Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Czy w Twin Sparkach może wystąpić spalanie stukowe?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie Czy w Twin Sparkach może wystąpić spalanie stukowe?

    Witam
    Gdzieś czytałem, że dzięki zastosowaniu dwóch świec na cylinder nie ma możliwości wystąpienie spalania stukowego.
    Ale, zauważyłem u siebie, że jak się silnik dobrze rozgrzeje to przy gwałtownym dodawaniu gazu, zazwyczaj np na 3 biegu, np mam 2500tys obrotów 3 bieg i wciskam gaz to przy około 3tys obrotów słychać takie dziwne dźwięki, takie jakby stukanie, ale nie żadne metaliczne ciężko to określić a nagrać praktycznie nie możliwe ze względu na szumy powietrza. Przez chwilę to występuje i jak dalej "pójdę" z obrotami to przechodzi. Ale, jak np zacznę trzymać te 3tys obrotów i zacznę puszczać i dodawać gazu to te zgrzytania występują cały czas. Na 2 biegu też to jest. Na biegach powyżej 3 nie wiem bo szum jest już zbyt duży żeby to usłyszeć.
    Nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika, dynamikę itd, ale jest mega wkurzające. Na jałowym przy gazowaniu nie ma żadnych dźwięków, tylko podczas obciążenia. Stąd moje podejrzenie na spalanie stukowe. Jak sprawdzić czy to to? Czy tankując paliwo 98 jeżeli to faktycznie stukowe to powinno przejść?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Też jestem ciekawy co to za dźwięk bo u siebie słyszałem ale tylko w te upalne dni i też myślalem że to stukowe ale zmiana paliwa nic nie dała.
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zdaje się że na kolektorze ssącym jest czujnik spalania stukowego - jeśli jest uszkodzony to to zjawisko może wystąpić
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    A za pomocą Fiat ecu scan da się jakoś sprawdzić czy czujnik jest uszkodzony albo na podstawie jakiś parametrów da się odczytać czy występuje spalanie stukowe?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Myślałem że u mnie wystepuje tylko przy wysokich temperaturach ale dzisiaj otworzyłem okno podczas jazdy i usłyszałem to samo i dzieję się tak przy ostrym depnięciu tak od 2300-2500, w innym zakresie obrotów nie występuje
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    No dokładnie, tylko w pewnym zakresie obrotów. U mnie jeszcze czasem występuje jak jadę na wstecznym, ale tylko pod górkę, czyli podczas obciążenia. Może wtedy uda się nagrać bo to mała prędkość to nie będzie szumów

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Spalanie stukowe może wystąpić w każdym silniku - również w TS.
    Jego przyczyny można znaleźć bez problemu w internecie, ale wiadomo, że zwykle główną przyczyną jest za niska liczba oktanowa paliwa, za wczesny zapłon, itd.
    Czujnik spalania stukowego w TS nie znajduje się na kolektorze ssącym, tylko jest przykręcony do bloku silnika, a na kolektorze ssącym jest jego podłączenie do instalacji w postaci białej kości.
    Czujnik nie jest odpowiedzialny za spalanie stukowe, tylko ma na celu jego przeciwdziałanie.
    Jeśli zostanie wykryte spalanie stukowe to sterownik silnika powinien zareagować, opóźniając zapłon.
    Wykrycie spalania stukowego przez czujnik powoduje zapisanie w pamięci ECU błędu PO325.
    Wprawdzie autodata podaje, że sprawdza się go mierząc rezystancję, która powinna wynosić, jeśli mnie pamięć nie myli 1MOhm, ale więcej poczytaj sobie tutaj
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic88858.html

    Na Twoim miejscu zabrałbym się najpierw za kompleksowe sprawdzenie silnika - świece, cewki, kable, ustawienie rozrządu, itd.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 06-09-2015 o 13:22

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    "Na Twoim miejscu zabrałbym się najpierw za kompleksowe sprawdzenie silnika - świece, cewki, kable, ustawienie rozrządu, itd.[/QUOTE]"

    Wszystko sprawdzone a wręcz nowe, zalałem vpower też nie pomogło (może lekko ograniczyło), zastanawiam się czy to napewno jest spalanie stukowe które najczęściej w sprawnym silniku występuję w upalne dni + mała liczba oktanów i ECU nie daje rady na czas skorygować zapłon, dzisiaj rano było 12 stopni ciepła 98 na pokładzie a i tak lekkie terkotanie słychać
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    U mnie też raczej wszystko ok, świece wymieniane 2 tygodnie temu, rozrząd 3 miesiące. Do tego samochód był teraz na czyszczeniu wszystkiego, wtryskiwacze, przepustnica itd.
    esco1982 zobacz czy na wstecznym u Ciebie to występuje, najlepiej spróbuj podjechać tyłem pod jakąś górkę. Jeżeli wystąpi to wtedy uda się nagrać bo nie będzie szumów.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Jak będę miał okazję to sprawdzę. Gdzieś ktoś nagrał na filmiku coś podobnego i paru ludzi pisało że to mogą być panewki korbowodowe ale jakby taki luz był pomiędzy nimi a wałem to już dawno nie było by ciśnienia oleju - dobrze myślę?

    A może to coś w katalizatorze się telepie? Ile masz przejechane Karol147?
    A może to objawy padającej przepływki?
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

Podobne wątki

  1. Spalanie stukowe
    Utworzone przez kotulsky w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-11-2014, 15:08
  2. [GTV] spalanie stukowe 2.0TS
    Utworzone przez stanlizak w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 09:39
  3. Spalanie stukowe?
    Utworzone przez h0se166 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 23:07
  4. Spalanie stukowe - 2.0 JTS
    Utworzone przez whitefunk w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 19:20
  5. [156] zaślepienie EGR a spalanie stukowe
    Utworzone przez woyg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-05-2010, 00:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory