Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Nowa sonda nie pracuje

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie Nowa sonda nie pracuje

    Od dłuższego czasu borykam się z problemem rozjechanych parametrów. ECU ciągle wyrzuca błąd 66 - Samoadaptywny parametr FRA. Przez to też obserwuję podwyższone zużycie paliwa, oraz brak reakcji na pedał przyśpieszenia gdy silnik jest zimny (po wciśnięciu gazu nic się przez chwilę nie dzieje, auto wręcz się dusi) a gdy już przyśpiesza to bardzo ospale. Po rozgrzaniu jest lepiej.
    Najpierw podejrzenie padło na przepływomierz. Niestety na trzech różnych jest to samo. Następnie padło na sondę. Wymieniłem na nową, oczywiście oryginał Boscha i znów bez zmian. Po diagnozie nowej sondy okazało się, że ona nie pracuje. Cały czas podaje stałe napięcie rzędu 0.75V a więc zbyt bogata mieszanka. Pytanie, co może powodować takie zachowanie sondy lambda?


  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    sprawdzałeś czujnik położenia przepustnicy?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    sprawdzałeś czujnik położenia przepustnicy?
    Zapomniałem napisać, że też był wymieniony na nowy, co prawda jeszcze przed tym problemem i to co wzbudziło w nim moje zdziwienie to miejsce produkcji Made in Korea, no ale w końcu to Bosch . Już tak myślałem, czy nie założyć z powrotem starego i zobaczyć, ale nie chce mi się wierzyć że padł.


  4. #4
    ŁukaszG
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzałeś katalizator?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał ŁukaszG Zobacz post
    Sprawdzałeś katalizator?
    Zamiast katalizatora była strumienia, która się rozsypała (nieszczelność ). Myślałem, że to może być przyczyną. Założyłem stary, ale sprawny katalizator, ale niestety nic to nie dało.

    Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2


  6. #6
    ŁukaszG
    Gość

    Domyślnie

    Sonda nie może podawać stałego napięcia. Ma oscylować 0-1V (realnie: 0,2-0,8). Jeżeli tego nie robi (zwłaszcza po rozgrzaniu i na luzie) to:
    a) masz coś baaardzo nie tak z wydechem przed sondą;
    b) sonda jest walnięta
    c) źle zmierzyłeś (komputer czy "metex" za 20zł?)

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał ŁukaszG Zobacz post
    Sonda nie może podawać stałego napięcia. Ma oscylować 0-1V (realnie: 0,2-0,8). Jeżeli tego nie robi (zwłaszcza po rozgrzaniu i na luzie) to:
    a) masz coś baaardzo nie tak z wydechem przed sondą;
    b) sonda jest walnięta
    c) źle zmierzyłeś (komputer czy "metex" za 20zł?)
    Muszę sprawdzić szczelność kolektora. Sonda jest nowa, więc nie wydaje mi się żeby była uszkodzona. A pomiar był wykonany zarówno miernikiem, jak i MultiEcuScanem.

    Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2


  8. #8
    ŁukaszG
    Gość

    Domyślnie

    Czyli zmierzone dobrze... Fajnie byłoby podmienić sondę od jakiegoś alfaholika z okolicy zanim zaczniesz rozbierać auto. Bo jak jest non-stop stałe napięcie i dobrze pomierzone to albo sonda walnięta (to, że nowa nie znaczy, że sprawna) albo ECU (akurat to się bardzo rzadko zdarza). No albo coś bardzo dziwnego z wydechem ale to już kombinowanie...

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał ŁukaszG Zobacz post
    Czyli zmierzone dobrze... Fajnie byłoby podmienić sondę od jakiegoś alfaholika z okolicy zanim zaczniesz rozbierać auto. Bo jak jest non-stop stałe napięcie i dobrze pomierzone to albo sonda walnięta (to, że nowa nie znaczy, że sprawna) albo ECU (akurat to się bardzo rzadko zdarza). No albo coś bardzo dziwnego z wydechem ale to już kombinowanie...
    Z podmianą sondy będzie problem, bo raz że nie ma od kogo, dwa, jest do niej tak kiepski dostęp że przeważnie trzeba ciąć kable żeby ją odkręcić. Kolektor wydechowych wydaje się być w miarę szczelny.

    Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2


  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Ciąć kable... ale mam nadzieję, kabli od sondy nie lutowałeś? Bo to zakłóca sygnał i sonda nie pracuje poprawnie.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. Sonda lambda chyba nie pracuje na biegu jałowym
    Utworzone przez Majka w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-03-2010, 19:37
  3. Sonda mi nie pracuje na lpg
    Utworzone przez selius w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 13-05-2009, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory