Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    los3r
    Gość

    Domyślnie Uszczelka odmy (wlewu oleju) 1.4 boxer

    Jak wiadomo, odma w boxerze jest zintegrowana z wlewem oleju silnikowego. Jak to powinno być uszczelnione? U mnie jest gumowy oring w miejscu, gdzie łączy się za pomocą śrubki na płaski śrubokręt ten wlew/odma z częścią wychodzącą z bloku. Mam wrażenie, że uszczelka jest źle dobrana i wydostaje się stamtąd olej. I przy okazji pytanko - podczas pracy silnika, kiedy zdejmę korek wlewu oleju, wydostają się dość obficie opary i śmierdzą benzyną (spaliny). Odma przecież odprowadza ciśnienie z komory wału korbowego, więc skąd spaliny?
    W boxerze jest gdzieś w odmie separator oleju?


    › Więcej...: Uszczelka odmy (wlewu oleju) 1.4 boxer
    Ostatnio edytowane przez los3r ; 19-05-2011 o 16:06

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar DamianBAD
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    146 1.6 Boxer LPG, 166 2.4jtd
    Postów
    142

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/145_...ewu_oleju.html
    tutaj piszą ze opary niby są ok
    Ostatnio edytowane przez DamianBAD ; 19-05-2011 o 18:54
    W końcu wszystko będzie dobrze. Jeśli nie jest dobrze, to jeszcze nie koniec.

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,236

    Domyślnie

    Cytat Napisał los3r Zobacz post
    W boxerze jest gdzieś w odmie separator oleju?
    Wlew oleju jest separatorem
    Jesli wali beną z wlewu oleju to nie wróży nic dobrego, pierścionki są już mocno wyeksploatowane.
    Oringi na korku powinny być dwa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Nie chodzi mi o korek, tylko o tą część, w którą on wchodzi Jest przymocowany do części wychodzącej z bloku śrubką na płaski śrubokręt (widać ją kiedy zajrzy się przez otwór wlewu oleju). Wydaje mi się, że z miejsca łączenia wydobywa się olej w małych ilościach i kapie na blok. Jest tam (we wlewie) jakaś siatka co prawda, ale pewnie przepustnica jest uwalona w oleju, tak samo zresztą jak krokowiec i pewnie to jest powodem gaśnięcia na luzie. Jutro zajrzę jak to wygląda. Spróbuję dobrać większą uszczelkę lub po prostu włożę dwie jednocześnie takie same i dam znać jaki efekt. Z któregoś miejsca ginie mi olej i pojawia się na silniku/skrzyni po stronie korka oleju, ale nie wiem dokładnie skąd. Przy okazji - jest jakaś miarka poziomu oleju w skrzyni?

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,236

    Domyślnie

    zdaje sie że nie ma w tej skrzyni zostaje tylko korek wlewu oleju do skrzyni odkręcić i dolewać dopóki sie nie przeleje

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    zdaje sie że nie ma w tej skrzyni zostaje tylko korek wlewu oleju do skrzyni odkręcić i dolewać dopóki sie nie przeleje
    Dokładnie!

    A co do dwóch oringów na korku, to u mnie się dawno rozsypały i uszczelniam kawałkiem folii.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  7. #7
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Ciekawostka - dziś zabrałem ze sobą do Norauto (obok Krokusa) uszczelkę (oring), żeby sprawdzić czy uda mi się dobrać coś grubszego o takiej samej średnicy. Kiedy pokazałem gościowi uszczelkę, którą zabrałem ze sobą, zrobił tylko tępą minę i zapytał co to jest. Okazało się, że takich 'uszczelek' u nich się nie kupi, a na pytanie gdzie jest jakiś sklep w pobliżu z uszczelkami, żebym mógł coś takiego dobrać odpowiedział, że nie ma czegoś takiego Ręce opadają. Skąd oni biorą taki 'personel'

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,236

    Domyślnie

    Ja bym Ci powiedział od czego pasuje oring: ale zaraz powiedzą : druciarz itp

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    dybik
    Gość

    Domyślnie

    spróbuj w sklepie z łożyskami, ja u nich kupowałem już nie raz i różne rozmiary, może Ci się uda.
    Pozdro

Podobne wątki

  1. [159] Uszczelka pod żółtym korkiem wlewu oleju
    Utworzone przez Rewil w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-09-2015, 16:21
  2. Uszczelka vacum i wlewu oleju
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-08-2015, 20:20
  3. [146] korek od wlewu oleju boxer
    Utworzone przez Warszawiak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-09-2008, 22:16
  4. przedmuchy z wlewu oleju (Boxer)
    Utworzone przez Uszatek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-04-2008, 16:44

odma alfa 145 1.4 boxer

oring korka oleju alfa boxer

oringi separator oleju golf 1.4

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory