U mnie tak się działo kiedy miałem amorki do wymiany. Wystarczyła lekka nierówność podczas hamowania i od razu ABS się załączał. Na idealnie równym terenie nie było problemu.
U mnie tak się działo kiedy miałem amorki do wymiany. Wystarczyła lekka nierówność podczas hamowania i od razu ABS się załączał. Na idealnie równym terenie nie było problemu.
Czy mógłbyś sprecyzować czy abs czujesz ze załącza się zawsze przy dochamowywaniu (nawet na suchym asfalcie) czy tylko na śliskiej nawierzchni? Może to co opisujesz to prawidłowe działanie abs'u. Tak na prawdę na się go odczuć dopiero kiedy jest ślisko i kola mogą wpaść w poślizg. Na suchej nawierzchni i mocnym hamowaniu z dużej prędkości prawdopodobnie nigdy się nie załączy. Jego działanie objawia się charakterystycznym pulsowaniem pedału hamulca podczas hamowania w poślizgu - kiedy to abs reguluje sile hamowania na granicy właśnie tego poślizgu.
jak abs działa co chwile i wcale mocno nie trzeba deptać to na pierwszy ogień odpowietrzanie układu.
[QUOTE=konio;1143272]Czy mógłbyś sprecyzować czy abs czujesz ze załącza się zawsze przy dochamowywaniu (nawet na suchym asfalcie) czy tylko na śliskiej nawierzchni?
zawsze przy dochamowywaniu sie załącza,nawet na suchym równym asfalcie, czuć na pedale i słychać prace pompy
A syndrom pojawił się sam z siebie czy po jakichs operacjach?
Kolego, stawiam na czujnik. Podobny problem miałem w swoim VW, myślę że w Alfie jest tak samo. ABS załączał się nawet w końcowej fazie hamowania, praktycznie przed samym zatrzymaniem, bez względu czy to sucha czy mokra nawierzchnia. Żadnego uślizgu kół nie miało prawa być, wiec zacząłem się temu przyglądać. Na pierwszy ogień poszedł właśnie czujnik (w passku to taki mały elektromagnes, nie wiem czy w Alfach też, ale myślę że tak) przeczyść go, najlepiej jakimś sprężonym powietrzem. Możliwe też, że się lekko wysunął, dlatego najlepiej wyciągnij go, wyczyść i wtedy wciśnij do końca. Stawiam, że to właśnie przyczyna Twojego problemu.
Jeszcze taki mały edit...
Stawiam, że na czujniku znajdziesz pełno jakichś opiłków i właśnie z tego masz go wyczyścić (najlepiej sprężonym powietrzem tak jak pisałem) jak to wyczyścisz to powinno być dobrze.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 26-03-2013 o 12:48
@Marcoo Sorki..główny post czytałem dzień wcześniej i wyczyscilem w glowie cache
![]()
W takim obstawiał bym że sygnał z czujnika ma zakłucenia. Może wzrosła oporność kabla po operacji i sygnał jest niższy niż z pozostałych kół przez co komp widzi to jako poślizg.
Albo masz uwalony któryś czujnik ABS albo pompę ABS. Najlepiej sprawdź to na kompie. Powinien pokazać błąd na którymś czujniku, ale nie koniecznie. Mi na kompie pokazywało błąd czujnika (AR 155 2.0 16V), a w rzeczywistości okazało się, że jest złamany pin na pompie ABS. Nowa pompa to droga impreza, więc podmienili mi na używkę. Dodam, że kontrolka ABS mi nie świeciła. Wyszło to przy trzepaniu na kompie. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowane przez Czesław ; 12-04-2013 o 10:45