kolektor dolotowy, co jest absolutnie niedopuszczalne. Ktoś powinien z to dostać niezłego kopa, gdyż zrobił mi taki misz masz z tymi przewodami podciśnieniowymi tj. trójniki, łączniki, różne przewody oraz wszystko luźne.
    Wszystko poprawiłem. Połączyłem tak jak ma być. Przewód podciśnieniowy parownika wpiąłem do przewdodu regulatora ciśnienia paliwa - tak jak zalecają na lpg-forum.pl.
    Po tym zabiegu owy problem znikł.

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Problem powrócił. Za wcześnie go pochwaliłem.
    Mianowicie odpalam silnik po dłuższym postoju to przez jakieś 10 sekund pedał hamulca jest twardy jak skała (w tym czasie siła hamulcy = 0), oraz jak podczas jazdy mam już normalny pedał to można hamować z piskiem opon (wszystkie koła hamują równo), to po 3 szybkich depnięciach na pedał hamulca robi się jakby twardszy co w efekcie prowadzi do spadku siły hamowania.
    Auto bez abs. Płynu hamulcowego nie ubywa.
    Serwo? Może warto wymienić ten zaworek zwrotny na przewodzie biegnącym do serwa?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    zawór zwrotny na przewodzie. Najczęściej łapie olej z kolektora od odmy i membrana zaczyna się sklejać. Nie wiem jak u Ciebie ale do mnie jest zawór taki sam jak w cienkim/seicento.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Nie koniecznie zawór zwrotny. U mnie był podobny problem i wymieniłem serwo oraz pompę hamulcową. U mnie problem pojawił się po wymianie tłoczków. W serwisie stwierdzono, że do pompy mógł się dostać jakiś syf i krótko mówiąc się przytkała. Używane serwo i pompa to koszt bagatela 100zł, więc nie ma tragedii. U mnie wymiana zaworku nie pomogła
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    W serwisie stwierdzono, że do pompy mógł się dostać jakiś syf i krótko mówiąc się przytkała.
    bujdy na kiju rozbierz pompę, przeczytaj jakie są tam ciśnienia i sam stwierdzisz że jest to mało realne. Twardy pedał to zawór, serwo ogolnie problem z podciśnieniem. Jeżeli pompa to tylko gdy puszcza płyn do serwa albo miedzy sekcjami.

    żawór koztuje 15zł więc trzeba zaczynać od najtańszych. Serwo sprawdza się rano na nie zapalonym silniku - jak raz da się wcisnąć pedał jak przy normalnej pracy z silnikiem a później robi się twardy to serwo jest szczelne.

    Na marginesie padające serwo często zaczyna nadmiernie syczeć przy wciskaniu hamulca.
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 22-07-2014 o 13:28

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Udało się wyjąc owy zawór jednokierunkowy. Wymienię na nowy, bo ten jeszcze oryginalny ma 20 lat i delikatnie przepuszcza w jedną stronę, w którą nie powinien. Było w nim trochę syfu. Po wyczyszczeniu i zamontowaniu program do lpg pokazał mi odczyt MAP 0,48 bar, a wcześniej miałem 0,52 bar.
    Zaworek już zamówiłem. Zobaczymy, czy jeszcze się poprawi.

Podobne wątki

  1. [Brera] twardy pedał hamulca
    Utworzone przez Damian992 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-04-2015, 12:28
  2. twardy pedał hamulca 2.4 jtd... help....
    Utworzone przez maniutek1406 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 16:12
  3. [155] Twardy pedał hamulca
    Utworzone przez Gwiazdor w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 22:02
  4. Twardy pedał hamulca
    Utworzone przez werter81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 16:44
  5. Twardy pedał hamulca?
    Utworzone przez niggard w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-11-2007, 20:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory