Witam
po pierwsze-jakie powinny być luzy na zaworach w silniku 1.8 ts 93r ??
strasznie klepią
po drugie-gdzie można kupić płytki regulacyjne??
po trzecie-jak wygląda reguacja czyli jak to sie robi ??
:?: :?: :?:
Witam
po pierwsze-jakie powinny być luzy na zaworach w silniku 1.8 ts 93r ??
strasznie klepią
po drugie-gdzie można kupić płytki regulacyjne??
po trzecie-jak wygląda reguacja czyli jak to sie robi ??
:?: :?: :?:
Luz na zaworach przy zimnym silniku:
-dolot: 0,38-0,45 mm
-wylot: 0,43-0,50 mm
Oryginalne płytki do Alfy na pewno można dostać w serwisie Fiata, ale obawiam się, że cena może być zaporowa. Można by spróbować założyć od np. Fiata Uno, te sa tanie i pasują do wielu samochodów.
A regulacja jest dość kłopotliwa, lepiej by zrobił to doświadczony mechanik, jeśli nie czujesz się na siłach.
Pozdrawiam.
PS. Ściągnij sobie manuala do 155 tam jest wszystko napisane(co prawda po angielsku ale jednak).
a czy płytki od fiata nie są szersze??
Masz rację kolego, płytki od fiata mają większą średnicę.ops:
Sprawdziłem ile kosztuje komplet płytek, cena trochę mnie przeraziła,
200 sztuk z firmy Metelli kosztuje ponad 2300 PLN.
Ciekaw jestem co na to bardziej doświadczeni użytkownicy ośmiozaworowych TS-ów. Jak oni poradzili sobie z tym problemem??
zamiana plytek miejscami a jak za grube to szlifierka magnetyczna
W V-ce zawory wydechowe reguluje sie doś łatwo - na śrube. A z ssącymi jest nieco więcej zabawy. U mnie tez troche zawory slychac... Chociaż czytalem że w V-ce to normalka(ale nie wiem do ktorego momentu). Ciekaw jestem jak sprawa wyglada u pozostałych uzytkowników V6
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Ja powiem tak , stanełem z kolegą macha w mache on zapalił swoje auto ja swoje jego klepało na wolnych obrotach moje niealbo ogłuchłem od jego klekotania , kolega był mocno zaskoczony taka różnicą oczywiście silniki takie same. Moje zawory były ustawiane ssące na 0.35 a wydechowe na 0.40. Jeśli chodzi o dobranie płytek to trzeba dokładnie zmierzyc i kupić odpowiednie wymiary pastylek a nie cały komplet. Ja kupowałem w ASO kilka płytek każda po 20 zł
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
A ssące sam ustawiałes? Z tego co widziałem to bez wyjmowania wałków to sie nie obędzie![]()
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
No oczywiście trzeba wyjąć wałek tylko przed wyjęciem dokładnie zmierzyć . Tak samo było w 75 tam pastylki są na ssących i wydechowych tych pastylek i szklanek miałem chyba kilkadziesiąt wszystko oddałem razem z 75 ale ja głupi 8(((
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Już nie tyka. Udało się zrobić jest to bardzo proste(przynajmniej w 1.8 ts 8V)
Szklanki nie są wcale takie drogie w CARSERWISIE koszt jednej szklanki to ok.50zł
A płytki to koszt od 4,50 do 8zł w CELKAR http://www.celkar.pl/