Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Rosnące obroty przy zmianie biegów

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Wolbrom
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120KM, 2001
    Postów
    13

    Domyślnie Rosnące obroty przy zmianie biegów

    Witam,

    co może być powodem tego, że przy dobrze rozgrzanym silniku (po przejechaniu więcej niż ok 30-40km) podczas zmiany biegów (niemal równocześnie z wciśnieciem sprzegła i puszczeniem gazu przed zmianą biegu) obroty samoczynnie wzrastają , im wyższe obroty przy zmianie biegu tym więcej samoczynnie wzrastają... wygląda to tak jakbym po prostu za późno puszczał gaz przed zmianą biegu.... a tak na pewno nie jest. Wyczytałem gdzieś że to może być wina sprzęgła, ale to wykluczam bo zmienione 2 miesiące temu. (alfa 147 1.6 ts 120km)

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Mam dokładnie to samo tylko w 1.8 144 - w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty samoczynnie podnoszą sie o około 200, dawno temu założyłem podobny temat. Zauważyłem to gdzieś 30tkm wstecz i występuje nadal. Sprzęgło jak najbardziej sprawne. Wymiana przepływki, sondy, kabli, świec, nic nie dała, tak jak czyszczenie przepustnicy, wielokrotna adaptacja, uszczelnienie dolotu i wydechu itp...

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bucho144
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Złotoryja
    Auto
    Alfa Romeo 147 Black Line 2007
    Postów
    132

    Domyślnie

    a moze cos z potencjometrem w pedale gazu? jak powoli zdejmujecie noge z gazu np. jak zwalniacie to też oborty wzrastaja? a moze jak szybko odpuszczacie gaz tez przed zwalnianiem? czy dzieje sie to kiedy wciskacie samo sprzegło?

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Wolbrom
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120KM, 2001
    Postów
    13

    Domyślnie

    ja odczuwam to tylko przy zmianie biegów... ale zwrócę uwage czy wystepuje to w sytuacji o jakiej piszesz... wtedy po puszczeniu gazu auto powinno jeszcze chwilkę "przyspieszac" więc ciężej to zauważyć jeśli występuje, bo taki wzrost obrotów nawet o 200 przez 1-2 sekundy to zbytnio auta nie rozpędzi

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Nie mam potencjometru gazu - układ cf2 z linką jeszcze - obroty minimalnie rosną zaraz jak wcisnę sprzęgło, natomiast jak szybko puszczę gaz nie wzrastają tylko lekko zaszarpie. Nie ma to najmniejszego wpływu na codzienną eksploatacje, ale z chęcią poznam przyczyny takiego zachowania.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Sprzęgło "sprawne" aczkolwiek może łapać czasem delikatny uślizg. Czyli może to oznaczać problem z dociskiem.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Wolbrom
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120KM, 2001
    Postów
    13

    Domyślnie

    ale docisk też wymieniałem

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bucho144
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Złotoryja
    Auto
    Alfa Romeo 147 Black Line 2007
    Postów
    132

    Domyślnie

    a moze linki ci sie zabrudzily i gdzies sie to odlozylo, jesli masz gaz bez potencjometru to linka do przepustnicy idzie moze gdzies sie przycina albo sie naciagła

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał bucho144 Zobacz post
    a moze linki ci sie zabrudzily i gdzies sie to odlozylo, jesli masz gaz bez potencjometru to linka do przepustnicy idzie moze gdzies sie przycina albo sie naciagła
    Z linką u mnie wszystko w porządku, nic się nie zacina, poza tym u kolegi Mateusza 551 jest potencjometr , więc przepustnica jest sterowana elektronicznie.

Podobne wątki

  1. [159] Szarpanie przy zmianie biegów
    Utworzone przez Kinia27 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 03-06-2016, 19:23
  2. Syk przy zmianie biegów w 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez adkaduk w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-06-2014, 20:27
  3. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17
  4. [146] Przy zmianie biegów
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 18:00
  5. [146]szarpanie przy zmianie biegów
    Utworzone przez Boberek6666 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-10-2008, 19:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory