Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: wymiana termostatu jak odpowietrzyć?

  1. #1
    krzysiek77
    Gość

    Domyślnie wymiana termostatu jak odpowietrzyć?

    WItam , pytanie jak w temacie , wymieniłem właśnie termostat na nowy bo autko słabo grzeje a zimno idzie oj idzie...ale jak odpowietrzyć teraz to pojęcia zielonego nie mam ani moi '' mechanicy'' , z góry dzięki za pomoc !

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Nie musisz nic robić, bo układ odpowietrzy się sam - dlaczego? W górnej części chłodnicy znajduje się odprowadzenie do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego. Odpal silnik i poczekaj, aż załączy się wentylator na chłodnicy, przejedź się kawałek i po sprawie. Obowiązkowo sprawdź poziom płynu chłodniczego na drugi dzień, gdyż najprawdopodobniej będzie trzeba go nieco uzupełnić
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #3
    krzysiek77
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki wielkie , sprawdzę rano !

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    A jednak tak łatwo moze nie pójść. Jeśli ten sposób zawiedzie to zrob inaczej. Odkręć zbiorniczek wyrównawczy, zagrzej silnik aż włączy się wentylator, włącz nadmuch na najwyższy bieg na obiegu zamkniętym. I niech sobie chwilę auto popracuje.


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Wymieniałem niedawno termostat i płyn chłodniczy więc jestem na bieżąco. I jeszcze jedno - jeśli jakimś cudem (w co bardzo wątpię) układ Ci się nie odpowietrzy będzie to oznaczało, że masz niedrożny ten cienki wąż łączący górną część chłodnicy ze zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego :/
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  6. #6
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    A jednak tak łatwo moze nie pójść. Jeśli ten sposób zawiedzie to zrob inaczej. Odkręć zbiorniczek wyrównawczy, zagrzej silnik aż włączy się wentylator, włącz nadmuch na najwyższy bieg na obiegu zamkniętym. I niech sobie chwilę auto popracuje.
    jasne i po odkręceniu i zagrzaniu płynu, ta część co powinna spłynąć do chłodnicy wybuchnie przez odkręcony korek. sprawdzone przez "doskonałą" radę mechanika od syrenki. korek musi być zakręcony!. nie wiesz, nie doradzaj!

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Wink

    Cytat Napisał as Zobacz post
    Wymieniałem niedawno termostat i płyn chłodniczy więc jestem na bieżąco. I jeszcze jedno - jeśli jakimś cudem (w co bardzo wątpię) układ Ci się nie odpowietrzy będzie to oznaczało, że masz niedrożny ten cienki wąż łączący górną część chłodnicy ze zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego :/
    Dokłądnie miałem to samo;p auto się przegrzewało nawet wentylator nic nie dawał, a tu tylko głupi wężyk ale jak ważny

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał marceell Zobacz post
    jasne i po odkręceniu i zagrzaniu płynu, ta część co powinna spłynąć do chłodnicy wybuchnie przez odkręcony korek. sprawdzone przez "doskonałą" radę mechanika od syrenki. korek musi być zakręcony!. nie wiesz, nie doradzaj!
    A niby skąd te energia do wybuchu skoro odkręcony korek zbiorniczka wyrównawczego pozbawi układ chłodzenia nadmiaru ciśnienia?


  9. #9
    krzysiek77
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    A niby skąd te energia do wybuchu skoro odkręcony korek zbiorniczka wyrównawczego pozbawi układ chłodzenia nadmiaru ciśnienia?
    Czy to ważne? , autko grzeje jak nowe , teraz musze szukać gdzie zwiewa mi paliwo alt to osobny temat... dzięki za pomoc

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Cytat Napisał marceell Zobacz post

    Cytat:
    Napisał saroo
    A jednak tak łatwo moze nie pójść. Jeśli ten sposób zawiedzie to zrob inaczej. Odkręć zbiorniczek wyrównawczy, zagrzej silnik aż włączy się wentylator, włącz nadmuch na najwyższy bieg na obiegu zamkniętym. I niech sobie chwilę auto popracuje.

    jasne i po odkręceniu i zagrzaniu płynu, ta część co powinna spłynąć do chłodnicy wybuchnie przez odkręcony korek. sprawdzone przez "doskonałą" radę mechanika od syrenki. korek musi być zakręcony!. nie wiesz, nie doradzaj!
    Jakbyś zagrzał i później odkręcił to tak, ale kolega napisał żeby najpierw odkręcił a potem grzał silnik.
    Ti Amo ALFA!!!

Podobne wątki

  1. wymiana termostatu JTD
    Utworzone przez babus11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 19:03
  2. Wymiana termostatu w 3.0 V6
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 16:44
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-04-2012, 11:46
  4. Wymiana termostatu w AR 1.8 16v ts 98r.
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-10-2011, 17:20
  5. [145] Wymiana termostatu
    Utworzone przez bearaczek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 19:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory