Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: 147 115KM JTD Ciężko odpala / długo kręci

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    147
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zenonzlasu Zobacz post

    Masz możliwość podpięcia pod kompa? Konkretnie chodzi mi o sprawdzenie jakieś masz oczekiwane ciśnienie paliwa po nocy, na zimnym silniku.
    Na kompa to musze jechac, wiec silnik bedzie juz cieply. Przy jakiej temp to nagrywałes? U mnie efekt identyczny przy ok -7.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Wtedy też było w okolicach -7. Im zimniej, tym gorzej . Pytam o ciśnienie paliwa, ponieważ moja na zimno żąda 500 barów, co wg speców od pomp i wtryskiwaczy jest o wiele za dużo. Gdy już się w końcu wychechła, uzbiera te 500 barów i odpali, to przy każdym kolejnym odpaleniu zadowala się już 300 barami, choćby to było dwie sekundy później, i odpala w porządku. Facety mówią, że coś może być z elektroniką, ale podejrzewam, że to jednak pompa, bo raz, objawy dość typowe, dwa, pompa ma ponad 16 lat, więc cudów nie ma . Tym bardziej, że gdy postoi tak z 6-7 godzin na mrozie to jeszcze odpala bez większego bólu, szczęśliwa nie jest, ale odpala lepiej, niż na filmiku. Po dłuższym postoju już jest słabo, więc może jej ciśnienie w międzyczasie gdzieś spiernicza. Teraz przy mrozach, około 22:00 jeszcze regularnie biorę ją na wycieczkę po mieście, żeby rano odpaliła .

    Kupię zestaw naprawczy do pomp i zregeneruję własnoręcznie, bo wydawać okolice 1K zł na regenerację trochę na ślepo mi raczej szkoda ;-).
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 18-01-2017 o 19:23

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    147
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zenonzlasu Zobacz post
    Wtedy też było w okolicach -7. Im zimniej, tym gorzej . Pytam o ciśnienie paliwa, ponieważ moja na zimno żąda 500 barów, co wg speców od pomp i wtryskiwaczy jest o wiele za dużo. Gdy już się w końcu wychechła, uzbiera te 500 barów i odpali, to przy każdym kolejnym odpaleniu zadowala się już 300 barami, choćby to było dwie sekundy później, i odpala w porządku. Facety mówią, że coś może być z elektroniką, ale podejrzewam, że to jednak pompa, bo raz, objawy dość typowe, dwa, pompa ma ponad 16 lat, więc cudów nie ma . Tym bardziej, że gdy postoi tak z 6-7 godzin na mrozie to jeszcze odpala bez większego bólu, szczęśliwa nie jest, ale odpala lepiej, niż na filmiku. Po dłuższym postoju już jest słabo, więc może jej ciśnienie w międzyczasie gdzieś spiernicza. Teraz przy mrozach, około 22:00 jeszcze regularnie biorę ją na wycieczkę po mieście, żeby rano odpaliła .

    Kupię zestaw naprawczy do pomp i zregeneruję własnoręcznie, bo wydawać okolice 1K zł na regenerację trochę na ślepo mi raczej szkoda ;-).
    U mnie tez stawiam na pompę że podaje za mało.
    A próbowałeś rano na zimno z plaka odpalić ?Jaki efekt ? u mnie od strzała pali.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    U mnie nie, generalnie darłem ją kiedyś na plaku podawanym prosto w dolot i pożyczonym prądzie z innego auta, to była masakra; myślałem, że się silnik rozpadnie. Ruskie lokomotywy sprzed wojny na youtube paliły lepiej .

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Anakin
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Tarnowska Wola
    Auto
    Alfa 156 SW GQ 1.9 16V '05
    Postów
    136

    Domyślnie

    Pompę oddaj do zakładu sprawdzą dokładnie stan elementów w środku uwierz mi na słowo,tez sie pokwapiłem na regenerację we własnym zakresie i drugi raz musiałem ja wydzierac z auta bo nie hula.

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    147
    Postów
    8

    Domyślnie

    A czy jest opcja, że świece mogą być padnięte a komp tego nie widzi ?

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Pati&Grzesiek
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    ŻONUSI AR 147 1,9 JTD 116 Km. 2001r.................. MOJE AR 156 SW 1,9 JTDM 187KM 2005r
    Postów
    222

    Domyślnie

    Miałem podobny problem a przyczyną była wydmuchana uszczelka pod wtryskiem. Po wymianie problem znikł.

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

  8. #18
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    147
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pati&Grzesiek Zobacz post
    Miałem podobny problem a przyczyną była wydmuchana uszczelka pod wtryskiem. Po wymianie problem znikł.

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
    A śmierdziało ropą w kabinie ? I było widać zapocenie wokół wtrysku ?

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar mgrMafia
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Legnica, DE-Kevelaer
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 2010r.
    Postów
    103

    Domyślnie

    Cytat Napisał sniadypl Zobacz post
    A śmierdziało ropą w kabinie ? I było widać zapocenie wokół wtrysku ?
    Przy wydmuchanej uszczelce raczej nie będzie śmierdzieć ropą bo zamienia się ona praktycznie w masę stała po wpłynięciu z pod wtrysku więc jako tako zapocenia specjalnie też nie będzie widać, za to zobaczysz czarną masę koło wtrysku taka twardą, no chyba że masz tam taki przelot przez tą uszczelkę że ci sika jak hydrant to wtedy poczujesz diesla. Ale nawet wtedy powinien wyskoczyć błąd. Sprawdź czy przy wtryskach nie ma czegoś

    Z drugiej strony jeżeli pompa jest nie szczelna to powinna być ewidentnie wokra lub coś koło niej być mokre.

    Komp raczej Ci nie pokaże że świece są zepsute (chodzi mi o kod błędu), jedynie kontrolka na desce rozdzielczej, u mnie wyglądało to o tyle dziwnie że kontrolka była ok, dopiero po odpięciu przewodów od świec i sprawdzeniu kabli czy jest sygnał na świece, kontrolka zaczęła migać, więc obstawiał żebyś sprawdził kable od świec i czy płynie przez nie prąd po przekręceniu na zapłon, przez kilka lub kilkanaście sec powinno tam być napięcie. Teoria głosi że auto odpali nawet bez świec hmmm Twoje przecież odpala tylko coś ciężko, jednak w praktyce ta teoria często jest mitem.

    Sprawdź świece i kable, to nic nie kosztuje jeśli masz probówkę i multimetr

    Wysłane z mojego CAT S60
    Ostatnio edytowane przez mgrMafia ; 21-01-2017 o 09:58

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    147
    Postów
    8

    Domyślnie

    Kontrolka od świec nie pokazuje usterki. Prąd na przewodach jest. Jak sprawdzam świece "na krótko" to iskrzą, wiec wyglądają na sprawne.

Podobne wątki

  1. 2.4.jtd kręci a nie zapala lub długo kręci i pali
    Utworzone przez Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-03-2015, 09:47
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-04-2014, 16:47
  3. Długo kręci - problemy z odpalaniem JTD
    Utworzone przez pawelk91 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 10:28
  4. Czasami długo kręci V6
    Utworzone przez nobodyspecial w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 20:45
  5. Długo kręci na zimnym
    Utworzone przez Pasi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-08-2009, 18:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory