Po demontażu akumulatora więc powinienem się dostać tak ?
Po demontażu akumulatora więc powinienem się dostać tak ?
Po demontażu aku jest jak na dłoni tylko że czasem śruby mocujące są od spodu i ciężko podejść
Jestem po wymianie przepływki i robiłem to sam, więc mogę pomóc,![]()
1. odkręć aku
2. Podstawka od aku jest przykręcona 4ma śrubami (13klucz)
3. KONIECZNIE zdemontuj skrzynkę z bezpiecznikami, najlepiej wyjmij ją z obudowy bo pod nią będzie śrubka na 10tke![]()
4. Ściągasz obudowę go góry, pokażą Ci się kolejne 2 śrubki na 10 żeby odkręcić podstawe akumulatora i jedną srubką będzie przykręcona podstawa do filtra.
5. Jak już wyciągniesz podstawe to przepływkę masz na 2 dziesiątki, polecam "giętki" długi klucz na sprężynie żeby to odkręcić
6. potem opaska, rusz lekko filtrem i wyjdzie![]()
Jeśli jesteś już przy tym kroku, odrazu polecam wymienić filtr powietrza, żeby potem nie rozbierać tego spowrotemLub bawić się od dołu.. Ale do tego musisz jeszcze odkręcić "coś tam od turba, (wyleciała mi nazwa z głowy w tej chwili ) co posiada kostkę i 2 wężyki, odpinasz przewód od chłodnicy, i filtr ładnie wychodzi Ci górą.
Bo u mnie przepływka rozwalona była z powodu tego, żę ktoś źle założył filtr powietrza, i syf leciał do przepływki i dalej ...
Miałem pisać co i jak w temacie bo wymianę też mam za sobą ale kolega Krazu wszystko pięknie jak na dłoni objaśniłdodam tylko od siebie że generalnie wymiana do najłatwiejszych nie należy, raz że trzeba sporo zdemontować a dwa to pamiętam że z jedną śrubą przepływki miałem spooory problem, ciężki dostęp i mały zakres obrotu ale przy odrobinie cierpliwości się uda
![]()
Natomiast błędne odczyty na FES'ie to tak jak ktoś wspomniał - wina oprogramowania. Też u siebie wymieniałem przepływkę bo myślałem że jest walnięta /interpretując te odczyty air mass flow/. Okazało się że przepływka była ok tylko program źle podawał dane. Chociaż czytałem też że jeśli masz EGR zaślepiony to te dane też są błędnie podawane.
Przepływkę najlepiej sprawdzić zczytując napięcie, tu masz tabelke tylko nie sugeruj się tym co jest zaznaczone. Znając numer swojej przepływki możesz sprawdzić czy przy danym Air Mass Flow masz prawidłowe napięcie
![]()
Niestety, żaden z numerów w tabeli nie jest taki jak moja przepływka.Serdeczne dzięki za zaangażowanie i pomoc. Właśnie nie wiem, czy mam EGR zaślepiony czy nie, okaże się w poniedziałek, jak go rozbiorę
![]()
Jak pisałem wcześniej u Ciebie blednie podawane są dane przez ecu i wymiana na następna przeplywke nic nie da.
Dzięki serdecznie w takim razie za info.
Odpuszczę ten przepływomierz więc. Jednakże ciekawi mnie jak go wówczas sprawdzić ? Jedynie na podstawie napięcia ?
Wyczyściłem EGR. Auto nieco lepiej wkręca się na obroty, spalanie w granicach 7,5 l w mieście przy normalnej jeździe. Wszystko wydaje się być w normie. Do tego parę dni temu regenerowałem pompę paliwa wys. ciśnienia bo ciekła. Być może wyciek był wcześniej dlatego też więcej paliła. Przepływkę olewam, temat zamknięty z mojej strony.