Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: [145] Opiłki metalu w oleju

  1. #21
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Ale wali jak schodzi z obrotów :| ja bym sprawdzil walki rozrzadu i popychacze. mozliwe ze wariator do wymiany.

  2. #22
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Zdecydowanie słychać zawory

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Zdecydowanie słychać zawory
    właśnie to chciałem usłyszeć, bo o wariatorze to wiem że przy odpuszczeniu gazu już zaczyna klekotać... ale teraz wszytstko zrobie za jednym razem i powinno być już ok na pare lat. A z tymi zaworami to poważna sprawa? Można z tym jeździć i przy wymianie co trzeba wymienić i jakie są koszty takiej zabawy?

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    kurcze, nie jestem mechanikiem ale ten dzwiek zdecydowanie nie jest ok.
    Rafcio, jedz to jakiegos innego warsztatu. Na sama diagnostyke mozesz podjechac do ASO. Bedzie drozej, niz u Pana Kazia ale przynajmniej dowiesz sie, co dokladnie Belli dolega

  5. #25
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ja tam oprocz wariatora nic nie slysze

    a opilki moze są po jakims szlifie silnika kiedys tam w przeszlosci

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    mnie to takie jakby cykanie martwi ;/ jedni mówią że wszytko jest OK drudzy właśnie coś wspominają o zaworach lub popyhaczach... to jak to jest wkońcu Panowie 8)

  7. #27
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    na Klepanie zaworów decydujący wpływ mają popychacze i wałek rozrządu jak też kiepskiej jakości olej

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #28
    Tiga
    Gość

    Domyślnie

    Andrew ma racje, jesli to nie wariator mogą klepac tylko zawory, klepią bo popychacze są źle wyregulowane lub wałek wytarty. Czesta przypadłość silika FIATa 1.4 12V . Jednak zawsze jest jakaś przyczyna. Z reguły to skrojony liczik o jakieś 150 tys. ,a do tego jeszcze przez wiele kilometrów źle użytkowany silnik. Nie pisze o Tobie Rafcio tylko o np. poprzednich włascicielach auta.

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    nic jak w tygodniu znajde chwile wolnego to pojade do wrocka, tam jest pare warsztatów, które zajmą się o wiele lepiej moim samochodem niż w Świdnicy. Ten wariator chodzi już tak za mną z pół roku ale teraz jest troche wolnej gotówki to można to zrobić raz i porządnie i wymienić za jednym zamachem wszytko co potrzeba. Tylko się zastanawiam czy dalej śmigać na oleju shell 10W40 czy zejść na 5W40 ale już po wymianie tego co potrzeba, nie wiem jeszcze czy panewki się nie załapią za jednym zamachem. Co do przebiegu - licznik pokazuje 124tyś z tego 15tyś moich przez półtora roku i nic nie wskazuje żeby było więcej, bo fotel kierowcy ma jedno przetarcie od pasów bezpieczeństwa ale widze że nie tylko ja je mam. A tak na boku te cykanie szkodzi silnikowi? bo od lipca przejechałem 5tyś i odpukać nic się jeszcze nie stało...

  10. #30
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    5W40 to zły pomysł . Gdy będzie zdjeta pokrywa zaworów niech mechanik oceni stan wałków rozrządu i popychaczy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [159] AR 159 2.2 JTS 06r. niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym, opiłki w filtrze
    Utworzone przez rido w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-10-2015, 17:06
  2. [159] Opiłki w oleju ?
    Utworzone przez STalone83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-10-2015, 19:50
  3. 2.4 JTD kawałki metalu w misce
    Utworzone przez K1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 09:07
  4. Opiłki metalu w oleju..?!
    Utworzone przez Aroniaa w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 00:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory