Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: korektor siły hamowania a pompa hamulcowa

  1. #1
    fabian
    Gość

    Domyślnie korektor siły hamowania a pompa hamulcowa

    hejka,

    155 2.0 16V
    jak odróżnić defekt korektora siły hamowania od pompy hamulcowej?
    tylnie hamulce maja duzo mniejsza sile hamowania od przednich.. zaznaczam, ze wszystkie hamulce sa po serwisie i sa sprawne.. to samo tyczy sie przewodow..

    chcialbym zneutralizowac problem, a nie chce sie narazac na zbedne koszta..
    pozdrawiam!!

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Co do korektora to najłatwiej sprawdzić na kanale czy ramie korektora da się ruszyć albo na stacji diagnostycznej sprawdzić hamulce z obciążeniem tyłu i bez.

  3. #3
    fabian
    Gość

    Domyślnie

    ale wlasnie na stacji mi powiedzieli, ze nie sa w stanie zweryfikowac czy to wina korektora czy pompy hamulcowej..

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    z reguły regulator zaciera się(nie można ruszyć jego dźwigienką) w pozycji która zwiększa siłę na tylnych kołach, jeżeli urwała lub rozciągnęła Ci się sprężyna a regulator działa to pedał wyraźnie wpada głębiej.

    siła hamowania w 155 to 1.15-1.20 nie tak jak w innych autach ok 2

    Ja na próbę zdjąłem sprężyna i zadrutowałem tak żeby regulator w ogóle nie zmniejszał ciśnienia - winna była sprężyna.

  5. #5
    fabian
    Gość

    Domyślnie

    hmm.. to w takim razie to moze nie byc wina regulatora, bo nie zaobserwowalem zmian na pedale..
    wiec moze to byc pompa hamulcowa? wysyla przeciez cisnienie na przod i na tyl oddzielnie..

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    napisz jakie dokładnie masz objawy

  7. #7
    fabian
    Gość

    Domyślnie

    generalnie wszystko wyszlo w serwisie, gdzie wlozyli samochod na podest diagnostyczny i wykazal sporo mniejsza sile hamowania tylu samochodu.. rzeczywiscie, moze samochod odrobine bardziej nurkuje podczas hamowania, ale nie jest to jakas bardzo widoczna cecha..

    wszystkie hamulce sa sprawne, reczny dziala jak nalezy.. jedynie wlasnie stwierdzono slabe hamowanie tylu podczas normalnego depniecia pedalu..
    w serwisie powiedzieli, ze nie sa w stanie zweryfikowac czy jest to wina korektora czy jest to wina pompy hamulcowej i ze raczej stawiaja na wadliwy korektor - i to wlasnie chcialbym zweryfikowac..

    wiadomo, ze pisanie objawow na odleglosc ma sredni sens, ale moze ktos wlada jakims pomyslem albo rada..
    dodatkowo pompa to raczej groszowa sprawa, ale np. korektor to koszt 500PLN, a wolalbym nie robic bezsensownych zakupow tylko po to zeby sie przekonac, ze wina lezy w czym innym..

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    naładuj na tył coś ciężkiego i zobacz czy korektor działa,

    Jest to normalne ze tył hamuje o wiele mniej niż przód ( jak jest nie obciążony ) , nawet jak jest obciążony to hamuje mniej zresztą widać to po samej powierzchni klocka .
    Ja miałem go nie działającego ( korektor ) a że jeżdżę zawsze sam nawet nie wyczułem tego i przy remoncie zawieszeń wyszło ze jest walnięty wymieniłem i hmm nic się nie zmieniło
    Generalnie , powiem że można by było go wywalić i tak podpiąć przewody ( z racji tego ze i tak klocek ma miejszą powierzchnię i nic się nie stanie .

    Hmmm jak wstrzymasz się tydzień to mogę Ci podesłać mój stary zregenerowany ) i zobaczysz czy będzie jakaś różnica
    Ostatnio edytowane przez Dziaru ; 10-11-2010 o 15:17

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    fabian a jakie konkretnie miałeś wyniki siły hamowania na kołach?

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Moim zdaniem to nie jest winna ani korektora ani pompy, na stacjach diagnostycznych gówno sie znają jaka powinna być siła hamowania tylnych hamulców jeśli jest równa na lewe i prawe koło to jest dobrze i tak ma być

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Korektor siły hamowania.
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-06-2016, 20:03
  2. [33] Korektor siły hamowania
    Utworzone przez qmAQ w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 28-03-2016, 10:03
  3. [GTV] korektor siły hamowania tylnej osi
    Utworzone przez kudlaty_bytom w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-03-2014, 20:23
  4. [155] Korektor siły hamowania
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 12-10-2013, 17:24
  5. [155] korektor siły hamowania
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory