Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Przeładowanie turbiny kiedy zimno na zewnątrz

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie Przeładowanie turbiny kiedy zimno na zewnątrz

    Koledzy mam problem z przeładowaniem turbiny, którego już od dłuższego czasu nie mogę zdiagnozować.

    Do przeładowania dochodzi tylko wtedy kiedy na zewnątrz utrzymują się niskie temperatury (poniżej 10 st. C), zawsze dochodzi do niego kiedy jadąc trasą trochę zwalniam na chwilę (zawalidroga na lewym pasie), a później nie redukując biegu rozpędzam auto dłuższy czas przyciskając pedał gazu. Problem pojawia się sporadycznie (ok raz na 500 km), pomaga wyłączenie i włączenie silnika, nigdy nie zdarza się latem (wysokie temperatury). Kiedy rozpędzam się od zera wkręcając auto na wysokie obroty problem nie pojawia się - tylko kiedy próbuję się rozbujać z niższych obrotów na wyższym biegu. W między czasie miałem wymienianą przepływkę, turbinę (poprzednia skończyła się), overboost, czyszczony EGR i częściowo zaślepiony, a problem jak był tak jest.

    Nigdy nie czyściłem kanałów w kolektorze (za przepustnicą) ze względu na kiepski dostęp.

    Jakieś pomysły? Przeczytałem wiele wątków na forum, ale nigdzie nie znalazłem wskazówki łączącej przeładowanie z niską temperaturą na zewnątrz.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Niska temperatura - to nieszczelność na wężykach podciśnieniowych. Jest podwieszony temat MCSF tam wszystkie czynności masz opisane. Czyszczenie EGRa bez kolektora za przepustnicą jest tylko kosmetyką i nic nie daje....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Niska temperatura - to nieszczelność na wężykach podciśnieniowych. Jest podwieszony temat MCSF tam wszystkie czynności masz opisane. Czyszczenie EGRa bez kolektora za przepustnicą jest tylko kosmetyką i nic nie daje....

    Dzięki za podpowiedź. Wężyki chciałem wymienić dla świętego spokoju, nawet kupiłem już kilka m węża, ale nie spieszyłem się z tym bo nie widziałem związku pomiędzy niską temperaturą a przeładowaniem. Uważasz że w niskiej temperaturze materiał z którego wykonane są wężyki jest sztywniejszy i wtedy wychodzi nieszczelność? Wymienię je w weekend i zobaczę jaki będzie efekt. Wymianę połączę z czyszczeniem kolektora - po wyciągnięciu akumulatora chyba będzie lepszy dostęp do dolnej śruby mocującej przepustnicę, a jak jeszcze ściągnę EGR i przepustnicę to będzie lepszy dostęp do wężyka podciśnienia - i tu pytanie:

    Wymieniać tylko wężyk 3 i 4 na zdjęciu: http://www.forum.alfaholicy.org/atta...robic-weze.jpg czy może wężyk 3 wymienić w całości od razu z częścią która idzie za silnikiem? Mam kawał węża w kawałku i jak już wyciągnę akumulator, zdejmę EGR i przepustnicę to będę miał dostęp żeby ten wężyk wymienić w całości - za silnikiem z tego co dojrzałem ostatnio on idzie razem z innymi przewodami w takim śmiesznym rękawie i po wyjściu z tego rękawa kończy się w takim miejscu że jakby się trochę pogimnastykować to dałoby radę wymienić. Zastanawiam się tylko czy można ominąć oryginalne złączki i po prostu wstawić kawał długiego węża po całości, czy wymienić jego część (3 na rysunku)?

Podobne wątki

  1. usterka :Ogrzewanie alfa 156 V6 jak zimno to zimno :(
    Utworzone przez kamien007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-12-2014, 17:38
  2. [146] Kiedy wymienić tarcze a kiedy same klocki?
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 20:45
  3. Zawór turbiny a przeładowanie
    Utworzone przez highlander w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-09-2013, 21:48
  4. Kiedy BOSE a kiedy nie?
    Utworzone przez coldmanns w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory