Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Górne wahacze-czemu to się psuje?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Była AR 147 2.0 teraz AR 159 1.8MPI+LPG Progresion
    Postów
    73

    Domyślnie Górne wahacze-czemu to się psuje?

    Śmigam przeszło 2 lata AR147.Może ktoś z kolegów wyłoży mi łopatą jak działa i co psuje się w górnych wahaczach oprócz sworznia?
    -otwór na tuleję w wahaczu
    -wyrabia się guma tulei
    -wyrabia się ten grzybek co wchodzi w gumę
    -wyrabia się otwór w grzybku
    -wyrabia się ta długa śruba co przechodzi przez tuleje.
    Założyłem nowe FASTy a na szarpakach jeden z nich ma luz ok. 2-3 mm i diagnosta już marudził na przeglądzie.
    Przecież mamy na forum inżynierów mechaników i nikt nie ma patentu na naprawę wahacza-może wytoczyć grubszy i z twardszego materiału grzybek tulei,może długą śrubę dorobić mocną,może gumę dobrać twardszą-nie wiem co powoduje luz nawet na nowym wahaczu.TRW mają widać któryś z elementów mocniejszy skoro na nich robi się więcej km.
    2 stare wahacze mam do testów i będę kombinował gdy ktoś mnie naprowadzi

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar 100P
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Kujawsko Pomorskie
    Auto
    AR GT 1.9 JTD DISTINCTIVE
    Postów
    489

    Domyślnie

    fasty to chyba najtańszy produkt z wahaczy więc cena myśle odzwierciedla to, jakich materiałów użyto do produkcji części. wszystko w tej części może być nie takie jak powinno. TRW mają ponoć dodatkową tuleje czy coś. podejrzewam, że jakby wziął oryginalne trw I fast-a do ręki to od razu byś zauważył różnice na korzyść TRW. po prostu- coś co jest extra tanie nie może być dobre. u siebie zakąldałem oryginały- na prawde nie bylo się do czego przyczepić. wykonanie perfekcyjne.
    BEZ SERCA, BYLI BYŚMY JEDYNIE MASZYNAMI..................

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Fast nie jest producentem tylko dystrybutorem, kupiłeś tanie badziewie i tyle.
    Wahacze to jak by nie patrzeć jedne z najbardziej obciażonych ewelentów samochodu i dlatego szybko sie zuzywa, do tego dołozyc polskie drogi i zuzywa się kilka razy szybciej.
    Ja kupiłem 166 z niemiec miała zawieszenie ideał po 7 latach eksploatacji, nie minoł rok i musiałem (nie musiałem) robic komplex co skonczylo sie 4 z przodu ...
    Zmieniłem wszystko na oryginał smigam już 2 rok i jak narazie wszystko ideał
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Dlaczego się psuje? Przez dziury, wyrwy, studzienki, i inne atrakcje naszych dróg. Generalnie to "rozbijają" się tuleje z gumy. Górny wahacz jest tak umiejscowiony że po wjechaniu w dziurę działa na niego duża siła "wyrywająca" go z mocowania. A teoretycznie powinien pracować góra-dół i lekko na boki podczas hamowania i przyspieszania. Najgorszy wariant to dziura podczas mocnego hamowania. (ja tak załatwiłem dobry wahacz, w jednej chwili). Lepsze firmy mają lepszą gumę i podobno jakieś kanaliki wewnątrz które lepiej amortyzują te szarpania. I to chyba jedyna różnica bo sworznie nie padają tak często. Chyba tylko poliuretan coś poprawia bo co innego można tam udoskonalić?
    Ja unikam jak ognia gwałtownego hamowania na dziurach i odpukać górne vemy trzymają się dzielnie. (dziś sprawdzałem)

    Na pocieszenie w audi a4 i pasku(nie pamiętam która generacja) leci zawieszenie na wyścigi z alfą, ale marna to pociecha
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 24-11-2010 o 00:05
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Dlaczego się psuje? Przez dziury, wyrwy, studzienki, i inne atrakcje naszych dróg. Generalnie to "rozbijają" się tuleje z gumy. Górny wahacz jest tak umiejscowiony że po wjechaniu w dziurę działa na niego duża siła "wyrywająca" go z mocowania. A teoretycznie powinien pracować góra-dół i lekko na boki podczas hamowania i przyspieszania. Najgorszy wariant to dziura podczas mocnego hamowania. (ja tak załatwiłem dobry wahacz, w jednej chwili). Lepsze firmy mają lepszą gumę i podobno jakieś kanaliki wewnątrz które lepiej amortyzują te szarpania. I to chyba jedyna różnica bo sworznie nie padają tak często. Chyba tylko poliuretan coś poprawia bo co innego można tam udoskonalić?
    Ja unikam jak ognia gwałtownego hamowania na dziurach i odpukać górne vemy trzymają się dzielnie. (dziś sprawdzałem)

    Na pocieszenie w audi a4 i pasku(nie pamiętam która generacja) leci zawieszenie na wyścigi z alfą, ale marna to pociecha
    Paski B5 i A4B5 już maja wielozawieche z prozdu a roczniki po 03' to sa dopiero rarytasy:d

    ---------- Post dodany o godzinie 19:35 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:33 ----------

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Dlaczego się psuje? Przez dziury, wyrwy, studzienki, i inne atrakcje naszych dróg. Generalnie to "rozbijają" się tuleje z gumy. Górny wahacz jest tak umiejscowiony że po wjechaniu w dziurę działa na niego duża siła "wyrywająca" go z mocowania. A teoretycznie powinien pracować góra-dół i lekko na boki podczas hamowania i przyspieszania. Najgorszy wariant to dziura podczas mocnego hamowania. (ja tak załatwiłem dobry wahacz, w jednej chwili). Lepsze firmy mają lepszą gumę i podobno jakieś kanaliki wewnątrz które lepiej amortyzują te szarpania. I to chyba jedyna różnica bo sworznie nie padają tak często. Chyba tylko poliuretan coś poprawia bo co innego można tam udoskonalić?
    Ja unikam jak ognia gwałtownego hamowania na dziurach i odpukać górne vemy trzymają się dzielnie. (dziś sprawdzałem)

    Na pocieszenie w audi a4 i pasku(nie pamiętam która generacja) leci zawieszenie na wyścigi z alfą, ale marna to pociecha
    Oczywiście mam na myśli A4 po lifcie takie 00' nie wiem jak w tych starszych jest

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Była AR 147 2.0 teraz AR 159 1.8MPI+LPG Progresion
    Postów
    73

    Domyślnie

    Moją też przyjechałem z niemcowni i miała przez 7 lat oryginalne-jeszcze nie wymieniane zawieszenie,a po roku u nas po kolei padają wahacze.Toczyć grubsze grzybki tulei coby ciaśniej siedziały w gumach?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Ja ostatnio zauważyłem, że lewe przednie koło ma luz około 4 mm a prawe około 2 mm! Zazwyczaj jeżdżę po dobrych drogach więc stuków nie słyszałem. Sworznie wahaczy górnych mam totalnie "roztrzaskane", do tego stopnia ,że przeglądając letnie opony zauważyłem, że są wyraźnie "zjechane" od strony wewnętrznej nadkola...Na dniach kupuje kpl. wahaczy i wymieniam.
    Spróbuje zrobić to sam bez odkręcania łapy amortyzatora. Planuje uciąć łeb śruby, tak aby ją spokojnie wysunąć a na jej miejsce wstawić nową, podobno są kurewsko drogie ( stal nierdzewna). Wahacze TRW + dwie śruby - za same części pewnie sieknie mnie około 500 zł, nie ma tragedii o ile dam rade sam to zrobić. Do dyspozycji mam podnośnik i niezbędne narzędzia.
    Pierwsza naprawa od dwóch lat.
    Ostatnio edytowane przez Rocky147 ; 08-12-2010 o 09:39

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas7791 Zobacz post
    TRW mają widać któryś z elementów mocniejszy skoro na nich robi się więcej km.

    Pisałem już o tym kiedyś, tuleja górnego wahacza TRW ma w środku kształtkę metalową, dopiero ona oblana jest w obu stron gumą, sprawia to że ma większą sztywność i wytrzymałość mechaniczną. Tanie wahacze górne typu QAP, FAST itp. mają te tulejki z samej gumy, po założeniu na dzień dobry masz już dużo większą podatność wahacza na ruchy przód-tył, do tego dużo szybciej takie tuleje się rozbijają no i traci się sporo z precyzji układu kierowniczego. Na dodatek sworznie w QAP górnych są tandetne, 6-7tys km po lubelskich drogach i latają luzem tak że dalsza eksploatacja grozi wypadkiem.

    ---------- Post dodany o godzinie 09:43 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:39 ----------

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    Spróbuje zrobić to sam bez odkręcania łapy amortyzatora. Planuje uciąć łeb śruby, tak aby ją spokojnie wysunąć a na jej miejsce wstawić nową,

    Nie komplikuj sobie życia, tak tylko więcej się narobisz niż normalnie.
    -odkręcasz sworzeń górnego wahacza
    - odkręcasz śrubę mocująca widełki amortyzatora do dolnego wahacza na środkowej tulei i ją wybijasz
    - odkręcasz 4 nakrętki pod maską na kielichu
    - ściągasz w dół amor ze sprężyną
    - wyjmujesz łapę alu wraz w górnym wahaczem

    I tyle cała filozofia
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar marshall
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    śląsk kręcę się tu i tam
    Auto
    jakieś alfy
    Postów
    1,055

    Domyślnie

    a moze zamiast poliuretanów wytoczyc z teflonu
    niestety stan polskich dróg robi swoje
    ja w 156 FL wymieniałem wahacze górne przy 160 tys na liczniku auto z 2005 r reszt wszystko ori jak wyjechało z fabryki
    teraz w 147 156 tys wszystko ori zobaczymy jak długo dodam ze auta sprowadzane wiec jak sa drogi to i wahacz swoje wyjezdzi uważam ze wymiana co 150 tys w przypadku zagranicznych dróg to nic nadzwyczajnego
    Zaczęło się niewinnie od pięknej 147 po 30sztuce tej marki stwierdzam że virus Alfa działa
    Aktual:
    AR 166FL 3.0 v6
    AR GT
    AR 166FL 2.4jtd 20v
    Zastava 750

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Nie komplikuj sobie życia, tak tylko więcej się narobisz niż normalnie.
    -odkręcasz sworzeń górnego wahacza
    - odkręcasz śrubę mocująca widełki amortyzatora do dolnego wahacza na środkowej tulei i ją wybijasz
    - odkręcasz 4 nakrętki pod maską na kielichu
    - ściągasz w dół amor ze sprężyną
    - wyjmujesz łapę alu wraz w górnym wahaczem

    I tyle cała filozofia
    Dzięki za rade. Trochę się obawiam zdejmowania amortyzatora itp. bo nie mam w tym żadnego doświadczenia i dysponuje tylko standardowymi kluczami, ale zerknę na to w domu i spróbuje zrobić jak radzisz.

Podobne wątki

  1. wahacze górne
    Utworzone przez mac!ek w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 17:11
  2. Wahacze górne
    Utworzone przez rafalo w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 15:29
  3. Wahacze górne
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory