Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    hadouken
    Gość

    Domyślnie 2 problemy - światła i filtr powietrza

    Witam, jestem szczęśliwym użytkownikiem AR 146 jednak mam z nią dwa problemy mianowicie:

    Pierwszy mój problem to brak światełka (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa ale chodzi o te światełka na podsufitce, to co można tak ustawić żeby się zapalało jak się drzwi otworzy), dziś miałem trochę czasu to pogrzebałem i sprawdziłem, żarówki dobre, ten cały przełącznik też bo podpinałem go pod akumulator bezpośrednio i działało, wydaje mi się że to może być wina bezpiecznika bo nie ma prądu w tym kabelku który się podpina do przełącznika. Więc jeśli ktoś wie który bezpiecznik za to odpowiada to byłbym bardzo wdzięczny gdyby mi powiedział.

    Mój drugi problem to pękający filtr powietrza, co jakiś czas słychać głośne wybuchy pod maską i jestem pewien że to przez nie pęka filtr (jeżdżę na gazie). Dziś tak mocno wybuchło że aż ściągneło to gumowe kolanka z silnika (dokładnie to się chyba nazywa kolektor ssący ale nie jestem pewien). Też będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś mi powie jakie mogą być powoy tych wybuchów i co zrobić żeby to się nie powtarzało.


    › Więcej...: 2 problemy - światła i filtr powietrza

  2. #2
    mocher_kg
    Gość

    Domyślnie

    Co do gazu jedź do gazownika na regulacje bo ci rozwali kolektor. Strzały gazu niebezpieczne są również dla przepływomierza.

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,523

    Domyślnie

    Cytat Napisał hadouken Zobacz post
    Witam, jestem szczęśliwym użytkownikiem AR 146 jednak mam z nią dwa problemy mianowicie:

    Pierwszy mój problem to brak światełka (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa ale chodzi o te światełka na podsufitce, to co można tak ustawić żeby się zapalało jak się drzwi otworzy), dziś miałem trochę czasu to pogrzebałem i sprawdziłem, żarówki dobre, ten cały przełącznik też bo podpinałem go pod akumulator bezpośrednio i działało, wydaje mi się że to może być wina bezpiecznika bo nie ma prądu w tym kabelku który się podpina do przełącznika. Więc jeśli ktoś wie który bezpiecznik za to odpowiada to byłbym bardzo wdzięczny gdyby mi powiedział.

    Mój drugi problem to pękający filtr powietrza, co jakiś czas słychać głośne wybuchy pod maską i jestem pewien że to przez nie pęka filtr (jeżdżę na gazie). Dziś tak mocno wybuchło że aż ściągneło to gumowe kolanka z silnika (dokładnie to się chyba nazywa kolektor ssący ale nie jestem pewien). Też będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś mi powie jakie mogą być powoy tych wybuchów i co zrobić żeby to się nie powtarzało.
    Jaki silnik, rocznik? Uzupełnij dane w profilu odnośnie auta to będzie łatwiej pomóc.

  4. #4
    hadouken
    Gość

    Domyślnie

    Boxer 1.6 Benzyna/Gaz Rok produkcji 1995, z tego co się orientuję 113HP. Czarna

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał hadouken Zobacz post
    Pierwszy mój problem to brak światełka (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa ale chodzi o te światełka na podsufitce, to co można tak ustawić żeby się zapalało jak się drzwi otworzy), dziś miałem trochę czasu to pogrzebałem i sprawdziłem, żarówki dobre, ten cały przełącznik też bo podpinałem go pod akumulator bezpośrednio i działało, wydaje mi się że to może być wina bezpiecznika bo nie ma prądu w tym kabelku który się podpina do przełącznika. Więc jeśli ktoś wie który bezpiecznik za to odpowiada to byłbym bardzo wdzięczny gdyby mi powiedział.
    Bardzo bym się zdziwił, gdyby w przełączniku był prąd - co oznaczało by jakieś poważne przebicie. Przełączniki otwartych drzwi sterują masą a nie plusem, więc żadnego napięcia tam nie znajdziesz. W przypadku AR 146 przed rokiem 1998 opis całego systemu oświetlenia wewnętrznego można zobaczyć tutaj. W przypadku kiedy podczas otwierania drzwi nie włączają się światła wewnętrzne należy sprawdzić bezpiecznik F3, moduł obsługi oświetlenia wewnętrznego (ściemniacz) znajdujący się pod tylnym siedzeniem oraz przełącznik P11 w drzwiach kierowcy. Całość doskonale można obejrzeć w powyższym linku. Rozumiem, że przełącznik przy świetle wewnętrznym nad lusterkiem masz ustawiony w środkowej pozycji ?
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  6. #6
    hadouken
    Gość

    Domyślnie

    Hmmmm..... chyba się nie dokładnie zrozumieliśmy. Światełko nie działa tylko w trybie w zależności od drzwi ale w ogóle nie działa, w żadnym położeniu (ani to małe ani to duże)

    Jeżeli chodzi o ten plus i sterowanie masą to nie powinno być żadnego przebicia bo jak ja sprawdzałem na którym styku jest prąd to podłączałem plus z akumulatora w miejsce gdzie żarówka ma styk plusa.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał hadouken Zobacz post
    Hmmmm..... chyba się nie dokładnie zrozumieliśmy. Światełko nie działa tylko w trybie w zależności od drzwi ale w ogóle nie działa, w żadnym położeniu (ani to małe ani to duże)
    Niedokładnie czytasz to, co napisałem - podałem Ci link do schematu i opisu działania całego systemu obsługi oświetlenia wewnętrznego. To co napisałem to jedynie wyciąg z rozdziału poświęconemu wyszukiwania usterek ze strony 9. Obejrzałeś chociaż schemat ? Jeżeli nie działa nic to może oznaczać jedynie uszkodzenie modułu ściemniacza, który masz pod tylnym siedzeniem z prawej strony.

    Cytat Napisał hadouken Zobacz post
    Jeżeli chodzi o ten plus i sterowanie masą to nie powinno być żadnego przebicia bo jak ja sprawdzałem na którym styku jest prąd to podłączałem plus z akumulatora w miejsce gdzie żarówka ma styk plusa.
    W ten sposób nic nie sprawdzisz - jak ściemniacz jest padnięty nic nie będzie działać - jeżeli mówisz o przełączniku nad lusterkiem - na schemacie oznaczony przez F3 - to jest on bezpośrednio sterowany przez moduł ściemniacza (przewód biały) na pin 2. Następnie pin 3 (przewód czarny to bezpośrednie podłączenie do masy samochodu) a na pinie 1 (przewód czerwony) podawane jest zasilanie bezpośrednio z akumulatora poprzez bezpiecznik F16, który zabezpiecza również m.in. zegarek oraz zdalne sterowanie zamkiem centralnym, więc jeżeli któryś z tych elementów jest sprawny, to bezpiecznik również jest w porządku i przyczyny braku zasilania trzeba szukać w module ściemniacza, gdzie na pinie 5 (przewód czerwony) powinno być ciągłe zasilanie z tego samego punktu co przełącznik nad lusterkiem i jeżeli tam zasilanie będzie to przyczyny należy szukać w doprowadzeniu plusa do przełącznika a na 90% będą to zaśniedziałe styki w skrzynce bezpieczników - to wszystko widać na schemacie. Życzę powodzenia w poszukiwaniach
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

Podobne wątki

  1. [159] akfa 159 1,9 jtd 150km jak wymienić filtr oleju/wkład/ oraz filtr powietrza
    Utworzone przez Piotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 28-10-2016, 10:22
  2. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  3. Filtr powietrza w 156
    Utworzone przez Flaku2012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-08-2014, 16:51
  4. [166] filtr powietrza
    Utworzone przez salatin w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-01-2009, 14:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory