Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Remont kapitalny silnika 1.6 Twin Spark 77KW bez wariatora

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar TomTomGaraż
    Dołączył
    09 2017
    Mieszka w
    Warka
    Auto
    Alfa Romeo 147 lift 06' 1.8 TS
    Postów
    35

    Domyślnie Remont kapitalny silnika 1.6 Twin Spark 77KW bez wariatora

    Witam szanowne grono,

    Jako że, postanowiłem zrobić remont kapitalny w swoim aucie (przy wymianie rozrządu zobaczyłem olej na świecach i słabe gwinty od blokad rozrządu), potrzebuję pomocy, ponieważ z braku wiedzy, stanąłem w miejscu.
    Pacjentka to [notranslate]Alfa[/notranslate] Romeo 147, 2006 rok, 1.6 Twin Spark 77KW / 105KM, bez wariatora.

    1) Głowica silnika poszła do kompletnej regeneracji i naprawy gwintów - 4 sztuki od stópek wałków rozrządu.
    2) Na gładziach cylindrów wydać tzw. "ryski honownicze". Rozumiem, że mogę tak złożyć na nominalnych pierścieniach? Auto ma niby 128,000 przebiegu, wątpię, żeby ktoś wcześniej remontował silnik... Średnica cylindra jak mierzyłem wychodzi mi 82.
    3) Tłoki wyczyszczone kawałkiem starego pierścienia z nagaru. Rozumiem, że wystarczy kupić i nowe założyć? Jaki producent był na pierwszy montaż?
    4) Panewki korbowodów mają ryski i ślady jakby zbyt niskiego ciśnienia oleju oraz syfu. Jakiej firmy były na pierwszy montaż?
    5) Czy mogę rozebrać cały blok do gołego, wypsikać dimerem i pod karcher? Oczywiście składać będę na świeżym oleju.
    6) Myślę co zrobić z pompą oleju. Nie mogę znaleźć nigdzie nowej, a chciałbym sprawdzić stan obecnej. Ponadto pociło się spod obudowy więc wypadałoby odświeżyć uszczelnienie.
    7) Czy jeśli nie będzie na wale korbowym żadnych rysek i śladów mocnych zużycia, to wystarczy założyć nowe, nominalne panewki? Oczywiście też wymyć i przedmuchać kompresorem kanały.
    8) Czy to normalne, że koła zębate wałków rozrządu mimo klinów mają delikatne luzy? Jakiś sposób na idealne ustawienie rozrządu?
    9) Jak przeprowadzić prawidłowe ułożenie i dotarcie nowych elementów i po jakim czasie wymienić olej? Kupiłem Motul X-Clean 5w40. Myślałem, żeby olej zmienić po 3000 km, a pod odpaleniu dać silnikowi popracować na wolnych obrotach przez godzinę, potem go zgasić do wystygnięcia i znowu na godzinę i tak 3 razy. Do ilu obrotów można po złożeniu używać silnika?
    10) Po wyjęciu wysprzęglika (chyba że samo łożysko oporowe można wymienić), w jaki sposób go odpowietrzyć?

    Na chwilę obecną nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22688884_878466815650025_4598829902461553066_n.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	50.5 KB
ID:	236902   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22728646_878467052316668_118139580852684165_n.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	59.5 KB
ID:	236903   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22729085_878466915650015_3110216086107892783_n.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	45.1 KB
ID:	236904   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22729202_878466898983350_5351033520238108417_n.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	52.6 KB
ID:	236905   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22730146_878467022316671_5187551595444327377_n.jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	64.4 KB
ID:	236906  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22730198_878466772316696_2918234815711702117_n.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	57.7 KB
ID:	236907   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22730617_878467092316664_2953674839015670080_n.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	58.8 KB
ID:	236908   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22780508_878466745650032_756604738574275690_n.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	44.1 KB
ID:	236909   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22788815_878466865650020_2490465015109976761_n.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	66.3 KB
ID:	236910   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22788873_878466805650026_1847916596868991672_n.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	70.5 KB
ID:	236911  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22789065_878466998983340_617556728238093904_n.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	49.4 KB
ID:	236912  

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Jak chcesz po taniości to panewki i pierścienie nominal. Cylindry przehonowac. Pompe oleju zregenerować jak i głowice. Długo to jakoś nie pojeździ ale wystarczy na kilka lat. I oleju nie będzie pic. Olej mineral na docieranie. Na syntetyku czy pol to sie długo będzie docierać albo będzie popelina. Ja docieram na ostro. Ale to moje zdanie. Tak robię jak chcą klienci, którzy nie maja kasy a silnik dogorywa.... Później jeszcze latają tym po torze czy w dalekie podróże. Ich wybór

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar TomTomGaraż
    Dołączył
    09 2017
    Mieszka w
    Warka
    Auto
    Alfa Romeo 147 lift 06' 1.8 TS
    Postów
    35

    Domyślnie

    Chcę na lata, ale bez przesady, żeby wszystko zmieniać bo to wyjdzie 6500. to wolę wziąć większy kredyt niż ten który wziąłem i kupić nowy w serwisie

Podobne wątki

  1. Remont silnika Twin Spark 2.0
    Utworzone przez dave w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 15-12-2016, 06:48
  2. Remont silnika AR 147, 2.0, 16 Twin Spark, 150 KM, 2001 r.
    Utworzone przez rafał 121 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-11-2016, 09:07
  3. Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 19-04-2014, 07:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory