Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Dziwny problem z pompą paliwa albo...?

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie Dziwny problem z pompą paliwa albo...?

    Witam. Po usilnych poszukiwaniach na naszym i zagranicznych forach nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwość, która ostatni dopadła moją 146 Ti.

    Mianowicie kiedyś zaczęło mi coś "pstrykać" w silniku. Dochodziło to z spod obudowy plastikowej i pierwsze moje wrażenie było takie, że to iskra przeskakuje na kablach. Sprawdziłem i nic takiego nie miało miejsca. Zdarzyło się to zaraz po zmianie rolki na napinaczu paska mikro. Pomyślałem, że może jakaś drobina się pod pasek dostała bo po krótkiej przejażdżce odgłos zniknął.

    Pojechałem na wieczorny "patrol" połączony z "płukaniem baku" na pobliskiej obwodnicy i jakież było moje zdziwienie gdy po wkręceniu silnika w okolicę 6000 na dwójce nagle auto zaczęło zwalniać.

    Pierwsza myśl.... rozrząd się posypał! Ale przecież był robiony cały jakieś 5000 temu i to na dobrych częściach wraz z wymianą koła pasowego. Zatrzymałem auto, kręcę rozrusznikiem i... humor mi się poprawił. Silnik ok ale nie świeciła się kontrolka wtrysku i pompy nie było słychać. Zacząłem szukać po bezpiecznikach i znalazłem spalony jeden znajdujący się w komorze silnika (10A). Znajduje się zaraz obok kielicha na zdjęciu go słabo widać ale to foto z sieci. Ta sytuacja powtórzyła się jeszcze raz po ponownym wkręceniu silnika w okolicę 6000. Potem już jechałem delikatnie i nic podobnego nie miało miejsca.

    Oczywiście komp nic nie pokazał oprócz błędu wyłączonego świadomie ABS'u.

    Czy ktoś ma pomysł co to może być lub miał podobny przypadek? Podejrzewam, że jakieś spięcie się tutaj przyczaiło ale próbowałem z kolegą do tego doprowadzić na postoju i nic... Odcina zapłon a bezpiecznik ok.
    Inna sprawa, że nie znalazłem w żadnej instrukcji dokładnego opisu tych bezpieczników w komorze i nie wiem dokładnie za co on jest odpowiedzialny tym bardziej, że to tylko 10 A.

    Jakieś pomysły?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa_romeo_10.jpg
Wyświetleń:	1143
Rozmiar:	99.2 KB
ID:	21420  

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    ten mały bezpiecznik jest od alarmu, ten duży od wentylatora na chłodnicy, jakbyś miał klimatronik to byłby jeszcze trzeci.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ja mam klimatyzację automatyczną. Od czego jest ten duży też wiem ale dlaczego się ten mały przepalał to nie mam już pojęcia...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Nie wiem czy zajrzałeś do instrukcji obsługi, ale według niej nie ma w tamtym miejscu bezpiecznika 10A i bezpiecznika od alarmu też tam nie ma. Najmniejszy jest 30A od układu wtryskowo zapłonowego.
    Ja bym jeszcze sprawdził bezpieczniki, przekaźniki koło akumulatora, oraz połączenia przy nich.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Już pisałem na początku, że wedle instrukcji (mam oryginał nawet) nie ma tam tego bezpiecznika na zdjęciu a on jest fabryczny na 100% bo kolega w 1,8 TS też ma taki a zdjęcie to potwierdza. Wczoraj wyczyściłem wszystkie styki na tych przekaźnikach w komorze bo myślałem, że może zaśniedziałe ale były nawet ok. Jutro wieczorem sprawdzę czy te objawy nadal są.

Podobne wątki

  1. [145] Problem z pompą paliwa
    Utworzone przez Bartolomiusz999 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-06-2012, 09:19
  2. Problem z pompą sprzęgła
    Utworzone przez PrzemekZ81 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-11-2010, 00:19
  3. przekaźnik sterujący pompą paliwa
    Utworzone przez MaxiCaas w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 20:14
  4. problem z pompą wspomagania
    Utworzone przez marcin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-08-2007, 21:21
  5. Coś nie tak z elektryką lub pompą paliwa
    Utworzone przez wasyl20 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-03-2007, 17:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory