Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: 1.6 TS jest MOTUL 10w40 - zalać MILERSA, Valvoline, Liqui Moli???? 10w40 czy inny?

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Liqui Moly, Fuchs, Millers, Selenia. To chyba czołówka producentów najlepszych olei do samochodów.
    Więc jak chcesz coś dobrego to bierz coś z tego.

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    156SW 1.9JTD 105KM 01r
    Postów
    150

    Domyślnie

    Jak miałem 155 2.0 to pierwszy raz zalałem ją valvoline max live10w40, zauważyłem ubytek oleju , przy następnej zmianie zalałem ją motulem 10w40 i oleju ubywało dużo mniej, teraz do diesla leje motula. Przed każdą zmianą lałem płukankę liqui moly.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Oryginał Motula nie jest zły, ale trafiają się już niestety podróbki.

  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar marekshino
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Czeladź
    Auto
    147 Q2
    Postów
    156

    Domyślnie

    Ja bym polecił Ci: LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W-40 do codziennej jazdy byłby bardzo dobry. Jeśli lubisz naprawdę ostro przycisnąć, to jeszcze ewentualnie można by się zastanowić nad: VALVOLINE VR1 RACING 5W50.
    Ostatnio edytowane przez marekshino ; 14-01-2014 o 20:28

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    jeżeli bierze takie ilości oleju już to proponowałbym 10w czyli półsyntetyk, lepiej wypełni 'ubytki' a ile Alfiatka ma przejechane ?

    ~ taka była piękna ! :C




  6. #16
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Kurcze, panowie, Maciek-156 ma rację. Jeżeli silnik już tyle oleju żłopie, to trzeba go wyremontować, żeby tego nie robił. A nie kombinować z olejem bo może coś przytka i będzie lepiej. Albo sprzedać auto jako "okazja, od fana marki, perfekcyjna" i kupić nowe.

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Albo sprzedać auto jako "okazja, od fana marki, perfekcyjna" i kupić nowe.
    Tak a potem kupisz i nie wiadomo na co trafisz, potem zainwestuj w rozrząd i inne pierdoly co wyjda. Trzeba pamietac ze TwinSparki maja do siebie to ze biora olej, silniki JTS jeszcze więcej go zuzywaja. Kolega napisał ze jak kreci na wysokich obrotach to potrafi spalic 0,7 litra / 1000 km nie uważam żeby było to dużo przy takiej jeździe. Niektóre samochody prosto z fabryki biora większe ilości oleju. Remont silnika wiaze się z dużymi kosztami, można probowac lac gęstszy olej jeśli kolega lubi depnac trochę bardziej. Polecam 10w60 jest to olej o zwiększonej lepkości pozostawiający grubszy filtr olejowy do dynamiczniejszej jazdy. Nie polecam natomiast zadnych motodoktorow i tym podobnych wynalazkow które maja uszczelniac silnik. Jeśli przy spokojnej jeździe silnik będzie bral takie ilości oleju wtedy zastanowiłbym się nad remontem.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Ja bym proponował zrobienie płukanki silnikowi bo być może masz już lekko zapieczone pierścienie, potem wlanie jakiegoś dobrego oleju co ma dużo składników czyszczących i jeździć. Nie zawsze oznaką jedzenia oleju są zużyte pierścienie czy inne rzeczy, często właśnie jest tak że pierścienie są zapieczone.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    płukanka wcale nie musi pomóc a nawet może pogorszyć sprawe, jeśli auto ma sporo km nabite i silnik już troche w tyłek dostał to może to pogorszyć sprawę. ' Brud ' może poprzytykał dziury, znam przypadki gdzie po płukance silnik ciekł z każdej możliwej szparki i dziurki, zbyt inwazyjna metoda na auta z duzym przebiegiem

    ~ taka była piękna ! :C




  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mieszkooo
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Nowy Targ
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    56

    Domyślnie

    Nie ma znaczenia czy zaleje olejem 10W- 40 czy 5W-30.

    Dlaczego? już tłumaczę:

    Dlatego, że jeżeli zerkniemy na parametry pracy oleju to po nagrzaniu sie oleju, lepkość olei syntetycznych czy półsyntetycznych jest bardzo, ale to bardzo zbliżona, można by nawet rzec, że taka sama.

    W naszym społeczeństwie są 2 popularne mity, które są zresztą błedne.

    1. Dotyczy zalewania silnika rzekomo gęstszym olejem w celu zmniejszenia jego spalania - a to jest nie prawda o czym pisałem wyżej.
    2. Utarło sie, że 5w-30 jest syntetykiem a np 10w-40 to półsyntetyk - to, także jest nie prawdą bo 10W-40 równie dobrze może być syntetykiem.
    Ostatnio edytowane przez Mieszkooo ; 15-01-2014 o 18:30

Podobne wątki

  1. (156)Motul Chrono 3000V 10w40
    Utworzone przez Lukasz1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-06-2008, 16:13
  2. OLEJ MOTUL 4100 10W40
    Utworzone przez Canizzaro w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-08-2006, 17:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory