Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17
  1. #11
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,236

    Domyślnie

    Takie opisy są mało wiarygodne(było ich tu dosć sporo) każdy orientujący sie w układzie chłodzenia majac auto pod nosem łatwo rozpozna usterkę a tak to mozna gdybać.Równie dobrze moze to byc pompa


    › Więcej...: Problem z chłodzeniem silnika:(

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tarnorzeg (Kielce)
    Auto
    AR 155 1.6 TS : AR 166 3.0 V6 24V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Sytuacja wygląda tak: układ odpowietrzony płyn dolany do poziomu zalecanego, termostat się otwiera bo chłodnica jest gorąca, węże są gorące i co raczej eliminuje uszczelkę
    ( miękkie). dziś zrobiłem tak: odkręciłem odpowietrznik przy chłodnicy dolałem płynu do wartości wskazanej na zbiorniczku, odpaliłem silnik, włączyłem ogrzewanie i czekałem na włączenie wentylatora. gdy wskazówka na desce rozdzielczej była tuz przed 90 stopni otworzył się termostat i chłodnica zrobiła się gorąca, poczekałem aż temp.przekroczy 90 stopni ale wiatrak się nie włączył więc zacząłem szukać problemu.... sprawdziłem bezpieczniki, miałem zapasowy przekaźnik więc też go sprawdziłem. jak wentylator milczał tak milczał.dopiero wtedy zwarłem wtyczkę od czujnika temperatury i wtedy wentylator się włączył. u mnie czujnik jest w termostacie na chłodnicy nie ma....płyn jest czysty i zachowuje swoją ilość podobnie jak olej. jego stan się nie zmienia korek jest czysty, niema żadnego nalotu. więc wydaje mi się ze moja diagnoza jest słuszna... a co do zapowietrzania się układu to jedna obejmka była luźna i chyba stąd się dostawało powietrze.....

  3. #13
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,236

    Domyślnie

    No to wymieniaj czujnik ale żeby byc pewnym diagnozy podpiecie pod kompa pokazało by czy czujnik jest sprawny.

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tarnorzeg (Kielce)
    Auto
    AR 155 1.6 TS : AR 166 3.0 V6 24V
    Postów
    123

    Domyślnie

    W środę ma wolne i będę miał miernik więc sprawdzę sobie jak się zmienia jego oporność w stosunku do zmian temperatury i myślę że to mi da pewność...

  5. #15
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,236

    Domyślnie

    OK, to tez jest sposób

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tarnorzeg (Kielce)
    Auto
    AR 155 1.6 TS : AR 166 3.0 V6 24V
    Postów
    123

    Domyślnie

    więc dam znać w środę co i jak się zmieniało... dziękuję wszystkim za pomoc!! Pozdrawiam

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tarnorzeg (Kielce)
    Auto
    AR 155 1.6 TS : AR 166 3.0 V6 24V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Witam Wszystkich ponownie. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi w diagnozowaniu problemu. Na szczęście już po wszystkim hehe. Okazało się że problemem był zapowietrzony układ chłodzenia, a powietrze dostawało się przez poluzowaną obejmę na jednym z węzy. Wentylator natomiast nie włączał się z powodu oberwanego kabla w wtyczce do czujnika temperatury. Było troszkę zabawy i szukania w instalacji, ale się wszystko udało i działa jak należy. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Silnik 3.2jts Q4 - problem z chłodzeniem, lekkie wibracje silnika?
    Utworzone przez mixilium w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-12-2015, 22:58
  2. [159] Problem z chłodzeniem silnika
    Utworzone przez Mariusz321 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 14:31
  3. Problem z chłodzeniem silnika Alfa 156 JTD
    Utworzone przez kamil156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 01-08-2013, 19:32
  4. [GTV Spider] Problem z wentylatorem / chłodzeniem silnika Gtv spider 2.0 TS 155km. 98/99r.
    Utworzone przez PawełKraków w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 21:52
  5. Problem z chłodzeniem silnika AR 166 2,5
    Utworzone przez R3venger w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 22:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory