Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: pasek klinowy wielorowkowy

  1. #1
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie pasek klinowy wielorowkowy

    Witajcie.
    Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak ruszam na prawdę wolno i na niskich obrotach to coś zaczyna głucho trzaskać pod maską do czasu gdy silnik nie osiągnie wysokich obrotów.
    Gdy silnik jest zimny głuche stukanie słychac bardziej, kiedy się zagrzeje nie słychać prawie w ogóle, jedynie przy ruszaniu z niskich obrotów.
    Dzisiaj przyglądnąłem się bardziej autku i zauważyłem że powodem tego stuku może być pasek wielorowkowy, ponieważ drży on jak samochód chodzi na luzie.
    Domyślam się że jak ruszam właśnie na niskich obrotach to musi on bardziej drżeć dlatego takie stukanie słyszę.

    Wczoraj na kanale oglądnąłem sobie koło dwumasowe urządzeń pomocniczych i wcale nie wyglądało najgorzej. Guma na nim jest cała, jednak jak przyglądnąłem się mu na pracującym silniku to wyglądało jakby drżało na boki leciutko. Nie wiem dokładnie czy tak ma być, czy może przez to wywoływane sa drgania??

    Tutaj moje pytanie, jakie urządzenia są tym paskiem napędzane oprócz klimy i wspomagania??
    Czy ktoś ma może dokładny rysunek bądź schemat tego typu silnika z tym napędem??
    Ewentualnie jak ściągnąć pasek żeby zobaczyć co jest nie tak?? I czy w ten sposób cokolwiek sprawdzę??
    Nie chciałbym wymieniać pół silnika tylko to co powoduje problem.

  2. #2
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    mialem podobny dylemat..
    u mnie dzialo sie tak przez napinacz..
    ale niestety okazalo sie ze drezenie zalatwilo przy okazji alternator..
    po wymianie paska, napinacza i alternatora.. slychac tylko klekocik

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    oprócz klimy i wspomagania masz tam alternator.. ściągasz pasek luzując kluczem napinacz tzn. zakładasz na niego klucz i zmniejszasz siłę napięcia i wtedy ściągniesz pasek

    musisz ściągnąć:
    - koło
    - osłonę pod silnikiem
    - dodatkowe nadkole

  4. #4
    santa_daro
    Gość

    Domyślnie Długość paska wielorowkowego.

    Witajcie, nie chce zakładać nowego tematu odnośnie paska. Urwała mi się wczoraj rolka prowadząca pasek wielorowkowy, rolkę już mniej więcej dopasowałem nową 90,5 mm x 25mm, natomiast mam problem z paskiem bo z moich poszukiwań są 3 paski o różnej długości mniej więcej: 114cm, 183cm, 184cm. Problem w tym że gdy zmierzyłem mój pasek ma 174cm. Ktoś mógłby mi coś doradzić.

    AR 156 2.4 JTD 136KM 1998 rok
    silnik AR 32501
    klima, alternator, wspomaganie, pompa wody

    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał santa_daro Zobacz post
    Witajcie, nie chce zakładać nowego tematu odnośnie paska. Urwała mi się wczoraj rolka prowadząca pasek wielorowkowy, rolkę już mniej więcej dopasowałem nową 90,5 mm x 25mm, natomiast mam problem z paskiem bo z moich poszukiwań są 3 paski o różnej długości mniej więcej: 114cm, 183cm, 184cm. Problem w tym że gdy zmierzyłem mój pasek ma 174cm. Ktoś mógłby mi coś doradzić.

    AR 156 2.4 JTD 136KM 1998 rok
    silnik AR 32501
    klima, alternator, wspomaganie, pompa wody

    Pozdrawiam
    Podaj mi numer Vin na PW to Ci napiszę jaki ma być. Pozdrawiam.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Wedle danych z oryginalnego oprogramowania serwisowego powinieneś mieć pasek o długości 1750mm (czyli mniej więcej to co zmierzyłeś) i numerze katalogowym 46769821. To jest numer fiata (są też numery zarezerwowane tylko dla alfy) więc pewnie w innych autach tego koncernu taki sam występował. Tutaj masz taki właśnie pasek: http://www.allegro.pl/item1063591013...6_pk_1750.html
    Pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    627

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Witajcie.
    Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak ruszam na prawdę wolno i na niskich obrotach to coś zaczyna głucho trzaskać pod maską do czasu gdy silnik nie osiągnie wysokich obrotów.
    Gdy silnik jest zimny głuche stukanie słychac bardziej, kiedy się zagrzeje nie słychać prawie w ogóle, jedynie przy ruszaniu z niskich obrotów.
    Dzisiaj przyglądnąłem się bardziej autku i zauważyłem że powodem tego stuku może być pasek wielorowkowy, ponieważ drży on jak samochód chodzi na luzie.
    Domyślam się że jak ruszam właśnie na niskich obrotach to musi on bardziej drżeć dlatego takie stukanie słyszę.

    Wczoraj na kanale oglądnąłem sobie koło dwumasowe urządzeń pomocniczych i wcale nie wyglądało najgorzej. Guma na nim jest cała, jednak jak przyglądnąłem się mu na pracującym silniku to wyglądało jakby drżało na boki leciutko. Nie wiem dokładnie czy tak ma być, czy może przez to wywoływane sa drgania??

    Tutaj moje pytanie, jakie urządzenia są tym paskiem napędzane oprócz klimy i wspomagania??
    Czy ktoś ma może dokładny rysunek bądź schemat tego typu silnika z tym napędem??
    Ewentualnie jak ściągnąć pasek żeby zobaczyć co jest nie tak?? I czy w ten sposób cokolwiek sprawdzę??
    Nie chciałbym wymieniać pół silnika tylko to co powoduje problem.
    Z tego co piszesz wyraźnie wynika że uszkodzone jest koło dwumasowe. Jeżeli ma "bicie" boczne to już jest oznaką że jest uszkodzone ,a gdy go zdemontujesz to od środka zobaczysz czy guma w tym kole jest napęczniała lub popękana,co jest oznaką zużycia. Radzę czym prędzej wymieniać to koło ponieważ bardzo często przy uszkodzeniu tego koła pasek wieloklinowy lubi spadać i wciąga go pod pasek rozrzadu co doprowadza do uszkodzenia silnika
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116 1976
    ALFETTA GTV 116 1981






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

  8. #8
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszmagiera Zobacz post
    Z tego co piszesz wyraźnie wynika że uszkodzone jest koło dwumasowe. Jeżeli ma "bicie" boczne to już jest oznaką że jest uszkodzone ,a gdy go zdemontujesz to od środka zobaczysz czy guma w tym kole jest napęczniała lub popękana,co jest oznaką zużycia. Radzę czym prędzej wymieniać to koło ponieważ bardzo często przy uszkodzeniu tego koła pasek wieloklinowy lubi spadać i wciąga go pod pasek rozrzadu co doprowadza do uszkodzenia silnika
    Witam.
    Zakupiłem koło pasowe dwumasowe, dziś zabrałem się za wymianę. Oglądnąłem stare koło, nie było nigdzie śladów pęknięć gumy na nim. Kiedy założyłem nowe koło, po uruchomieniu autka okazało się że strasznie "skacze" napinacz. Po dodaniu gazu oczywiście wszystko ok bo obroty wyższe, ale na niskich tragedia.
    Wystraszyłem się że źle je założyłem, zdjąłem spowrotem, po chwili odetchnięcia założyłem ponownie.
    Okazało się że nic to nie pomogło i napinacz nadal "skacze"

    Niestety taka praca silnika nie odpowiada mi w ogóle więc wymieniłem nowe koło spowrotem na stare.... i silniczek chodzi tak jak wcześniej, z małym klekotem od koła jak silnik zimny.
    Nie przeszkadza mi to bardzo ale niestety będę musiał reklamować nowe koło bo coś z nim nie tak.
    Dodam że na starym kole napinacz też skacze ale delikatnie.
    Czy to wina koła pasowego?? Czy miał ktoś już taki przypadek??

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Witam.
    Zakupiłem koło pasowe dwumasowe, dziś zabrałem się za wymianę. Oglądnąłem stare koło, nie było nigdzie śladów pęknięć gumy na nim. Kiedy założyłem nowe koło, po uruchomieniu autka okazało się że strasznie "skacze" napinacz. Po dodaniu gazu oczywiście wszystko ok bo obroty wyższe, ale na niskich tragedia.
    Wystraszyłem się że źle je założyłem, zdjąłem spowrotem, po chwili odetchnięcia założyłem ponownie.
    Okazało się że nic to nie pomogło i napinacz nadal "skacze"

    Niestety taka praca silnika nie odpowiada mi w ogóle więc wymieniłem nowe koło spowrotem na stare.... i silniczek chodzi tak jak wcześniej, z małym klekotem od koła jak silnik zimny.
    Nie przeszkadza mi to bardzo ale niestety będę musiał reklamować nowe koło bo coś z nim nie tak.
    Dodam że na starym kole napinacz też skacze ale delikatnie.
    Czy to wina koła pasowego?? Czy miał ktoś już taki przypadek??
    Jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcałeś śruby na nowym kole?

  10. #10
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Moment - 25Nm.
    Przykręcałem "na krzyż".
    Koło przykręciłem tak jak poprzednie było, z uwzględnieniem tego "bolca".
    Tak samo przykręcałem potem stare koło i chodzi jak wcześniej. Najlepsze jest to że stare chodzi ciszej niż nowe po montażu. Jednak odgłos klekotu po montażu nowego koła daje skaczący napinacz. Jakby to koło nie było wyważone dobrze albo coś... może napinacz zepsuty??
    Przy starym kole też trochę skacze ale nie tak bardzo jak w nowym.
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 04-06-2010 o 20:21

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.9 115 Pasek klinowy wielorowkowy altarnatora.
    Utworzone przez kordex w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-09-2015, 21:58
  2. pasek klinowy wielorowkowy?
    Utworzone przez iv3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2015, 16:43
  3. [156] Zerwany pasek klinowy (wielorowkowy) drugi raz
    Utworzone przez macin22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-11-2010, 23:51
  4. Rozszarpuje pasek wielorowkowy (klinowy) [1.9 JTD]
    Utworzone przez pawels89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-07-2010, 14:55
  5. [156] pasek klinowy wielorowkowy
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-03-2008, 20:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory