Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Rozebranie kluczyka bez przycisków.

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1990mb Zobacz post
    mam nadzieje ze choć trochę pomogłem.
    To kluczyk z CODE I więc z jego sklonowanie nie przysparza problemu.

    Pomogłeś ale jedynie częściowo. Transpoder, do którego podałeś linka jest czysty i nie da się go zaprogramować przy pomocy klucza master. Kierunek tutaj jest całkowicie odwrotny. To zawartość transpodera (odpowiedni 16 znakowy chyba kod) przy pomocy klucza master zapisuje się w centralce ECU i od tego momentu taki transpoder (kluczyk) będzie przez immo rozpoznawany. Jeżeli autor wątku będzie chciał go użyć musi w punkcie dorabiania kluczy sczytać zawartość starego klucza (transpondera) i zaprogramować jego zawartość do nowego, czystego transpondera. Po umieszczeniu go w nowym kluczu bez żadnych kombinacji z masterem będzie można bez problemu odpalić samochód. Rozwalanie oryginalnego, czerwonego klucza i wydłubywanie z niego pastylki transpodera jest mocno ryzykowne - nie wiesz, gdzie dokładnie on jest i ryzyko jego mechanicznego uszkodzenia jest ogromne a w przypadku kiedy zostanie zniszczony nie da się go już odtworzyć, więc lepiej najpierw skopiować zawartość starego a potem można ciąć go do woli, choć to nie ma najmniejszego sensu.
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 13-03-2012 o 13:42
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Kluczyk miałem mocno sfatygowany, więc dzisiaj podjąłem decyzję o jego zniszczeniu w celu wyjęcia transpondera. Przynajmniej potomni będą wiedzieli, jak się do tego zabrać Na zdjęciu kilka elementów kluczyka. W środku znajduje się czarna skrzyneczka w której środku jest pastylka immo. Całość rozcinałem piłką, i korzystałem z młotka i dłuta.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zdjęcie036.jpg
Wyświetleń:	305
Rozmiar:	110.3 KB
ID:	49893

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vinc
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Złotoryja, Poland
    Auto
    Stelvio 2.0 Q4
    Postów
    417

    Domyślnie

    Przeciez transponder z tego kluczyka się wyciąga ręcznie. Na grzbiecie klucza, obok wytłoczenia do zaczepu, jest mały kwadracik, który się wysuwa.
    155 TS 1.8 16v - była
    159 JTDm 1.9 16v - była
    GT V6 3.2 - była
    MiTo 1.4 - jest
    Stelvio 2.0 Q4 - jest

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Chyba pomyliłeś klucze kolego.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vinc
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Złotoryja, Poland
    Auto
    Stelvio 2.0 Q4
    Postów
    417

    Domyślnie

    Wiesz co, może nie miałem kompletu kluczy do swojego auta. Wiem, że jeden kluczyk, który mam, to właśnie taki nierozbieralny z dużym logo. Kobita mi go złamała, więc też musiałem wyciągać transponder i dao się go spokojnie wysunąć z kluczyka. Nie wiem, może w 155 były troche inne kluczyki.
    155 TS 1.8 16v - była
    159 JTDm 1.9 16v - była
    GT V6 3.2 - była
    MiTo 1.4 - jest
    Stelvio 2.0 Q4 - jest

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wicked Zobacz post
    Chyba pomyliłeś klucze kolego.
    Nie pomylił. Kolega wyciągnął transponder z klucza master czego robić nie powinien. Kluczyki do codziennego użytku - czyli czerwone - są nierozbieralne.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Sprawdziłem, masz rację

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vinc
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Złotoryja, Poland
    Auto
    Stelvio 2.0 Q4
    Postów
    417

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Nie pomylił. Kolega wyciągnął transponder z klucza master czego robić nie powinien. Kluczyki do codziennego użytku - czyli czerwone - są nierozbieralne.
    A czemu nie powinienem? Klucz został złamany, więc i tak do niczego nie był przydatny, a z tego, co wiem, to mój klucz master jest kopią klucza czerwonego z przyciskami, tyle, ze w kolorze brązowym i bez przycisków.
    155 TS 1.8 16v - była
    159 JTDm 1.9 16v - była
    GT V6 3.2 - była
    MiTo 1.4 - jest
    Stelvio 2.0 Q4 - jest

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    Ostatnio też przerabiałem ten temat. Nowa obudowa, zarobiony grot i przełożona pestka. Wszystko śmiga jak należy

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vinc Zobacz post
    to mój klucz master jest kopią klucza czerwonego z przyciskami, tyle, ze w kolorze brązowym i bez przycisków.
    To jest Twoje założenie i w przypadku, jeżeli ktoś faktycznie zrobił tylko kopię czerwonego klucza to masz rację jednak jeżeli jest to fabryczny klucz master to posiada on wprogramowany unikalny kod PIN (tzw. Security CODE), który służy m.in. do aktualizacji danych o kluczykach w ECU i podczas jego używania ECU działa w innym trybie niż w przypadku używania klucza czerwonego - jest to tzw. tryb programowania. Co się wtedy dokładnie dzieje w ECU nie wiem, gdyż dokumentacja o tym nie wspomina, co ze względów bezepiczeństwa jest logiczne. We wszystkich publikacjach, jakie czytałem na temat CODE I łącznie z dość obszernym opisem w WM'ie zawsze akcentowana jest informacja, że klucza master nie można używać na co dzień. Myślę, że bez powodu producent tego nie wymyślił. Chociażby ze względu na to, że ECU jest często przełączane w tryb programowania mozę być przyczyną kłopotów i ewentualnej utraty zapisanych wcześniej informacji o kluczykach co wiąże się z problemami z uruchomieniem, a w przypadku braku karty kodowej z unieruchmieniem auta na dłużej.
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 16-03-2012 o 13:26
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

Podobne wątki

  1. [159] Rozebranie obudowy lusterka
    Utworzone przez soulfly w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 20:38
  2. Rozebranie lampy demontaż silniczka od pozycjonowania FL
    Utworzone przez mikell0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-04-2013, 20:53
  3. Rozebranie kluczyka - jak?
    Utworzone przez kazik_vip w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 17:25
  4. Rozebranie turbiny 2,4JTD
    Utworzone przez krawol87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-08-2010, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory