Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 78
  1. #21
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655
    Ostatnio edytowane przez feecle ; 16-05-2011 o 13:11

  2. #22
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,983

    Domyślnie

    Cytat Napisał shrek2oo7 Zobacz post
    5W40 jest zalecany przez motula do 2.0 TS ...
    Dokładnie - a nie przez Alfa Romeo.
    Jak Orlen zacznie polecać do TS'a mineralny 15W40 to będziesz go lał ?

    Cytat Napisał shrek2oo7 Zobacz post
    Instrukcja zaleca 5W30, 10W40 lub 10W60
    A tu już mijasz się z prawdą bo instrukcja owszem zaleca 5W30 ale tylko w temperaturach poniżej - 20 st.C. Jeśli wymieniasz olej na zimę i po ziemie to nie ma problemu. Gorzej jak pojeździsz na za żadkim oleju w temp. + 30 st.C.
    Zapewne nie "gorzej" odrazu ale za jakiś czas ...

    Zreszta rozmawiamy o Motulu 15W50 a tu ...

    Zresztą skoro nie wierzysz mi zacytuję kogoś, kto na tym forum jest znacznie dłużej:
    Cytat Napisał Maciek-156
    Motul 15W50 może być nawet i pełnym syntetykiem ale olej 15W... podczas rozruchu zimnego silnika ma kiepską pompowalność (w porównaniu z olejem 10W... czy 5W...) i najzwyczajniej silnik pracuje na sucho - szczególnie hydrauliczna regulacja luzów zaworowych i panewki. Niedowiarkom proponuję sprawdzić i porównać lepkość w temperaturze +40 st.C.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2003r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar shrek2oo7
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS 150HP Selespeed 2001
    Postów
    325

    Domyślnie

    Rozgrzany olej 10W40 i 5W40 ma dokładnie taką samą lepkość gdyż liczba po w oznacza lepkość rozgrzanego oleju, a przed lepkość zimnego. Jeśli by miał zalany 15W to faktycznie mogłoby to wpłynąć na niższe ciśnienie oleju po rozruchu, ale 5W nawet lepiej smaruje na zimnym...

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    Tłucze ci dokładnie tak samo jak u mnie 3 lata temu(po sprincie na zimnym silniku)koszt -wymiana silnika(silnik z anglii) +robocizna =4000zł.
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

  5. #25
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,983

    Domyślnie

    Cytat Napisał shrek2oo7 Zobacz post
    Rozgrzany olej 10W40 i 5W40 ma dokładnie taką samą lepkość gdyż liczba po w oznacza lepkość rozgrzanego oleju, a przed lepkość zimnego.
    Nie musisz mi tego pisać bo ja o tym wiem od dawna.

    Cytat Napisał adalberto Zobacz post
    ... koszt -wymiana silnika(silnik z anglii) +robocizna =4000zł.
    Silnik z anglika można dostać za 2000 zł a wymiana to koszt max. 500 zł (+ olej, płyn chłodzący i rozrząd 1000 zł).


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2003r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Zwol4
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kłodawa
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    448

    Domyślnie

    Koledze raczej tak nie tłucze, ja bym nie obstawiał że to panewka, choć mogę się mylić. Wystarczy zdjąć miskę i sprawdzić co i jak z panewkami.
    Była : 146 1.6Ts 97r (2006-2011)
    Jest : 156 1.8Ts (2010 - ?)
    146Ti 2.0Ts (2013 - 2016)

  7. #27
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BAKU147
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Only WAWA
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0TS
    Postów
    133

    Domyślnie

    Witam,

    niestety, wasza diagnoza sie sprawdziła, obrócona paneweczka na 4 cylindrze

    Zdecydowałem ze jednak robie remoncik, nie chce innego silnika za duże ryzyko dla mnie..
    Jutro wioze wał do szlifu.. Mam nadzieje ze wyda po pierwszym..
    Oprócz tego wymieniam panewki główne, korbowodowe no i uszczelniacze..
    I teraz pytanie - co jeszcze powinienem sprawdzić/wymienić zeby wszystko grało??
    Gorąco prosze o podpowiedzi, mam zamiar jeszcze troche polatać moją Belcią..

    A właśnie, chyba jednak zmienie olej na 10w40.. Motul Synergie najpewniej..
    pozdr

  8. #28
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,236

    Domyślnie

    Najlepiej zalej silnik pełnym syntetykiem no i sprawdz cisnienie oleju jakie podaje pompa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BAKU147
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Only WAWA
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0TS
    Postów
    133

    Domyślnie

    no właśnie myślałem żeby kupić nową pompe.. jak sprawdzić to ciśnienie?? to ja już nie wiem jaki olej.. miałem 5w40 syntetyk mobila to narzekacie.. to pomyslałem ze pomienie po remoncie na półsyntetyk.. tzn nie za bardzo sie orientuje w temacie olejów..

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Silnik z anglika można dostać za 2000 zł a wymiana to koszt max. 500 zł (+ olej, płyn chłodzący i rozrząd 1000 zł).
    właśnie 3 lata temu dałem za silnik 2500,wymiana 750 +koszty lawety itd.......
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

Podobne wątki

  1. [159] stuki w silniku
    Utworzone przez skoku86 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 05:45
  2. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 12:44
  3. Stuki w silniku
    Utworzone przez vibora w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 22:15
  4. [156] stuki w silniku 1.8
    Utworzone przez bibu26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 22:19
  5. Stuki w silniku
    Utworzone przez patryk2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 00:53

olej alfa 147 ts pablo

stuki w silniku

głuchy stukot dgłosy dochodzą z prawej strony silnika alfa 147 2.0

volvo s40 stukanie w silniku

fiat tempra metaliczny hałas wsilniku

2.0 t.s. opinie

stuki w silniku alfa 2.0 jts

alfa 156 2.0 stuki na obrotach

dzwoni w silniku przy dodawaniu gazu

Alfa147 stuka silnik

alfa 147 tlucze sie po nagrzaniu

alfa 147 1.6 po rozgrzaniu

alfa romeo 147 2.0 stuka

pukanie w silniku 2.0ts

stuki w silniku przy dodawaniu gazu alfa romeo

Rozrz

alfa romeo stukanie w silniku 147 ts

stuka w silniku przy dodawaniu gazu

silnik stuka przy dodawaniu gazu

stukot lozyska alternatora

laweta pablo garage

stukanie w silniku alfa 156 2.0 ts

alfa.156 1.8 ts stuki na zimnym sobie silniku po rozgrzaniu ok

147 klekocze po rozgrzaniu

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory