Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 72

Temat: Zgrzyty przy właczaniu i i II biegu

  1. #21
    Bonus1
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    myślę, że to jest dobry temat. Otóż mam taki problem, przy jeździe powyżej 5tyś obrotów, na pewno przy 2 i 3-cim biegu (innych nie mogłem sprawdzić bo nie mam takiej drogi dobrej blisko) słyszę jak by zgrzyt, nie wiem czy to w silniku czy w skrzyni, ale strasznie mnie to irytuję, bo bardzo lubię taka jazdę , a nie chcę zniszczyć podzespołów.
    Olej w silniku mam prawie pełny, w skrzyni mam malusieńkie pocenie, ale nie sprawdzałem stanu oleju w skrzyni, prawdopodobnie nie był wymieniany od nowości (samochód z 2003r. a do mnie należy od maja).
    Proszę o pomoc

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał PiterR Zobacz post
    ktoś może pomóc...? czy zgrzytanie 3 przy szybkim przyspieszaniu i czasami blokowanie się 4 biegu może być związane z cięgnami ? wymiana ich rozwiąże problem ? przypominam, że wszystkie pozostałe biegi chodzą idealnie!
    Piter ciężko powiedzieć. A jak pracuje Ci dźwignia biegów?? Ciężko, z oporami?? ma duży luz (w sensie czy lata)??.... A gdybyś spróbował solidnie przesmarować (WD40) cały mechanizm wybierania biegów przy skrzyni??
    Z cięgnami na dobrą sprawę nic się nie powinno dziać....to linka więc się nie naciągnie, chyba że się blokuje w pancerzu. Niech ktoś pomiesza biegami a Ty spróbuj zaobserwować jak pracują mechanizmy wybieraków na skrzyni...
    Od tego trzeba zacząć.

    ---------- Post dodany o godzinie 16:47 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:42 ----------

    Cytat Napisał Bonus1 Zobacz post
    Witam,
    myślę, że to jest dobry temat. Otóż mam taki problem, przy jeździe powyżej 5tyś obrotów, na pewno przy 2 i 3-cim biegu (innych nie mogłem sprawdzić bo nie mam takiej drogi dobrej blisko) słyszę jak by zgrzyt, nie wiem czy to w silniku czy w skrzyni, ale strasznie mnie to irytuję, bo bardzo lubię taka jazdę , a nie chcę zniszczyć podzespołów.
    Olej w silniku mam prawie pełny, w skrzyni mam malusieńkie pocenie, ale nie sprawdzałem stanu oleju w skrzyni, prawdopodobnie nie był wymieniany od nowości (samochód z 2003r. a do mnie należy od maja).
    Proszę o pomoc
    ....jest prawdopodobieństwo zajechanych synchronizatorów, ale musisz posprawdzać cięgna, tak jak u kolegi Piotra.

    ---------- Post dodany o godzinie 16:49 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:47 ----------

    Aha....i cięgna, a głównie ich połączania należy również sprawdzić pod podłogą przy lewarku zmiany biegów.....tyle, że dojście wybitnie ch....we..
    Ostatnio edytowane przez Rocky147 ; 28-06-2010 o 15:57

  3. #23
    Bonus1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    ....jest prawdopodobieństwo zajechanych synchronizatorów, ale musisz posprawdzać cięgna, tak jak u kolegi Piotra.
    Ok. postaram się wszystko jak najszybciej sprawdzić, a czy jeżdżenie powyżej 5tys. obrotów, gdy któraś z tych usterek była by stwierdzona prawidłowo, będzie bardzo szkodliwa dla autka ? powstrzymać się od tego, czy mogę dalej "cisnąć" ?

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    A jak pracuje Ci dźwignia biegów??
    Powiedziałbym, że pracuje normalnie, tzn nie ma oporów przy zmienianiu biegów (no chyba że już się zblokuje ta 4 o czym wspominałem), ani nie ma luzów.

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    chyba że się blokuje w pancerzu.
    właśnie nie wiem czy ona się gdzieś w pancerzu nie blokuje. Ale co z tym wspólnego miałby ten zgrzyt, po którym problem blokowania się pojawia ? Przy normanej, spokojnej jeździe, obroty od 3 tys i zmiana biegu nie ma żadnych problemów ani zgrzytów, biegi chodzą idealnie.

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    Niech ktoś pomiesza biegami a Ty spróbuj zaobserwować jak pracują mechanizmy wybieraków na skrzyni...
    robiłem coś podobnego z kumplem, tzn ja siedziałem w aucie i najpierw zmieniałem biegi "sam", a potem z jego pomocą, tzn on dodatkowo ruszał cięgnami przy moich zmianach biegów. Miałem wrażenie, że jak tak rusza to jest trochę lepiej i on stwierdził, że to właśnie mogą być cięgna, że linki mogą blokować się w pancerzu. Ale, ponownie, co z tym wspólnego ma ten zgrzyt, który pojawia się TYLKO przy wrzucaniu z 2 na 3 ?
    Today we are living our future memories..

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał PiterR Zobacz post
    Przy normanej, spokojnej jeździe, obroty od 3 tys i zmiana biegu nie ma żadnych problemów ani zgrzytów, biegi chodzą idealnie.
    ...No właśnie, jeśli przy niższych prędkościach obrotowych problem nie występuje to świadczy o tym że cięgna są w porządku.
    Piter nic mi do głowy nie przychodzi oprócz zużytego synchronizatora niestety. Przy wyższych prędkościach obrotowych nie jest w stanie wyrównać prędkości obrotowej wałka sprzęgłowego z wałkiem głównym...dlatego skrzynia w momencie zazębiania zgrzyta.

    A blokowanie czwartego biegu..... Jeżeli analogicznie problem nie występuje przy niższych wartościach prędkości obrotowej, swiadczy to o problemach wewnątrz skrzyni biegów.....to już nie problem cięgien. Widełki, przesuwka tu niestety należy szukać przyczyny.

    U brata w vectrze B był też podobny problem tylko ,że tam zgrzytała trójka tylko i wyłącznie w momencie redukcji z biegu czwatrego. Jeśli przełączał z dwójki to trójka wchodziła bez problemów.

    ---------- Post dodany o godzinie 09:22 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:01 ----------

    Cytat Napisał Bonus1 Zobacz post
    Ok. postaram się wszystko jak najszybciej sprawdzić, a czy jeżdżenie powyżej 5tys. obrotów, gdy któraś z tych usterek była by stwierdzona prawidłowo, będzie bardzo szkodliwa dla autka ? powstrzymać się od tego, czy mogę dalej "cisnąć" ?
    To jest jest praktycznie taka sama sytuacja jak u kolegi Pitera. Jeśli usterka była by potwierdzona, zajedziesz skrzynie taką jazdą (jazdą przy której zmiana biegów kończy się zgrzytem)

    ---------- Post dodany o godzinie 09:25 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:22 ----------

    Jak będziecie mieli czas to przeglądnijcie jeszcze inne fora internetowe.....Z tego typu problemami borykają się również użytkownicy wielu innym marek. Może inne fora coś Wam jeszcze zasugerują.
    Ostatnio edytowane przez Rocky147 ; 29-06-2010 o 08:30

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quattro
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    SZY/GBY
    Auto
    Maserati GranTurismo S, Seat Leon 5F Cupra
    Postów
    476

    Domyślnie

    PiterR, ja mam to samo od zakupu. Identyczne objawy, ale na II biegu. W najbliższym czasie chcę się umówić na termin, by mi to w serwisie AR zrobili w BB. Jak będzie wiadomo co to jest to dam znać.

    Aha, od razu po kupnie auta sie okazało, że nie ma oleju w skrzyni biegów Nie wiadomo jak długo poprzedni właściciel tak jeździł...
    Było: Fiat Uno 1.1 60S, Fiat Punto II 1.2 8v, AR 145 Edizione Sportiva, AR 147 Q2 Ducati Corse, Fiat Stilo Abarth, Alfa Romeo 145 2.0 16v 155KM Quadrifoglio
    Jest: Maserati GranTurismo 4.7 S, Seat Leon 5F Cupra, Toyota Yaris IV

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    zgrzyt przy zmianie biegu to mogą być objawy tego, że synchronizator się wysypał i nie działa poprawnie szczególnie w górnych fazach obrotomierza, bo do 2000 to raczej powinny wchodzić gładko. jeśli tak jest to jest uszkodzony synchronizator biegu. u mnie jest tak że synchronizator 2 biegu szwankuje jak auto jest zimne ale to z powodu oleju we skrzyni jest już zużyty
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 29-06-2010 o 10:27

  8. #28
    Bonus1
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedź. U mnie znowu jest taki problem, jak pisałem, przy zmianie biegów nie ma problemu, ale przy trzymaniu gazu, jazdy do przodu powyżej 5tys obrotów

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    Jeżeli analogicznie problem nie występuje przy niższych wartościach prędkości obrotowej, swiadczy to o problemach wewnątrz skrzyni biegów
    problem występuje TYLKO i WYLĄCZNIE wtedy, gdy przy zmianie z 2 na 3 będzie zgrzyt, a to i też nie zawsze, tzn. nie zawsze po zgrzycie następuje zblokowanie biegu. A inne biegi działają idealnie.

    Cytat Napisał quattroporte88 Zobacz post
    Jak będzie wiadomo co to jest to dam znać.
    no własnie, jakbyś coś wiedział to napisz, napewno wiele osób z tego skorzysta.

    Cytat Napisał michal87tg Zobacz post
    bo do 2000 to raczej powinny wchodzić gładko
    no mi do 3 tysięcy spokojnie wchodzi, tylko powyzej tej wartości pojawia się zgrzyt na 3 :/
    Today we are living our future memories..

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    no mi do 3 tysięcy spokojnie wchodzi, tylko powyzej tej wartości pojawia się zgrzyt na 3 :/
    No to to będzie synchronizator, bo on odpowiada właśnie za a naprawa to albo będzie kosztowna, bo żeby go wymienić trzeba całą skrzynie rozebrać albo po prostu kupić inną sprawną...
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 29-06-2010 o 22:42

Podobne wątki

  1. [MiTo] 1.3 jtdm - metaliczne zgrzyty przy ruszaniu
    Utworzone przez wujOT w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 21:44
  2. dźwięk przy zmianie biegu i warczenie przy hamowaniu
    Utworzone przez johnnie147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:52
  3. [159] Przy niskich temperaturach skrzypi przy zmianie biegu
    Utworzone przez b0b3k w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 08:54
  4. zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego
    Utworzone przez brill7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 19:22
  5. Zgrzyty przy zmianie biegów
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory