Ciepło z owiniętych kolektorów musi być gdzieś oddane, jakąś część przejmie z kolektorów silnik
Ciepło z owiniętych kolektorów musi być gdzieś oddane, jakąś część przejmie z kolektorów silnik
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
No właśnie nie, pęd spalin przerzuca to ciepło w dalsze części wydechu i pomimo że fizycznie kolektor jest przykręcony do silnika to ciepło leci dalej, mój końcowy po wybrykach na torze był wyraźnie cieplejszy niż wcześniej.
Masz możliwość wzięcia na zlot (zakładam że jedziesz poupalać strucla) np pirometr laserowy i na swoim i innych wybranych egzemplarzach pomierzyć temperatury?
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Żeby to ustalić trzeba by zrobić pomiary przed i po.
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Bzdura.Pomoże.Nie ja to wymyśliłem i sprawdziłem.To efekt znany od prawie 100 lat.Temperatura wydechu daleko od zaworu wylotowego nie ma nic do rzeczy.Możesz tam nawet wodą polewać.Chodzi o to co jest blisko głowicy.Temperatura i energia gazów wylotowych jest inna przy zaworze a inna metr od niego.To fizyka.
Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 08-06-2016 o 20:53
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995