Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [147 1.6TS] Błąd P0420, wymiana sondy lambda?

  1. #1
    M@ReK
    Gość

    Domyślnie [147 1.6TS] Błąd P0420, wymiana sondy lambda?

    Witam,

    w ostatnim czasie w mojej niedawno kupionej małej belli pojawił się problem, dlatego chciałem poprosić bardziej doświadczonych kolegów o pomoc. Po kupnie 147'mki z silnikiem 1.6 TS w wersji 105 PS po zatankowaniu i przejechaniu około 300 km zaświeciła się kontrola silnika (Motor Control System Failure). Po podłączeniu do komputera okazało się że pojawił się błąd P0420:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	13.jpg
Wyświetleń:	376
Rozmiar:	46.2 KB
ID:	24334

    Zainteresowałem się zatem sondą lambda, ponieważ spalanie wydaje mi się też dość spore. Wygląda na to że sonda za katalizatorem nie pracuje w ogóle:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14.jpg
Wyświetleń:	609
Rozmiar:	78.3 KB
ID:	24335

    Tak przynajmniej rozumiem to co napisał do mnie program . Dodatkowo zrobiłem także wykres z którego także wynika że druga sonda nie działa w ogóle:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	12.PNG
Wyświetleń:	1019
Rozmiar:	16.8 KB
ID:	24336

    Wychodzi zatem na to, że sonda za katalizatorem jest do wymiany. Co ciekawe w serwisie powiedziano mi po samym zerknięciu na ten błąd (P0420) że do wymiany jest katalizator. Zastanawiam się co w takim układzie robić. Czy zacząć od wymiany sondy i obserwować czy błąd wróci (bo został skasowany)? Co do samej sondy czy szukać zamiennika lub używanej czy tylko oryginał, podobno zamienniki Bosha są ale tylko do sondy przed katalizatorem. Koszt oryginału jest niemały dlatego zastanawiam się nad używaną. Czy ktoś miał doświadczenia z zamiennikami lub uniwersalnymi? I wreszcie czy może to też być wina katalizatora i jak ewentualnie sprawdzić jego stan, np. badanie spalin po wymianie sondy?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja dalej uważam że do diagnostyki silnika nawet w 147 TS najlepszy jest program Alfadiag.
    - FES w wersji do 2.72 ma zbyt wiele bledów, nawet w opisie, helpie.
    - ww. zrzuty sa tego przykładem.
    - być może to wszytko bedzie poprawione w wersji 2.8.
    - w tym modelu masz dwie sondy, 1 przed katalizatorem i 1 za katalizatorem.
    - na sondzie przed katalizatorem masz miec przebieg w rodzaju sinusoidy, za katalizatorem przebieg wolno-zmienny, stały.
    - po rozgrzaniu silnika ECU wchodzi w tryb regulacji mieszanki i status sondy 1 musi być typu closed, czyli ECu i sonda reguluja skład mieszanki.
    - zaś sonda za katalizatorem musi być w trybie Open Loop, czyli przebieg stały, katalizator sprawny, oczyszcza spaliny.
    - jak widać ten enigmatycny komunikat nie pozwala stwierdzić co jest uszkodzone.
    - musi być wykonana dalsza diagnostyka aby wykluczyć katalizator lub sonde lambda..
    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-04-2011 o 14:41
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    Witam.
    Mam podobny problem. Błąd P0420 - Niski stan katalizatora, rząd 1.
    Błąd wystąpił po wymianie sondy lambda, za katalizatorem. Po wymianie sondy, przejechałem ok. 140 km, wyświetlił się znowu MCSF. Po podłączeniu pod kompa, błąd P0420 został skasowany. Następnie przejechałem sporo ponad 300 km i błąd wyskoczył znowu.
    Wspomnę, że mój model ma 3 sondy, dwie przed katalizatorem (rząd 1) i jedna za ostatnim katalizatorem (rząd 2). I własnie tę sondę, za katalizatorem wymieniałem.
    Jakieś pomysły?

    P.S ja jak miałem uszkodzoną sondę za katalizatorem, pokazywało błędy związane z sondami, np:

    P0141 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2)
    P0136 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2)
    P0150 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1)
    Ostatnio edytowane przez areyoufine ; 22-04-2011 o 14:29

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - odpowiem tak jak powyżej:
    nalezy zrobić diagnostykę, zrób wykres sond ( np. tak jak ja ) i bedziesz wiedział jak sie zachowują w banku 1 oraz w banku 2, potem wykresy katalizatora Alfadiagiem.
    - alfadiag ma chyba parametr taki jak sprawność katalizatora: dobry / zły.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Była AR 147 2.0 teraz AR 159 1.8MPI+LPG Progresion
    Postów
    73

    Domyślnie

    Nie mam kata i mój ecu nie zapala lampki check.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej status katalizatora w 147
    - i jak można przejść testy w stacji diagnostycznej.
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    M@ReK
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuje za odpowiedzi. Wygląda na to że trochę nad interpretowałem wyniki z FES.

    Udało mi się na razie zrobić wykresy z alfadiaga:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	18.PNG
Wyświetleń:	658
Rozmiar:	52.5 KB
ID:	24497

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	19.PNG
Wyświetleń:	405
Rozmiar:	53.2 KB
ID:	24496

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	17.PNG
Wyświetleń:	584
Rozmiar:	52.9 KB
ID:	24495
    Ostatnio edytowane przez M@ReK ; 24-04-2011 o 09:56

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - i wygląda na to że katalizator jest dobry.
    - P0420 mówi o tym ża mamy problemy z bankiem 1, popzez obniżoną efektywność systemu katalizacji spalin.
    - problem może powodować katalizator, połączenia lub sonda lambda za katalizatorem.
    - katalizator wygląda że jest dobry, połączenia trudno to stwierdzić.
    - pozostała sonda lambda za katalizatorem, ale jej pomiar FES-sem powinien rozwiać wątpliwości.
    - zrób pomiar FES-em jak ja zrobiłem na 4 wykresach.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-04-2011 o 15:58
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    Witam.
    Byłem dziś i diagnosty który korzysta z Boschowskiego narzędzia diagnostycznego. Według niego, nie można tam sprawdzić wykresów pracy sond.
    Zrobiłem 2 zdjęcia. Może to coś pomoże w weryfikacji problemu wyskakującego błędu P0420.



    Dodam, że po wykonanej adaptacji mieszanki wartość osiagnęła 100%.
    Natomiast po adaptacji znacznie spadła wartość na integratorze lambda. Do około 84%
    Ciekawi mnie również wartość napięcia sondy lambda rz.1, cz.2, gdyż wynosiła cały czas 0.46V. Nie wahała się.
    Natomiast wartość napięcia sondy lambda rz.1, cz.2 cały czas waha się, w granicach od 0.20-023V

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na temat resetu parametrów adaptacyjnych to warto załozyć nowy temat, tam są inne zależności.
    - ale z tych twoich zdjęć ta ja już wolę nasze zabawki.
    - chociaż rozpoznaję nasze parametry TRA i FRA.
    - ale brak pomiaru sondy w trybie on-line i to u Boscha.
    - to zadaję sobie pytanie czy to oni naprawdę zaprojektowali te nasze ECU ?
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-04-2011 o 12:47
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. alfa 147 1.6 ts błąd sondy lambda
    Utworzone przez bobek22225 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-09-2015, 08:29
  2. [159] P0135 błąd grzałki sondy lambda
    Utworzone przez PAMITO w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 19:14
  3. [155] błąd integrator sondy lambda
    Utworzone przez Farciaż w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-02-2012, 11:54
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 15:16
  5. Błąd sondy lambda (PO150) + błąd zapłonu?
    Utworzone przez Natalia79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-09-2009, 13:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory