[155] Układ cieczy chłodzącej a nagrzewnica - pomoc w naprawie.

Moyset

Nowy
Auto
AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
Panowie pomóżcie, dziś zauważyłem mało sympatyczny wyciek płynu chłodniczego pod nogi kierowcy. Szybka diagnoza - leje zawór zwrotny nagrzewnicy. Wyciek ma miejsce na łączeniu zaworu z samą nagrzewnicą. Wyciek pojawił się dopiero w momencie włączenia nadmuchu ciepłego powietrza. Na wyłączonym nadmuchu było sucho. Dlaczego tak się stało bo jakoś nie umiem sobie tego ogarnąć. Zawór już zamówiłem, i teraz najważniejsze opiszcie tak po "chłopsku" jak prawidłowo po uzupełnieniu płynu, odpowietrzyć nagrzewnicę i cały silnik. Proszę obrazowo wytłumaczyć bo jestem początkujący jeśli chodzi o 155, ale się staram:). Autko 2.0 TS 8V z 1992 roku.

Temperatura nawiewu na max i sam się odpowietrzy
Nigdy nie miałem z tym problemu

2 tyg temu przerabialiśmy temat.
Spuścić płyn na chłodnicy, wymienić zaworek, zalać płyn. Odpowietrzanie trwa chwilę- dłuższą chwilę :) Jest jeden zawór na chłodnicy. Kolega [MENTION=5357]rafal_155[/MENTION] mi pisał że u niego w nagrzewnicy jeszcze ze 3 dni bulgotało :)

Panowie wyciek i odpowietrzenie załatwione. Teraz to co nurtuje mnie bardzo. Jak stoję w miejscu to obroty pięknie lecą na czerwone pole, bez problemu. Ale w czasie jazdy już tak nie jest. Ciężko rozkręcić go powyżej 4 tysięcy. Gdzie szukać przyczyny? Wariator czy lambda? Paliwo mocno czuć z wydechu, więc podejrzewam że sonda nie jest już najlepsza. Jak wariator to napiszcie co można z nim zrobić bo kupno nowego do tego silnika to raczej karkołomne zadanie jest. A może coś innego zasugerujecie? Dzięki za rady. Ps. mimo 26 lat tak około 130 km/h jeszcze pojedzie:)

Wymrugaj sobie błędy ze sterownika - jest opis jak to zrobić, trzeba podłączyć diodę w odpowiedni pin ECU, to może ułatwić zadanie i przyda się na przyszłość w razie problemów.