planujesz głowice to obowiazkowo obniżasz zawory ---każdy fachowiec o tym Ci powie jezeli tego nie zrobisz to niech Bóg ma Cie w opiece jak spotkają sie zawory z tłokami---oczywiście jezeli nie była nigdy robiona to max do 2 setek i graje ,,,,
planujesz głowice to obowiazkowo obniżasz zawory ---każdy fachowiec o tym Ci powie jezeli tego nie zrobisz to niech Bóg ma Cie w opiece jak spotkają sie zawory z tłokami---oczywiście jezeli nie była nigdy robiona to max do 2 setek i graje ,,,,
szczerze , to nie zawsze trzeba planowac głowicę
I wiele mechaników , i ludzi robi własnie taki samochody smigają itd.
przyjeło się ze niby trzeba , ale jak nie ma tragedi to tyle śrub co tam jest , to aluminium się w jakimś tam stopniu odkształci![]()
Witam, odkopię temat. W manualu do 145 stoi, że w TSach głowicy się nie planuje. Może ktoś odnieść sie do tego?
Podejrzewam ze w żadnym silniku nie jest wskazane planowanie głowicy ale gdy sa wżery to nie pozostaje nic innego jak szlifowanie
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Pisze się z tego powodu , ze potem trzeba dorabiac specialnie uszczelkę ( chodz znam fachowców co daje dwie na siebie ) a to juz jest znaczna ingerencja w silnik![]()
A jak ten zapłon opóźnisz?
Poza tym raczej spalanie stukowe nie wystąpi,zapłon zostanie opóźniony po wykryciu (przez czujnik)takiego spalania.
Poza tym to burza w szklance wody ten temat.Pytający nie bardzo wie o co ptytać.
Rzmudzior napisał co robi się z głowicą dla poprawy osiągów.
"Garażowo"można sprawdzić i poprawić pokrywanie się otworów wydechowych i ssących z kolektorami.A ten szczególik to całkiem sporo.
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.