Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: Puszczenie pedału gazu a spalanie...

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał dbh Zobacz post
    kolego dawniej zeby dostac prawo jazdy cos a'la obecne C+E to trzeba bylo zdac na C, kilka lat jezdzic jako kierowca C a dopiero pozniej mozna bylo sie ubiegac o C+E.
    A dokładniej 5 lat na osobówce, potem udokumentowane 5 lat na kategorii C i dopiero można było starać się o C+E.

    Cytat Napisał dbh Zobacz post
    a teraz gosc ma 18 lat, zdaje egzamin, wsiada w zestaw i jedzie.
    I stąd taki tłum idiotów w zestawach 40t na drogach...

    ---------- Post added at 16:34 ---------- Previous post was at 16:29 ----------

    Cytat Napisał dbh Zobacz post
    spoko kolego nie denerwuj sie dawniej byl calkiem inny sposob ksztalcenia kierowcow
    Daleko mi do nerwów To, że kiedyś było inaczej a teraz jest do dupy wcale nie znaczy, że mam się z tym zgadzać, tym bardziej, że od tego w jaki sposób kolejne pokolenie "pogromców" zostanie wyszkolonych zależy bezpieczeństwo mojej rodziny i moje a tego ignorować nie zamierzam
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jester Zobacz post
    tak dla przykładu- moj ojciec jak zdawał musiał umieć wymienić tylny most w żuku z tego co opowiadał to wymieniał wyobraźcie sobie gdyby teraz to miało obowiązywać
    Hm to może w ZSZ kierunek: Kierowca mechanik? Ja zdawałem prawko w 1988 nic o takich nie słyszałem.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  3. #23
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post


    I stąd taki tłum idiotów w zestawach 40t na drogach...

    -
    nie musisz mi o tym mowic, mam to na codzien, pytania w stylu jak sie wklada karte do tacho, jak sie w ogole obsluguje tacho, jak przepompowac paliwo ze zbiornika do zbiornika, ale hitem bylo jak musialem jechac gosciowi pokazac jak sie wbija bieg w Actrosie
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  4. #24
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Panowie na temat proszę !!!!!!! wbijanie biegów w Actrosie mnie nie interesuje

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzychu.146 Zobacz post
    aquarius01 przecież zaznaczyłem na początku że pomijam wszystkie inne kwestie jazdy na luzie a chodzi tylko i wyłącznie o oszczędność.

    Oczywiście nikt nie uczył mnie takiej techniki jazdy i jej nie stosuje. Powtarzam. Chodziło tylko o ekonomiczność jazdy.Teoretycznie.
    No teoretycznie to raczej prosta sprawa - prawdą jest to co podaje komputer, czyli spalanie chwilowe 0,0 przy odjęciu gazu, ale moim zdaniem nie zmienia to faktu że na luzie będzie bardziej ekonomicznie od hamowania silnikiem.

    Natomiast wszyscy piszą o tym odcięciu wtryskiwaczy przez komputer, a Ty przecież masz diesla z klasycznym wtryskiem pośrednim, gdzie nie ma osobno sterowanych przez kompa wtrysków, tak? Pytanie czy jest tam jakiś sterownik?
    Np. u mnie w Kromie przy braku jakiejkolwiek elektroniki nie działa chyba nic co by ograniczało ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. Czyli jeśli mamy 3000obr/min to po odjęciu pedału "gazu" silnik dostaje 3x tyle ropy niż gdyby chodził na wolnych. Takie hamowanie silnikiem nie jest mniej ekonomiczne - tutaj ropa marnuje się podwójnie

  6. #26
    Krzychu.146
    Gość

    Domyślnie

    JacekK zgadzam się z Tobą. Według mnie masz racje.

  7. #27
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzychu.146 Zobacz post
    JacekK zgadzam się z Tobą. Według mnie masz racje.
    No tak przy TD nie ma to pewnie znaczenia i tu sie też zgadzam z wami z innymi silnikami ze sterownikiem zupełnie sie nie zgadzam

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzychu.146 Zobacz post
    JacekK zgadzam się z Tobą. Według mnie masz racje.
    Ja dodam jedynie, że układ odcięcia paliwa podczas jazdy ze zwolnionym padałem gazu był już w Polskim Fiacie 125p w latach siedemdziesiątych i nie jest to super/hiper technologia XXI wieku a proste urządzenie podciśnieniowe. Jeżeli uważacie, że realizacja tego typu układu w nowoczesnym (w porównaniu do silnika PF 125p) dieslu z lat 90 to się zdecydowanie mylicie - ale to moje zdanie
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  9. #29
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Jeżeli uważacie, że realizacja tego typu układu w nowoczesnym (w porównaniu do silnika PF 125p) dieslu z lat 90 to się zdecydowanie mylicie - ale to moje zdanie
    Yy no widzisz.. to właśnie nie jest "nowoczesny" common-rail a stary dobry klekot z klasycznym wtryskiem pośrednim.
    Ostatnio edytowane przez JacekK ; 14-06-2011 o 12:19

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK Zobacz post
    Yy no widzisz.. to właśnie nie jest "nowoczesny" common-rail a stary dobry klekot z klasycznym wtryskiem pośrednim.
    I nawet tej klasyczny klekot z komorą pośrednią jest perełką technologiczną w porównaniu do silnika PF 125p, którego konstrukcja to lata 30 XX w. Uważam, że układ odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem jest również w Waszych silnikach
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

Podobne wątki

  1. Potencjometr pedału gazu?
    Utworzone przez smooder w dziale 156
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 04-06-2023, 09:34
  2. [156] wibracje pedału gazu
    Utworzone przez molten w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-10-2012, 06:41
  3. [Giulietta] Blokownaie się pedału gazu?!
    Utworzone przez Sereno w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-08-2011, 21:23
  4. Błąd czujnika pedału gazu.
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-04-2010, 10:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory