Strona 12 z 17 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 165

Temat: Remont 1.6 TS 105KM

  1. #111
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    Alfka 147 120koników + LPG BRC
    Postów
    199

    Domyślnie

    No i rozebrałem resztę.
    W głowicy niestety z racji sporych luzów, do wymiany prowadnice zaworowe.
    Tłoki poszły do krainy wiecznej korozji - szczelina w rowkach 2-krotnie przekracza górną granicę normy, dobrze, że miałem komplet tłoków (z innej alfy) w których jest jak należy tj w dolnej granicy normy.
    Wał leci do szlifu tak wyglądały panewki górne (na wcześniejszym zdjęciu pokazałem panewki dolne)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160304_21_53_33_Pro.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	74.6 KB
ID:	193625
    to chyba jest efekt ciężkiej nogi

    Blok również leci do krainy korozji, szczelina na zamkach pierwszego nowego nominalnego pierścienie wynosi aż 0,53-0,58 gdzie norma to 0,20-0,35. Dostałem w prezencie używany blok w którym szczelina zamka wynosi 0,40 więc decyzja o podmianie.

    Jeżeli chodzi o półośkę i łożysko podpory udało mi się dorobić klucz do odkręcenie tej dziwnej śruby oto efekt:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160304_21_28_48_Pro.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	59.1 KB
ID:	193628
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160305_17_17_13_Pro.jpg
Wyświetleń:	29
Rozmiar:	76.0 KB
ID:	193626Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160305_17_17_54_Pro.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	62.2 KB
ID:	193627

    Potrzebna do tego jest nasadka 32 i 15 minut zabawy szlifierką kątową
    Łożysko podpory półosi ma wymiar 30x55x19 (symbol SKF 63006-2RS)

    Przy okazji zabawy z silnikiem planuje dodatkowo wymienić szczotkotrzymacz w rozruszniku (dla modelu rozrusznika: Bosch 0 001 107 411, symbol szczotkowtrzymacza to 1 004 336 526) koszt niewielki ok 30zł oraz wymiana łożysk w alternatorze.
    Ostatnio edytowane przez Piotr_147TS ; 07-03-2016 o 21:12

  2. #112
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Powodzenia przy składaniu silnika, wrzuć po odpaleniu filmik jak możesz. No i życzę mniejszego spalania oleju.

    P.S. "Szlifierka kątowa" - sorki musiałem
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  3. #113
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    Alfka 147 120koników + LPG BRC
    Postów
    199

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post

    P.S. "Szlifierka kątowa" - sorki musiałem
    wypadek przy pracy
    Ostatnio edytowane przez Piotr_147TS ; 07-03-2016 o 21:45

  4. #114
    Użytkownik Ogier Avatar ayrekp
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 105 kM 2001
    Postów
    196

    Domyślnie

    Napisz coś więcej ile co kosztuje bo mnie też to czeka, będę wdzięczny.

  5. #115
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    Alfka 147 120koników + LPG BRC
    Postów
    199

    Domyślnie

    Proszę bardzo:

    Podsumowanie poniesionych wydatków - remont silnika w Alfie Romeo 147 1.6TS 120 koni:
    Silnik:
    1. Szlif wału czopy główne i korbowodowe – 300zł
    2. Panewki korbowodowe nadwymiarowe (wał ma średnicę 40,87mm więc dostępne są tylko od alfy 146 z silnikiem 1.4 16V) Glyco 01-4160/4 +0,25 – 76zł
    3. Panewki główne Glyco H1096/5 +0,25 – 100zł
    4. Pierścienie nominał komplet Goetze 05-145400-00 – 368 zł
    5. Uszczelniacz wału przód (od strony rozrządu) Elring EL069590 - 22zł
    6. Uszczelka głowicy Erling EL626727 – 72zł
    7. Uszczelka dolotu Reinz 71-35657-00 – 23zł
    8. Uszczelka kolektora wydechowego Erling EL448510 – 38zł
    9. Prowadnice zaworów ssących Freccia G3531 – 37zł
    10. Prowadnice zaworów wydechowych Freccia G3532 – 42zł
    11. Uszczelniacz wałka rozrządu ssącego Corteco CO12015711 – 29zł
    12. Uszczelniacz wałka rozrządu wydechowego Corteco CO12011839 – 11zł
    13. Uszczelniacze zaworowe Erling EL701289 – 26zł
    14. Filtr oleju – Filtron OP 537/1 + filtr powietrza Filtron AP 024/2 – 53zł
    15. Olej Valvoline 10w60 – 118zł
    16. Pasta do docierania zaworów „0” – 3zł
    17. Płyn Borygo różowy 5L – 39zł
    18. Olej do skrzyni Mobil MOBILUBE 1 SHC 1 litry – 42zł
    19. Śruby głowicy 107zł
    20. Planowanie głowicy 80zł
    Silnik Razem – 1 586 zł

    Dodatkowo przy okazji:
    1. Wymiana łożysk i szczotek w alternatorze (w warsztacie) – 150zł
    2. Łożysko podpory półosi 30x55x19 SKF 63006-2RS – 65zł
    3. Osłona przegubu wewnętrznego Spidan 0,023678 (w zestawie opaski, smar i nakrętka) – 26zł
    4. Szczotkotrzymacz rozrusznika 1 004 336 526 – 32zł
    Dodatkowe Razem – 273 zł

    Wydałem 1 859zł

    + silikon wysokotemperaturowy, preparat do zabezpieczania gwintów i parę kompletów rękawic (miałem w garażu) oraz parę litrów ropy, zmywacz do hamulców i swój czas.
    W zestawieniu nie uwzględniłem kosztów tłoków oraz bloku silnika (stare zezłomowałem z racji zbyt dużych luzów), na które nie wydałem kasy.
    Nie robię również planowania głowicy gdyż wielokrotnie (przynajmniej 7 razy w różnych samochodach w tym raz w tej alfie) zdejmowałem głowicę i montowałem bez planowania. Z mojego doświadczenia wiem, że diabeł tkwi w umiejętnym stopniowym odkręcaniu śrub głowicy w kolejności odwrotnej niż przykręcanie.
    Ostatnio edytowane przez Piotr_147TS ; 11-03-2016 o 10:48

  6. #116
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    śrub głowicy nie wymieniasz?

  7. #117
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Nowe śruby głowicy to podstawa! Brak planowania bez pomiarów to błąd a dokręcanie śrub w odpowiedniej kolejności i z odpowiednią siłą to też podstawa tej operacji....Nie podwaźamTwojego doświadczenia ale głowica jest aluminiowa i podatna na zniekształcenia więc moim zdaniem planowanie=zabielanie jest obowiązkowe.
    Ostatnio edytowane przez esco1982 ; 08-03-2016 o 21:29
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  8. #118
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    doswiadczenie doswiadczeniem ale nie bez powodu ktos wymyslil planowanie glowicy. Sruby glowicy wymien bo jak peknie to cala robota na marne

  9. #119
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    Alfka 147 120koników + LPG BRC
    Postów
    199

    Domyślnie

    Sprawy posuwają się w żółwim tempie, ale co zrobić jak dłubie się po pracy. W każdym razie głowica umyta oczyszczona z nagaru, wypchnięte stare prowadnice i przygotowana do wciskania nowych.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160309_17_44_18_Pro.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	107.6 KB
ID:	193857 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160309_17_41_34_Pro.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	93.0 KB
ID:	193861

    niech Wam będzie zdecydowałem oddać ją do planowania, koszt 80zł.

    Blok zdemontowany i rozebrany, wał oszlifowany przygotowany do montażu. Alfka marnie wygląda bez silnika
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160310_20_54_40_Pro.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	87.7 KB
ID:	193858

    w tzw międzyczasie wymienione łożysko podpory i skręcona przygotowana do montażu półośka, wymienione szczotki rozrusznika i odebrany z naprawy alternator, oczyszczona miska olejowa i wszystkie miejsca pod uszczelki lub silikon.
    Część bebechów w lekkim nieładzie:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160309_21_19_58_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	74.1 KB
ID:	193859


    a śrub zapomniałem dodać do zestawienie.
    Kosztorys poprawiony
    Ostatnio edytowane przez Piotr_147TS ; 11-03-2016 o 10:51

  10. #120
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    1600 ?
    blisko dwóch tłoków w 2.0 jtdm








Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 00:09
  2. Remont V6
    Utworzone przez Damian1989 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-11-2012, 01:09
  3. Remont ?
    Utworzone przez Krzaku w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 22:49
  4. [145] Remont
    Utworzone przez przezsjak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-03-2011, 09:19
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory