Witam proszę o opinię o tym silniku. Ja nie mam doświadczenia zbytnio z kopciuchami (prócz mojej 75) Jadę oglądać Chryslera Voyagera(potrzebne duże auto) właśnie z tym motorem. Na co zwrócić uwagę przed zakupem...żeby nie trafić na kibel![]()
Witam proszę o opinię o tym silniku. Ja nie mam doświadczenia zbytnio z kopciuchami (prócz mojej 75) Jadę oglądać Chryslera Voyagera(potrzebne duże auto) właśnie z tym motorem. Na co zwrócić uwagę przed zakupem...żeby nie trafić na kibel![]()
Alfa Romeo 75 2.4 TD 90 rok-BYŁAByło: Mitsubishi Galant ES 2.4 16v LPG 01r.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 98 rok-Była Fiat Tipo 1.4 LPG 94r.
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v+LPG 92 rok-Była Opel Corsa A 1.2 LPG 92.r Wariat nie z tej ziemi
Był Ford Escort 1.4 96r. Ford KA 1.3 niezawodna popierdzielaczkaAlfa Romeo 155 2.0 TS 16v - ByłaChrysler Voyager 2.4 16v +LPG 99r.- Królewska wygoda...Był
Alfa 147 JTD 115km 2002r.-Jest
ten silnik z natury to kibel, masz poczytaj sobie o tym wynalazku
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic...dee9d3ce36fecb
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
głupoty piszesz, tak samo jak i Bogdan z TDI.forum, jedyny problem jaki tam powstawał to rozrzad.
urwane szpilki to wina mechaników, uszczelki z pod głowicy to nieumiejetne szlifowanie, przerabiałem to juz wiele razy.
pzd.
Mimo wszystko sedici dobrze napisał bo skoro mechanicy nie potrafią go obsługiwać to wcześniej czy później problem z nim będzie.
Ale temat mimo wszystko bardzo ciekawy (znam go wiele lat) i wskazanych jest tam co najmniej kilka błędów konstruktorów tego motoru - od błędów konstrukcyjnych po materiałowe.
Z nimi już trudniej dyskutować albo zbyć stwierdzeniem "głupoty piszesz"![]()
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
pracowałem z tymi silnikami ponad 10lat, w różnych aplikacjach, w wiekszosci przemysłowych i ja złego słowa na nie nie powiem,
radziły sobie lepiej niz konkurencja, a na głupote użytkowników nie ma rady.
oczywiscie nie sa idealne jest tam pare niedoróbek, ale ogólnie jak kupisz auto to zwracaj uwage na rozrzad, musi być na koła zebate, lub po przeróbce na wzmocniomy łańcuch, wtedy jest ok.
pzd.
Tutaj trochę humorystycznie jednak ziarenko prawdy w tych tekstach musi być:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012...chodu-sasiada/
http://www.zlomnik.pl/index.php/2014...-p-wladyslawa/
Jeśli chodzi o pierwszy tekst to nie wiem jak z silnikiem chryslera ale miejsce drugie, mazda... Znajomy ma szóstkę, awarie opisane na blogu już przerabiał koszty dosyć duże porównując do wartości rynkowej samochodu. Skoro usterki opisane w maździe się sprawdzają podejrzewam że autor posta nie wyssał tych informacji z palca. Na liście są jeszcze różne klasyki o których ogólnie wiadomo że są bublami, 2.0TDCI, 2.0 TDI, no i klasyka... zawieszenie alfy 166...
Ostatnio edytowane przez abezus ; 09-07-2014 o 07:23
Jeździłem 164 z silnikiem 2.5TD VM. Tam konstrukcja się neico różni gdyż dźwigienki zaworowe trzymane są za pomocą jednej śruby M10(albo M12), gdzie w 155 były 2x M6(albo M8).
Silnik nie sprawiał problemów. JEdyne co to czasem zdarzyło się wykręciła się szpilka trzymająca dźwigienkę, ale na trasie spokojnie to sobie ogarniałem w 10 minut.
Lekiem na to było zastosowanie Helicoili w gniazda tych szpilek. Problemu nie było potem już![]()
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Jak na mój gust to szukanie na siłę problemów. Poczytaj na forach to będziesz wiedział dlaczego takie tanie są auta z tymi motorami.
Bardzo możliwe, że za sporą część kłopotów odpowiadają użytkownicy/mechanicy ale co to zmienia?![]()
Tylko nie czytaj po forach Chryslera i Forda bo ten silnik tam już inaczej wyglądał(rozrząd był na łańcuchu), a w AR był na kołach zębatych.
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
rozrzad na łańcuchu to była tragedia. potrafił sie zerwac po 20-30kkm, była firma w Ostrowie Wlkp. która przerabiała ten nieszczęsny rozrzad na wzmocniomy, wtedy spokojnie 100kkm wytrzymywał.
pzd.