Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: Rozpórka

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Raczej tył to Cię nie wyprzedzi, przód jest znacznie cięższy niż tył a zwłaszcza w V6 a z tyłu nie ma macpersonów
    Nie za bardzo ta fota bo nie widac czy można mocowania troche obnizyc 1-2 cm by nie wypychała maski
    No właśnie, tył jest lżejszy i ma mniejszą przyczepność na zakrętach, zwłaszcza mokrych... Nie wiem jak się ma zawieszenie w V6, ale wszyscy spotkani właściciele 155 narzekają na niestabilny tył... ?


    › Więcej...: Rozpórka
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  2. #22
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,236

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    No właśnie, tył jest lżejszy i ma mniejszą przyczepność na zakrętach, zwłaszcza mokrych... Nie wiem jak się ma zawieszenie w V6, ale wszyscy spotkani właściciele 155 narzekają na niestabilny tył... ?
    Rozpórka nie ma nic do uslizgów, pierwszy raz słyszę o niestabilnym tyle w 155, może za wolno jeżdżę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Ale spokojnie Panowie...

    Przecież każdy robi to co chcę w swoim samochodzie. A co do kolegi co wypowaida się że w 1,6 nie ma sensu to nie zgodzę się. Przecież to nie jest samochód żeby latać nim po torach i z lambo czy ferrari walczyć... To ma być po prostu normalny samochód który będzie się troszkę lepiej trzymał drogi i nie przechylał. Jakbyś kolego dokładnie przeczytał to wiedziałbyś że mowa jest o utwardzeniu i poprawieniu właściwości jezdnych a nie o zrobieniu helikoptera czy sportowej fury.

    Co do wymiany tych sprężyn i rozpórki to przecież koszt będzie około 900 zł a to niedużo za to co można zyskać. Zgadza się jak napisałeś że kapcie są 50. Ale zmniejszając je na mniejszy profil dużo można ryzykować. pierwsze co to pęknięcie felgi(dziury) . Już tam miałem tylko że w Celice. Kapcie te i tak poprawiły bardzo właściwości jezdne. i samochód lepiej się trzyma. Ale te przechyły... to że czasem przód ucieka... po prostu jest za ciężki.

    A czy jest ktoś kto w 146 stożek założył? Może się ktoś coś o tym wypowiedzieć?

  4. #24
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    osobiście nie rozumie zwiększania przyczepności w/w metodami dla silnika 1.6, ale to indywidualna sprawa...
    to że ma silnik 1,6 to w cale nie znaczy że nie może 120 km/h wjechać w zakręt. Jeździłem zdrową 146 w 1,6 TS i na prawdę można poszaleć tym i to najlepiej na krętych drogach. Brak mocy czujesz dopiero na prostych.... tu potrzebna jest duża moc


    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    No właśnie, tył jest lżejszy i ma mniejszą przyczepność na zakrętach, zwłaszcza mokrych... Nie wiem jak się ma zawieszenie w V6, ale wszyscy spotkani właściciele 155 narzekają na niestabilny tył... ?
    Ja tam nie narzekam na zachowanie się tyłu w 155. Chyba lepiej żeby autko było bardziej nadsterowne niż podsterowne.
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Ok koledzy, nie mówię przecież, że nie można poprawiać parametrów nawet w maluchu... Ale wydaje mi się, że jak ktoś wsadza stożek, rozpórkę i chce zmieniać ECU to raczej źle trafił z AR 146 z silnikiem nieco ponad 100KM. Jest to tylko moje zdanie, ale osobiście wolałbym kupić zdrową ti (da się, nie jest to jakiś dinozaur jak q4 w 155) niż pakować kasę w 'poprawianie' fabryki. A wybaczcie, ale jeżeli ktoś chce poszaleć 146 1.6 to chyba nie jeździł nigdy autem, którym na prawdę można poszaleć. Ani w miejscu, gdzie można to w miarę bezpiecznie zrobić.. A na polskich drogach gleba to sama w sobie szaleństwo, nie trzeba do tego dużych prędkości, dziury wystarczą..

    Także pamiętajcie, że granica pomiędzy poprawianiem osiągów a wsadzaniem stożka z allegro z dolotem mega ciepłego powietrza z silnika (tzw. agro tuning... ) jest znikoma... i o to mi cały czas chodzi Dla mnie jedyny 'tuning' w 146 to ti, ewentualnie droga zabawa w swap na 2.0 v6tb.

    Pozdrawiam,
    GrzesiuŻar
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kini007
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxxerr :))
    Postów
    243

    Domyślnie

    Ja zmieniłem sprężyny na -40 i byłem bardzo zadowolony. Inna jazda, auto sie słucha jak powinien, każdy ruch kierownicą odczuwamy w tym, co samochód zrobi ale to też kwestia gustu. Auto wygląda o niebo lepiej, chociaż też nie ma nie wiadomo jakiej gleby przy -40. Czasami sie zastanawiam, czy nie miałem innego samochodu , jak piszecie, że normalnego podnośnika pod alfe nie da się włożyć. To ja na obniżonym zawieszeniu robiłem to bez problemu ( oryginalny podnośnik ).




    Te zdjęcia ukazują jak wygląda auto na -40mm.

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Nie wiem, kto ma problem z wsadzeniem podnośnika, ale ja do ti nie miałem problemu... Może jak ktoś ma padnięte sprężyny to mu auto siada i stąd problem To, że auto wygląda lepiej na lekkiej glebie to fakt, ale jak ktoś używa auta dość sporo (czyli nie 15 000/rok...) to może odczuć efekty na niekorzyść. A autostrad nie ma zbyt wiele, żeby w zakrętach płynąć jak po szynach.

    A btw bardzo ładnie prezentuje się Twoja 146! Fajny pomysł z kolorami włoskimi na rantach!
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kini007
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxxerr :))
    Postów
    243

    Domyślnie

    a dzięki kolego już sprzedana ale jest na forum. Co do podnośnika, było pisane w innym wątku

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Ok. wszystko wszystkim ale nikt się w sumie nie wypowiedział dokładnie o stożku. Może ktoś to robił? są jakieś widoczne zmiany? nie chodzi mi o wygląd tylko dźwięk i jazda. A poza tym ciekawy jestem jaki może być koszt założenia amorków dopasowanych do sprężyn -35. Bo może jednak warto wymienić też amorki na jakieś lepsze? co myślicie o tym?

    A co do kolegi od rozpórki co ma do sprzedania chciałem się dowiedzieć czy jest nadal do sprzedania i tam jest zero regulacji?

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    505

    Domyślnie

    Zakładałem stożek K&N w fiacie bravo 1.6, później airbox i inne cuda - ale przeszło mi.
    Dźwięk jest z początku świetny, ale później zaczął mnie denerwować, bo warczało, a nie jechało
    Rozpórka nie ma regulacji.

Podobne wątki

  1. rozpórka 159
    Utworzone przez coachu w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 16-01-2018, 17:10
  2. Rozpórka
    Utworzone przez Waclavsky w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-05-2014, 06:32
  3. [155] rozpórka
    Utworzone przez NERO2287 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 14:38
  4. Rozpórka
    Utworzone przez Maciek-156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-09-2007, 07:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory