Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 57

Temat: Wybór tarcz hamulcowych

  1. #11
    Piotr
    Gość

    Domyślnie

    Prawda jest taka, że tarcze hamulcowe raczej nie poprawią hamowania, na sprawnośc nagłego hamowania największy wpływ mają klocki hamulcowe i opony, tarcze poprostu nie mogą się krzywic i nadmiernie nagrzewac.

    Ja miałem w Alfie gładkie tarcze hamulcowe EBC, czarne klocki EBC do tego płyn hamulcowy Motul Dot5.1 i hamowanie było naprawdę super. Na torze w Biłgoraju żadnych problemów z układem hamulcowym, także wszystko zostało sprawdzone w warunkach bojowych i dało radę. Jeśli chodzi o Brembo to jakoś nie jestem przekonany do produktów tej marki (no może poza tarczami Brembo Oro, które podobno sa rewelacyjne). Miałem u siebie w pokoju przez dwa tygodnie taki zestaw:

    przednie tarcze hamulcowe Brembo Maxx, klocki EBC Green, tył tarcze EBC+klocki EBC, płyn Ferodo Dot5.1. Poleżało to chwile w pokoju i tarczze oddałem do sklepu, a w zamian mam dostac EBC Turbo Grove. Ja osobiście jestem przekonany do EBC, mam nadzieję, że teraz również się nie zawiodę.

    Firma ATE ma w swojej ofercie dosyc przyjemne tarcze hamulcowe, ATE Power Disc. Tarcza nie jest droga, a napewno o niebo bardziej wytrzymała niż jakaś seryjna Brembo. Z hamulcami można naprawdę dużo kombinowac gdyż asortymentu do wyboru jest naprawdę bardzo dużo. Moim zdaniem klocki Ferodo Premier można sobie odpusic, gdyż jest to droższy zamiennik seryjnych klocków, szkoda przepłacac.

    Jeśli budżet na hamulce jest stosunkowo mały to z czystym sumieniem mogę polecic zestaw hamulcowy EBC i tego jakiś płyn hamulcowy Dot5.1.

  2. #12
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    A ja nie polecam klockow Ferrodo do zwyklych zamiennikow tarcz, lepiej dolozyc na jakies lepsze nawet oryginalne Alfy (te ktore byly na 1 montaz)

  3. #13
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    To znów ja. Przekopałem "największy szrot " Allegro i znalazłem jeszcze takie:

    Tarcze Brembo 09.5870.14 + klocki Ferodo Premier FDB370B cena 350 zł (hym... trochę drogo..)
    Tarcze Brembo MAX (wzmacniane i nacinane) + te same klocki cena 510 zł (hohoho)
    i zestaw ekonomiczny ale też wysokiej jakości
    Tarcze Bosch + te same klocki cena 288 zł. (kupię raczej te)

    2 OSTATNIE TARCZE WŁOSKIEJ FIRMY KTECH KTV014 89ZŁ/SZT
    257,5FI , GR20, 18,2 (??? Słyszał ktoś coś o takiej firmie?)
    I OSTATNIE KLOCKI 032t1 DO TEJ ALFY ZA 60ZŁ/KPL
    POLECAM DO WŁOSKIEGO AUTA WŁOSKIE CZĘŚCI


    - tarcze przód JC - 55 zł/szt.
    Kraft - 69 zł/szt.
    BREMBO - 09.5870.14 - 119 zł/szt.
    ATE 2401200142 - 128 zł/szt.
    klocki przód komplet JURID 571309J - 99 zł

    mialbym klocki w cenie dla pana 47 zl za komplet, natomiast tarcze w cenie 85 za szt .Jest to wyrob wloskiej firmy ral-lpr (??)

    TARCZE HAMULCOWE PRZEDNIE WENTYLOWANE (średnica 257x20 mm) są w sprzedaży nastepujących producentów:
    1) Niemieckiej frimy ATE o symbolu 24.0120-0142.1 w cenie 280,00 zl za komplet 2 sztuk.
    2) Wloskiej firmy Brembo o symbolu 09.5870.14 w cenie 270,00 zl za komplet 2 sztuk.
    3) Angielskiej firmy Lucas o symbolu DF 2686 w cenie 200,00 zl za komplet 2 sztuk.
    4) Angielskiej firmy Delphi o symbolu BG 2830 w cenie 195,00 zl za komplet 2 sztuk.
    5) Polskiej firmy 4Max o symbolu 5201-01-0669 w cenie 110,00 zl za komplet 2 sztuk.
    KLOCKI HAMULCOWE PRZEDNIE (do zacisków LUCAS)są w sprzedaży:
    1) Angielskiej firmy Lucas o symbolu GDB 458 w cenie 93,00 zł za komplet.
    2) Angielskiej firmy Ferodo Premier o symbolu FDB 370B w cenie 78,00 zł za komplet.
    3) Angielskiej firmy Delphi o symbolu LP 0459 w cenie 72,00 zł za komplet.
    4) Polskiej firmy Roulunds o symbolu RL 437381 w cenie 51,00 zł za komplet.
    5) Niemieckiej firmy ATE o symbolu 13.0460-2949.2 w cenie 129,00 zł za komplet.
    6) Niemieckiej firmy Textar o symbolu 20833 17,1 w cenie 110,00 zł za komplet.

    Jakby ktoś wymieniał hamulce w swojej Alfie to w tym poście ma przekrój wszystkiego co można znaleśćna Allegro. Może się chociaż to komuś przyda.

    No i jak? co z czym? Powiedzmy do... 250zł? Cholera, nie stać mnie na więcej...

    P.S.

    I jeszcze jedna sprawa - będę wymieniał też piastę bo mam zerwany gwint od jednej szpilki. Czy łożysko piasty też muszę wymieniać?

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    E, tam, widzę że macie takie zacięcie do odpowiedzi...
    Tak czy inaczej - kupiłem. Tarcze Bosch i klocki Ferodo Premier FDB370B. Stare tarcze "brały" tak 50% powierzchni. No to załorzyłem nowe. Były natarte jakimś smarem, czy olejem. Wyczyściłem benzyną. Zmontowałem i jazda próbna. I.... Eeee żeby jakaś rewelka... jak kiepsko tak dalej kiepsko. Hamulec jakiś taki gumowy, ABS jakby wogóle nie odbijał, nawet jak wcisnę "do podłogi". Jak jadę powyżej 100km/h to faktycznie, wystarczy dotknąć hamulca i czuć że hamuje, ale przy niskich prędkościach ciężko wychamować. Co jest? Czy one muszą się dotrzeć? Czy to jakaś wada czy usterka? Czy problem z ABS'em? jak sprawdzić czy działa wogóle ten ABS? Dziś pojeździłem trochę po górkach, Sącz - Limanowa, i jakby troszeczkę tyć lepiej, ale sam już nie wiem. Najbardziej dobija mnie to że cisnę do podłogi ile wlezie, a Ona leci dalej. Zaryzykuję stwierdzenie że jak wcisnąłem w Malczaku tak mocno pedał to się szybciej zatrzymał. no i jak myślicie? Miał ktoś podobne problemy? wiecie jak to zweryfikować??
    A zdięcia starych tarcz zamieszczę jak tylko zrobię

    PS. I jeszcze zaczeły piszczeć...

  5. #15
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    medork,Słabe hamowanie na niskich obrotach silnika wskazuje na na serwo, tu bym upatrywał słabego hamowania , może przewód podciśnieniowy z serva do kolektora jest gdzieś nieszczelny. Piszczenie hamulców przy hamowaniu to wina klocków

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    medrok zadales proste pytanie a dostales wykladzik ze hoho :wink: klocki musza sie dotrzec z prostej przyczyny...nowe nie dotykaja cala powieszchnia do tarczy.i to wlasnie ma sie dotrzec.po zalozeniu nowych nie powinno sie robic ekstremalnych prob hamowania(przypalisz klocek)gumowaty jak okresliles pedal to zapowietrzony uklad albo serwo.zalezy jaka ta gumowatosc :wink: pozdrawiam PS abs sprawdzisz bardzo latwo.wjedz na jaka drozke nie utwardzona,rozpec troszke auto nacisnij do oporu hamulec.jak poczujesz pod butem ze pedal drzy czy kopie jak mawiaja abs jest oki
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #17
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    OK. A teraz - czy układ hamulcowy z ABSem odpowietrz się tak samo jak bez? Tzn. normalnie przez odpowietrznik na zaciskach? Czy wspomaganie (serwo) trzeba jakoś odpowietrzać osobno? Hamulec jakby z dnia na dzień lepszy (przynajmniej wydaje się),ale nadal jakby 'gumiasty"
    A teraz jak już zapowiedziałem - fotki moich starych tarcz. Powiedzcie - ale to już jako ciekawostka - czemu one były tak dziwnie wytarte?

    P.S. jadę 100km/h wysokie obroty, tak z 3000 i hamulec brzytwa. jadę 40 podbijam obr też tak do 3000 i tak samo bierze. więc to chyba nie serwo.....

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Wymiana samych klocków to nie wszystko trzeba jeszcze oczyscic zaciski i sprawdzic czy tłoczki zacisków chodzą i czy cofają sie. Wygląda z fotek jakby z tymi klockami było coś nie tak

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar PawełQV
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Łódź-San Francisco
    Auto
    Alfa Romeo 164 QV '91
    Postów
    205

    Domyślnie

    no panie kolego, tarcze jeszcze nie są takie złe iście za czasów sanacji

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Wymiana samych klocków to nie wszystko trzeba jeszcze oczyscic zaciski i sprawdzic czy tłoczki zacisków chodzą i czy cofają sie. Wygląda z fotek jakby z tymi klockami było coś nie tak
    Tarcze i klocki sa załorzone NOWE. Zaciski wyczyściłem na prawie połysk. Tłoczek chodzi w zacisku elegancko. Jedyne co mi nie pasi to te sprężynki przy klockach. Trochę słabo dociskają, właściwie to wogóle. Muszę je podgiąć bo hamulce mi piszczą nawet jak nie hamuję.

    A co z tym odpowietrzaniem hamulców ze wspomagania z ABS'em?

    P.S.

    I jeszcze ponawiam pytanie o łożysko przedniej piasty - czy muszę wymieniać obydwa naraz czy mogę jedno??

Podobne wątki

  1. [146] Wymiana tarcz hamulcowych.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 15-09-2011, 21:19
  2. [156] wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez Kosiar w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 20:48
  3. [155] rozmiar tarcz hamulcowych
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 21:08
  4. [155] Osłony tarcz hamulcowych
    Utworzone przez fiveseven w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2010, 18:48
  5. [145] bx- Wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 18:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory