Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Denontaz alternatora

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie Denontaz alternatora

    Witam,

    Mam problem z alternatorem, a tak dokladniej to podlo napewno lozysko (lozyska). Problem jest w tym ze nie wiem jak najszybciej mozna zdemontowac ten alternator (ktoredy do wyciagnac) Kiedys go wygiagalem ale to bylo przy okazji jak mialem zdemontowany kolektor ssacy) Prosze o pomoc jak najprosciej zdemontowac ten alternator. Alfa Romeo 146 2.0 Twin Spark 16V 1996 rok

    z gory dziekuje za podpowiedzi
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Ja w mojej byłej 146 1,4TS wyciągałem dołem kombinując z podnoszeniem koła czyli położeniem wahacza i półosi. Wiem, że wyszło nie od razu ale miejsce było na to. Nie wiem czy przy silniku 2,0 też się to uda ale myślę, że tak.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,

    No mozliwe ze u mnie to samo jest. Chociaz hmm ciemno to wice bo wszedzie tam ciasno ale jak tak piszesz to pewnie sie da ....

    Moze ktos jeszcze wyciagal alternator?
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Workshop Manual radzi wyciągać alternator dołem po uprzednim oddzieleniu półosi od skrzyni


  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,

    Hmm czyli raczej nie obedzie sie bez demontazu czegos tam, no chyba ze probowac tak jak radzi kolega Belfer27, chyba ze ktos da jeszcze jakies wskazowki
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Ja wyjmowałem bez demontażu jakiegokolwiek elementu skrzyni. Było to wyjmowane na szybko w trasie nad morze i pamiętam dokładnie to wydarzenie . Manual na pewno się nie myli, że wygodniej jest wyjąć półoś ale zn.ów wyjęcie półosi zajmuje dobrą chwilę.

    Wjedź na kanał, zdejm koło i baw się podnośnikiem oraz położeniem półosi a coś z tego wyjdzie.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,

    Tak zamierzam wlasnie zrobic, pewnie po weekendzie sie za to zabiore bo juz dosc snacznie slychac go. I jak sciagnalem pasek to sa odczuwalne luzy na alternatorze, wzdluzne i poprzeczne. Hmm zastanawiam sie czy jechac Alfa w bieszczady bo jutro planowalem taki wyjazd hm moze sie nic nie rozleci?
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    hmmm jak pojedziesz to zaopatrz się w linkę holowniczą
    Bo jak Ci padnie to tylko holowanie jest możliwe .

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,

    Chyba dzisiaj po pracy biore sie za ten alternator, Zdemontuje kolektor ssasy, (przepustnica, dwie sruby od spody mocujace kolektor, gumowe łaczniki) Mysle zdemontowac sam kolektor ssasy pozostawiajac ta czesc kolektora w ktorej umieszczone sa wtryskiwacze. Tylko nie jestem pewnie do konca czy sam demontaz kolektora ssacego wystarczy czy ta druga czesc kolektora tez trzeba zdemontowac. Takze moj pomysl na demontaz alternatora jest taki jak opisalem, co Wy na to ?
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcink70 Zobacz post
    Takze moj pomysl na demontaz alternatora jest taki jak opisalem, co Wy na to ?
    Poszukaj w archiwum, wiele razy było już pisane - górą go nie wyciągniesz. Wywarzasz otwarte drzwi. W instrukcji warsztatowej jest to dokładnie opisane i niepotrzebnie kombinujesz jak koń pod górkę. Zgodne z wytycznymi producenta robi się to w 60 min. w obie strony. WorkShop Manuala szukaj w przyklejonym dziale Alfa 145 - instrukcja - strona druga, post 14 jeżeli się nie mylę.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

Podobne wątki

  1. Wyjęcie alternatora 2.0 V6 TB
    Utworzone przez maestro w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 14:33
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 23:27
  3. Pasek alternatora 1.9 jtd
    Utworzone przez 156_sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-05-2011, 18:37
  4. Łożyska alternatora
    Utworzone przez mjiceland w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 22:11
  5. 2.5 v6 wymiana alternatora
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-06-2010, 16:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory