Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Problem po wymianie termostatu

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Gródek
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    115

    Domyślnie Problem po wymianie termostatu

    Witajcie. Dziś wymieniłem termostat. Po wymianie dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego i odpaliłem auto żeby odpowietrzyć układ - korek wlewu oczywiście odkręcony. Samochód pracował tak kilka minut, w międzyczasie obserwowałem wskaźnik temperatury na liczniku. Gdy już wskaźnik dochodził do 100 stopni czekałem kiedy załączy się. Niestety nie załączył się. Żeby nie przegrzewać silnika wyłączyłem zapłon. Podłączenie wentylatora chłodnicy na krótko nic nie dało. Czyli co - silniczek spalony? Druga sprawa to taka że przewody dochodzące do chłodnicy są gorące a sama chłodnica jest tylko letnia!!! Czyżby nowy termostat okazał się już wadliwy? Czy może nie zdążył jeszcze otworzyć się bo temperatura cieczy była jeszcze z niska??? Nie chcę przegrzewać silnika sprawdzając to jeszcze raz. Już nie wiem co mam robić. W ogóle ma ktoś opis wszystkich bezpieczników, który za co odpowiada. Byłbym wdzięczny za pomoc i propozycje rozwiązania tych problemów

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    Myślę że Twój nowy termostat jest niewart przysłowiowego funta kłaków.Pomiar temperatury płynu jest w większości silników (rodziny fiata)przed termostatem.Jeśli pomiar jest prawidłowy i pokazuje jak piszesz 100stopni(co możesz sprawdzić dotykając przewodów przed termostatem).Termostat się nie otwiera bo gdyby się otwierał to węże i chłodnica były by tak samo gorące.Załączenie wentylatora jest z czyjnika za chłodnicą, lecz jak chłodnica i wylot są letnie to wentylator nie ma powodu by się załączyć.Przewód przed chłodnicą jest gorący pewnie dla tego że jest minimalny przepływ przez termostat.Ale taką małą ilość płunu to prawie każdy termostat przepuszcza.
    Inna sprawa z wentylatorem-podłączony na krótko powinien kręcić.
    Wiem że jest to znowu sporo dłubania. Ale wymontuj ten Twój nowy termostat i przelej go świeżo zagotowaną wodą z czajnika-musi się otworzyć bo to przecież prawie 100 stopni.Jeśli się nie otworzy to to znaczy ze kicha i trzeba znów nowy(chyba że wymiana).

    Napisz jaki będzie finał Twych kłopotów.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    No to ja powiem tak

    Niektóre Benzyny a raczej Termostaty mają otwarcie około przy 102 stopniach (chodzi o całkowitych ) .
    Kwestia kolejna czujniki temperatury które pokazują Ci temp. na liczniku mają nawet do 20% tolerancję więc możesz mieć 80 stopni a ten pokaże Ci ze masz 100 .
    Jak dla mnie to powinieneś zrobić pomiar temp. w zbiorniku wyrównawczym ( jakąś sondą , termometrem aby móc zobaczyć naprawdę faktyczne warunki ) .
    Żeby włączył się wentylator , musi być chłodnica nagrzana . temperatura silnika (czyli to co widzisz na liczniku jest temperaturą silnika a nie temperaturą cieczy chłodzącej ) .
    czujnik za chłodnicą wykaże temperaturę większą to załącza się wentylator . ( masz dwa czujniki temp. )
    Ostatnio edytowane przez Dziaru ; 22-08-2009 o 00:24

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Wygląda na to że termostat nowy jest do bani. Na chłodnicy w górnej części jest koreczek odpowietrzający przy zalewaniu płynem koreczek powinien być otwarty do momentu pojawienia się płynu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Gródek
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    115

    Domyślnie

    Posłuchałem waszych rad i oto do czego na razie doszedłem:
    1. Prawdopodobnie czujnik na chłodnicy nie działa. Po jego zwarciu wentylator powinien zakręcić.
    2. Wentylator chłodnicy całe szczęście nie jest spalony. Działa po podłączeniu na krótko.
    3. Zdemontowałem nowy termostat, wrzuciłem go do wody i zagotowałem ją. Termostat otwiera się. Czyli jakby był sprawny. Zrobiłem to samo ze starym termostatem. Otwiera się również, tyle że z tego co zauważyłem otwieranie zaczął od nieco niższej temperatury niż ten nowy - mam dwa sprawne termostaty... Po wyjęciu tego nowego termostatu uszczelka wygląda na nieuszkodzoną. Dla świętego spokoju warto jeszcze posmarować to miejsce silikonem żeby mieć pewność, że nie będzie żadnych wycieków płynu chłodniczego?

    Skoro termostat otwiera duży obieg, auto ma nowy rozrząd z nową pompą wody, to dlaczego chłodnica jest tylko letnia, a silnik bardzo gorący? Na wskaźniku jest w okolicach 100 stopni, czujnik na chłodnicy nawet gdyby był sprawny to i tak nie załączyłby wentylatora bo "nie widzi" takiej potrzeby. Wydaje mi się, że jest duża różnica między górą a dołem chłodnicy, a w miejscu zamontowania tego czujnika w moim wypadku nigdy nie dojdzie do takiej temperatury żeby wentylator włączył się.
    Jak wspominałem, góra chłodnicy jest cieplejsza niż dół, ale to pewnie normalne.Nie mam też takiego termometru, żeby sprawdzić czy te 100 stopni z licznika pokrywa się z prawdą w rzeczywistości. Wydaje mi się, że ostatnią rzeczą do zrobienia jest/może być sprawdzenie czy chłodnica jest w ogóle drożna. Jakie są sposoby udrożnienia jej? Zwykłą wodą czy jakimś środkiem? Pod ciśnieniem czy nie? Zewnętrznie chłodnica nie wygląda źle, nie jest zabłocona, nie widać żadnych wycieków płynu. A i jeszcze zauważyłem, że na tym nowym termostacie samochód szybciej łapie temperaturę.

    Pomijając sprawę tego czujnika, który jest do wymiany, być może mi się tylko tak wydaje, że coś jest nie tak, a tak naprawdę wszystko jest w porządku? Tylko mam przeczucie że jednak coś nie jest tak

    I żeby nie zakładać nowego tematu. Chłodnice te z allegro w okolicach 300zł nadają sie do czegoś? Oczywiście najpierw musiałbym wymierzyć i sprawdzić czy podpasuje, ale czy warto w nie inwestować?
    I druga sprawa to układ wydechowy. Mam przedmuchy w kilku miejscach a mechanik powiedział, że nie ma tam już za bardzo czego spawać. Warto inwestować w coś takiego?http://moto.allegro.pl/item708939468...2_0_2_5v6.html

  6. #6
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    U mnie był podobny problem.Okazało się że czujnik w chłodnicy padł.Kupiłem nową chłodnicę(od TSa) i ten czujnik.Wszystko pięknie działa.
    Teraz tak:znając życie sprawdziłbym chłodnice czy jest drożna(ciśnienie pchaj w drugą stronę niż normalnie leci płyn),bo naprawiając jedno psuje się drugie.
    Tłumik mam właśnie taki jak przedstawiłeś w linku.Zakładaj go i tyle.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Gródek
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    115

    Domyślnie

    Chłodnicę muszę wyciągać czy może być zamontowana? Płyn pchać rozumiem przez dolny otwór w chłodnicy? Jaki płyn, zwykłą wodę?

  8. #8
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Jak umiesz manewrować z chłodnicą na samochodzie to spoko.Przez dolny otwór pchasz ciśnienie.Kurde nie pamiętam jaki to roztwór jest ale coś mi się kojarzy że było to z octem związane i nie pamiętam również proporcji.

    edit:

    Chłodnicę można przepłukać roztworem octu 10:1 czyli 10l wody litr octu albo sodą kaustyczną ale tutaj to mnie zabij nie znam proporcji.
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 23-08-2009 o 14:02
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Gródek
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    115

    Domyślnie

    Dlaczego jest ważne żeby przez dół wlewać ten roztwór a nie przez górę? Czy mogę zrobic tak: ściągam górny i dolny wąż, dolny otwór zatykam. Następnie wlewam górą ten roztwór w takim stężeniu jak podałeś i zostawiam tak na jakiś czas. Tylko na jak długo? Później spuszczam ten syf, płuczę chłodnicę wodą kilkakrotnie i podłączam przewody. Mogę tak zrobić?

  10. #10
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Puszczanie strumienia cieczy w przeciwnym kierunku powoduje odczepianie się syfu.Woda płynąc w jedną stronę powoduje że syf się kładzie a puszczając ciśnienie w drugą stronę ten się odrywa.Wiadomo że nie wyczyścisz tego mega super na błysk ale zawsze coś.Powiem szczerze że nie wiem na jak długo.Zostaw na godzinę.Powinno być dobrze.Ocet nie zaszkodzi.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

Podobne wątki

  1. Problem po wymianie termostatu...
    Utworzone przez seboll2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 10-10-2014, 09:36
  2. Problem po wymianie termostatu
    Utworzone przez per2u w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 19:51
  3. Problem przy wymianie termostatu HELP
    Utworzone przez meason w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-11-2012, 16:01
  4. Problem po wymianie termostatu AR 156 2.0
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 26-11-2011, 21:52
  5. problem po wymianie termostatu 1.6ts Gasnie i zamula
    Utworzone przez Docent3w w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 12:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory