Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Łożyska, piasty, pierścień ABS i zapalona kontrolka.

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie Łożyska, piasty, pierścień ABS i zapalona kontrolka.

    Witam.

    Dziś wymieniałem huczące łożysko z przodu.
    Mechanik zamówił mi łożysko FAG'a do mojego modelu - zaznaczałem że potrzebne jest takie z czujnikiem ABS.
    Byłem przy wymianie, widziałem jak wybito z piasty stare łożysko i wprasowano nowe.
    Nigdzie nie było widać sławetnego "pierścienia od ABS'u". Mechanik oglądał, oglądał i w końcu zmontował wszystko do kupy.
    Ale do sedna.
    Po wszystkim pali mi się kontrolka od ABS.
    Nie wiem czy to przez złe łożysko, źle zamontowane łożysko, czy może przez to, że przy przekręconym kluczyku odpiął czujnik ABS (ten między maską a piastą.

    Odpinałem akumulator - nic.
    Odpinałem akumulator przy przekręconym zapłonie i zapinałem przy zgaszonym silniku (gdzieś na forum to wyczytałem ) też nic.

    Jakieś pomysły ?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Na przodzie pierścienie abs-u są na przegubach. Z tyłu tylko jest piasta zespolona z łożyskiem i pierścieniem.

    Pewnie jak wyciągał piastę to uderzył w czujnik tak mógł go zepsuć ale najpierw sprawdź wszystkie połączenia elektryczne.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Na przodzie pierścienie abs-u są na przegubach. Z tyłu tylko jest piasta zespolona z łożyskiem i pierścieniem.

    Pewnie jak wyciągał piastę to uderzył w czujnik tak mógł go zepsuć ale najpierw sprawdź wszystkie połączenia elektryczne.
    Na własne oczy widziałem jak delikatnie bawił się z czujnikiem.
    To raczej nie uszkodzenie mechaniczne, ale dobrze wiedzieć, że nie posiał nigdzie pierścienia

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Podobno da sie wymrygać kod usterki abs-u po odpowiednim zwarciu przewodów we wtyczce diagnostycznej ale konkretów nie powiem bo sam jeszcze tego nie robiłem i nie wiem jak zewrzeć i jakie są kody usterek.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Ale jazda.
    Całkiem możliwe, że moje łożysko zostało założone odwrotnie, tzn. czujnikiem do koła zamiast przegubu ...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Tia
    Łożysko zostało zamontowane tył na przód
    Dziś mechanik założył mi nowe łożysko - oczywiście wszystko za friko

    Ciekawostka:
    Łożysko FAG ma w środku bebechy SNR.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Jest to w ogóle możliwe??? Będę wymieniał u siebie i mam łożysko skf o numerze vkba 1439 i raczej nie ma ono ani tylu ani przodu. Napisz na co uważać żeby nie wtopić.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Jest to w ogóle możliwe??? Będę wymieniał u siebie i mam łożysko skf o numerze vkba 1439 i raczej nie ma ono ani tylu ani przodu. Napisz na co uważać żeby nie wtopić.
    Jak widać to możliwe
    Na FAG'u po wyjęciu z pudełka po jednej stronie była plastikowa osłonka z napisami "magnetic" "abs" itp.
    Poza tym różnica jest taka, że jeden bok łożyska jest metalowy, a drugi coś jakby gumowy (?), czy taki z giętkiego tworzywa - to właśnie pierścień od ABS.
    Jeśli zwrócisz uwagę to na 100% założysz dobrze.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Na przodzie pierścienie abs-u są na przegubach. Z tyłu tylko jest piasta zespolona z łożyskiem i pierścieniem.

    Pewnie jak wyciągał piastę to uderzył w czujnik tak mógł go zepsuć ale najpierw sprawdź wszystkie połączenia elektryczne.

    Nie pisz więcej takich głupot jak nie wiesz jak wygląda budowa, jeszcze ktoś przeczyta i do serca sobie weźmie, i potem mam pełną skrzynkę pytań o przeguby, że nigdzie nie ma do 156 pod ABS bo wszystkie "są gładkie" ;]

    Zapamiętajcie raz na zawsze, w 156 czujnik zbiera impulsy prędkości obrotowej koła dla ABS z pierścienia uszczelniającego łożyska!!! Na przegubie nie ma żadnego pierścienia, to nie AR 145/146/155. Tak samo nie ma czujnika prędkości w skrzyni biegów, prędkość liczona jest ze średniej wskazań czujników ABS i poprzez centralkę ABS podawana na wskaźnik prędkości. Jak komuś zdechnie prędkościomierz niech szuka problemu w czujnikach ABS i samej centralce.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Kolega nie napisał do jakiej alfy to łożysko a w podpisie ma 146. Więc mogłeś wpaść na to że nawiązuje do modeli 145/6 /155 a nie pitolić coś o głupotach...

Podobne wątki

  1. Łożyska, piasty w 147
    Utworzone przez wheelerwasp02 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 12:03
  2. Wymiana Piasty łożyska(147)
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-06-2011, 09:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory