Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Wibracje podczas przyspieszenia

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    AR 147 1.9JTDm
    Postów
    7

    Exclamation Wibracje podczas przyspieszenia

    Witam serdecznie wszystkich
    Nie tak dawno temu zostałem właścicielem AR 147 1.9 JTDm 8v z 2007 roku. Najpierw kilka słów o aucie, Alfa sprowadzona z Holandii, gdzie przeszła chip tuning na rzekomo 150KM i 350Nm, usunięty został również DPF i EGR, autko posiada przebieg prawie 200 tys km.

    Niestety auto od początku ma problem z wibracjami podczas przyspieszenia, nie wiem jak to dokładniej opisać, ale wygląda to tak, że wtedy kiedy zaczyna pompować turbo (wtedy kiedy rośnie moment obrotowy) zaczynają się wibracje. Dodam też że nie czasami jest tak, że prawie w ogóle ich nie ma (są lekko wyczuwalne) a czasami są dosyć mocne i uciążliwe- zauważyłem że w sumie nie ma reguły kiedy sie tak dzieje. Wibracje odczuwalne są na całym aucie i szczególnie na lewarku zmiany biegów i jak sie dodaje gazu podczas jazdy to lewarek dociska sie troche w strone wbitego biegu (ale nie uważam to za jakąś anomalie, nie jest to centymetr luzu tylko dwa, trzy milmiletry) Dodam też że na pedale sprzęgła gdy nie jest wciśnięty a tylko przyłoży sie stope czuć wibracje oraz dosyć ciężko chodzi (w porównaniu do innych aut, którymi jeździłem).

    No i teraz rzeczy które zrobiłem/sprawdziłem:
    -wyważenie kół, zmiana z przodu na tył itp- rzecz oczywista, bez jakichkolwiek zmian czy różnic, geometria okej, troche różni sie jeden kąt bo wahacz był wymieniany tylko z jednej strony, ale przed wymianą było tak samo, dodam jeszcze że auto
    posiada sprężyny obniżające
    -węże od intercoolera i turbiny szczelne, jeden założony nowy, tak samo wężyki od podciśnienia, gruszka również porusza sie bez jakichś przycięć
    -pół osie obydwie nowe (wymienione jeszcze za granicą), sprawdzone nie mają praktycznie żadnych luzów wskazujących zużycie (wydaje mi sie że ktoś próbował walczyć z tymi wibracjami i je wymienił ale mu sie nie udało)
    -poduszki silnika - lewa duża wymieniona ponieważ miała największy luz z wszystkich aczkolwiek nie była oberwana, tak samo ten drążek u góry silnika, reszta w porządku, żadna nie jest oberwana, nadmiernego luzu

    Oczywiście wszystkie te zabiegi nic nie dały, jak było tak jest. Dlatego też założyłem konto na forum i szukam pomocy u Was Czytałem wiele wątków ale żaden i przyniósł rozwiązania
    Jeszcze z moich pomysłów to tak:
    -koło zamachowe- czy wydaje jakieś dźwięki - hmm sam nie wiem, koszt nie jest strasznie duży, jestem w stanie sam wymienić więc dla świętego spokoju mógłbym to zrobić
    -to nieszczęsne sprzęgło... Czy naprawdę mogłoby powodować takie wibracje? Nigdy nie spotkałem się zeby dwumasa powodowała takie wibracje, chyba że to docisk lub łożysko?
    Czy może jest to jakiś problem z mechanizmem różnicowym? Sam już nie wiem, nie chce wymieniać niepotrzebnie połowy auta, zresztą nie mam też zbytnio czasu i funduszy.... Poza tym autko fajne

    Macie jakieś pomysły?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stiopa
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    AR 147 1.9 JTD
    Postów
    383

    Domyślnie

    W jakim zakresie prędkości te wibracje. Czy na kole kierownicy też wyczuwalne? Może to przeguby, lub jeden z nich ma wadę produkcyjna?

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
    "You cannot be a true petrolhead until you've owned one... it's like having really great sex that leaves you with an embarrassing itch." Jeremy Clarkson o Alfa Romeo

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    147
    Postów
    48

    Domyślnie

    Sama skrzynia biegów (luz na łożyskach) oraz mimo wszystko półosie. Co do półosi czy była wymieniona cała czy została wymieniona tylko pół oś z przegubem zewnętrznym i "krzyżakiem" a obudowa wewnętrzna została stara (jej wyrobienie powoduje właśnie drgania przy przyspieszaniu).

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    AR 147 1.9JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał Stiopa Zobacz post
    W jakim zakresie prędkości te wibracje. Czy na kole kierownicy też wyczuwalne? Może to przeguby, lub jeden z nich ma wadę produkcyjna?

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
    Największe są przy przyspieszaniu od 0, wraz z prędkością słabną czyli przykładowo przy 140 są juz wyczuwalnie słabsze. Na kierownicy również są, po prostu są one wyczuwalne na całym aucie.

    Cytat Napisał Rino Zobacz post
    Sama skrzynia biegów (luz na łożyskach) oraz mimo wszystko półosie. Co do półosi czy była wymieniona cała czy została wymieniona tylko pół oś z przegubem zewnętrznym i "krzyżakiem" a obudowa wewnętrzna została stara (jej wyrobienie powoduje właśnie drgania przy przyspieszaniu).
    Pół osie obydwie wymienione na całe nowe, były ściągane do obejrzenia i w żadnym zakresie nie mają luzu (wiadomo, fabryczny jest).


    A więc co, mimo wszystko obstawiacie półosie mimo ze nie posiadają luzu? To którą wymienić? Lewą czy prawą? I co, używaną jakąś szukać? Nowa to dosyć duży koszt, szczególnie ze ja nie jestem przekonany do tego ze to wina tych półosi, no ale nie mówię ze nie. Chyba ze jest po prostu wygięta jakoś a luzu na łożyskach nie ma. A jak wytłumaczyć ze raz są mniejszej a raz większe w tym samym przedziale obrotów, prędkości?

    Dodam jeszcze ze przy delikatnym przyspieszeniu czyt. delikatne naciśnięcie pedała gazu wibracje są mniej odczuwalne, prawie w ogóle.
    Ostatnio edytowane przez chaszczu ; 19-10-2020 o 05:43

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    147 FL TI 1.9 jtdm
    Postów
    13

    Domyślnie

    Ja mialem podobny przypadek. Przy dodawaniu gazu ale powyzej około 70 km/h auto wpadalo w wibracje. Wymieniony przegub wewnetrzny i cisza od kilku lat.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    AR 147 1.9JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    Panowie ale obydwie półosie wraz z przegubami są nowe, były sprawdzane, nie mają luzu, więc co, wymienić jeszcze raz? Lewy tylko? Bo prawy jest niewymienny.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    147 FL TI 1.9 jtdm
    Postów
    13

    Domyślnie

    Mialem na mysli cos takiego:
    https://www.autosklep24.pl/pl/p/Kiel...46307522/17760
    Napisz do tego sklepu, podaj nr vin to Ci dobiorą odpowiednia czesc

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    AR 147 1.9JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    [MENTION=55009]GMK_B_11P[/MENTION]
    No ja wiem co miałeś na myśli, tylko my sie chyba nie rozumiemy
    Powtarzam jeszcze raz, za granicą obydwie półosie były wymienione razem z przegubami zewnętrznymi i wewnętrznymi, no po prostu całe kompletne. Następnie były sprawdzane przeze mnie i przez mechanika, nie mają niepokojącego luzu.
    To co wysłałeś to można wymienić tylko w lewej półosi, gdyż prawa występuje tylko całości, nie można wymienić samego przegubu.
    No więc jaką mam gwarancje że jak wymienie ten przegub to problem zniknie biorąc pod uwage ze obecny nie jest wyeksploatowany? Nie chce wymienić pół auta niepotrzebnie bo i tak jak na razie nic nie przyniosło efektu więc jestem na dobrej drodze

    Najdziwniejsze jest to ze te drgania raz są mniejsze, a nawet prawie w ogóle ich nie ma, po czym nagle stają sie strasznie mocne. A delikatnie naciskając pedał gazu praktycznie w ogóle nie ma.

    Przykładowo wygląda to tak:
    jade na 4, zwalniam, redukuje do 2, połowa gazu- minimalne wibracje, zmiana na trójke, połowa gazu- minimalne wibracje, zwalniam redukuje do 2, połowa gazu- drga masakrycznie.

    Wygląda to tak jakby czasami się coś gdzieś "ułożyło" i było dobrze a czasami jakby coś "wyskoczyło" i wtedy drga. Oczywiście w cudzysłowie bo nie wiem co sie dokładnie dzieje.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    761

    Domyślnie

    Kolego, zmień olej w skrzyni biegów i bardzo uważnie się przyjrzyj, czy w starym oleju nie ma niczego podejrzanego (opiłków itd.).
    Daj znać, jak na nowym oleju.
    Jeśli wykluczymy koła, półosie, sprzęgło z kołem zamachowym, to trzeba zainteresować się skrzynią.

    L.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    AR 147 1.9JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    [MENTION=1012]Ludvigus[/MENTION], olej w skrzyni jest nowy, ponieważ wymieniałem uszczelniacze na półosiach gdyż jeden sie pocił. Na starym czy nowym bez różnicy, stan oczywiście jest w porządku.

    Na dniach sprawdze to koło pasowe, bo na razie jestem przeziębiony i nie mam siły, fizycznej i psychicznej

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-11-2016, 14:36
  2. [159] Szarpanie podczas przyspieszenia
    Utworzone przez Eljasz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-07-2016, 11:26
  3. zapach spalin w aucie podczas gwaltownego i dlugiego przyspieszenia
    Utworzone przez Maximdj1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-09-2012, 21:27
  4. Wibracje podczas jazdy
    Utworzone przez BMan w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-08-2010, 14:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory