Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: klimatyzacja manualna - dziwna praca

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubajg
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    276

    Domyślnie klimatyzacja manualna - dziwna praca

    Mam dziwny problem z manualną klimą w 147 JTD 8v. Teoretycznie nie powinienem się przejmować bo klima działa, chłodzi bardzo dobrze i wydawało by się że wszystko jest ok, ale...

    Podczas jazdy a zwłaszcza na postoju (np. stojąc w korku czy parkując) słyszę że co jakiś czas, w nieregularny sposób załącza się sprężarka (czyli słychać charakterystyczne cyknięcie sprzęgiełka spod maski). Oczywiście na desce klima odpalona jest cały czas, dioda nie gaśnie, klima cały czas chłodzi więc wygląda to tak jakby sprężarka się wyłączała i dosłownie chwilę po tym znowu włączała. Dzieje się to w sposób losowy, ale czasem mam wrażenie że jak ruszam, manewruję itp. to dzieje się to częściej.

    Byłem z tym u jednego "speca" ale twierdzi że tak ma być, co dla mnie jest bzdurą, bo jeszcze rok temu czegoś takiego na pewno nie miałem.
    Klimatyzacja jest też świeżo po serwisie, i to niczego nie zmieniło w tej kwestii (nabite 560g czynnika).

    Dziś z ciekawości podłączyłem się przez program AlfaOBD pod klimę, na włączonym tylko zapłonie pokazało takie błędy:
    B1970 - czujnik temp. zew.
    B1971 - czujnik temp. wody
    B1972 - czujnik prędkości silnika
    B1973 - sprężarka klimatyzatora

    Następnie skasowałem je, odpaliłem silnik i przy włączonej klimie odczytałem ponownie błędy, pokazało się tylko to:
    B1970 - czujnik temp. zew.

    Z tym że auto stało w pełnym słońcu i czujnik był na pewno na maxa rozgrzany.
    Muszę jeszcze pojeździć i obserwować, być może coś z powyższych błędów jeszcze powróci.

    Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
    Ostatnio edytowane przez kubajg ; 22-07-2014 o 20:23

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubajg
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    276

    Domyślnie

    Dzisiaj pojeździłem z klimą i sprawdziłem znowu błędy, pokazało:

    B1970 - temp. zew.
    B1971 - temp. wody
    B1972 - prędkość silnika

    Miał ktoś doświadczenie z takimi błędami? Czy czujnik zew. to ten który znajduje się pod lusterkiem? Jeśli tak to nie rozumiem, przecież temp. na desce pokazuje dobrze...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 ECO / Seat Toledo II
    Postów
    88

    Domyślnie

    Ten pod lusterkiem to czujnik nasłonecznienia, temperatury zewnętrznej masz w lusterku kierowcy (ten "cycek" co wystaje z dołu).

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubajg
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    276

    Domyślnie

    Cytat Napisał redbad_1 Zobacz post
    Ten pod lusterkiem to czujnik nasłonecznienia, temperatury zewnętrznej masz w lusterku kierowcy (ten "cycek" co wystaje z dołu).
    O to mi właśnie chodzi. Więc dlaczego wyrzuca jego błąd skoro działa?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 ECO / Seat Toledo II
    Postów
    88

    Domyślnie

    Nie zrozumiałem pod którym lusterkiem - sądziłem, że Koledze chodzi o wewnętrzne Z tego co się orientuję czujnik pod lusterkiem zewnętrznym kierowcy sypie błędem B1009 (czujnik temp. powietrza zew.). Sprawdź centralkę klimatronika czy wtyczka/kable w porządku, może zaśniedziały ze starości, wilgoci, czy też kable są jakość ponaciągane. Jeśli radio było ruszane to możliwe.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubajg
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    276

    Domyślnie

    U mnie nie ma klimatronika, tylko zwykła manualna. Wiesz może gdzie znajduje się centralka od niej? Czy to jest zintegrowane z tym panelem z pokrętłami?

    A może wymienić profilaktycznie presostat? Z tego co wiem to on bezpośrednio steruje pracą sprężarki - może świruje?

    Znalazłem na google że błąd który też miałem - B1973 wskazuje właśnie na czujnik ciśnienia
    Ostatnio edytowane przez kubajg ; 25-07-2014 o 17:30

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar krzysiek_1021
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    AR 159 2,4 JTDM TI 210 km, AR 147 1,6 TS 105 km
    Postów
    28

    Domyślnie

    U mnie jest trochę inny problem - od strony kierowcy dmucha cieplejsze powietrze niż od strony pasażera (przy włączonej klimatyzacji manualnej i skręceniu ogrzewania na minimum).
    Próbowałem już odłączania klem akumulatora (bez zmian), dostałem się do silniczka klapy mieszającej powietrze od strony schowka (silniczek rozkręcony - wygląda OK, słychać pracę po zmianie nastawienia temperatury).
    I tu pojawia się pytanie - czy w klimie manualnej jest są dwa silniczki sterowania mieszaniem powietrza ciepłe-zimne tj. lewy i prawy?
    Jeśli tak, to jak się dostać do tego silniczka od strony kierowcy... demontaż deski rozdzielczej ??

Podobne wątki

  1. Manualna klimatyzacja ?
    Utworzone przez mikespeed w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 21:41
  2. Klimatyzacja manualna na automatyczna.....
    Utworzone przez bryspp w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 21:00
  3. [145] Klimatyzacja manualna - problem
    Utworzone przez mcold w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-04-2009, 18:05
  4. Klimatyzacja manualna w AR145
    Utworzone przez Bartosz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-03-2007, 17:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory