Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
  1. #1
    sico
    Gość

    Domyślnie [147] Skrzypienie zawieszenia - końcówka drążka? Wahacz? Pomóżcie!

    Witam wszystkich.
    Mam problem z zawiasem w swojej belli. Z przodu z lewej strony słychać głośnie skrzypienie, przy delikatnych nierównościach i najbardziej przy ruchach kierownicą. Im wolniej kręcę kierownica tym bardziej skrzypi. Jak naciskam auto na błotnik to tez skrzypi.

    Podniosłem auto na lewarku, ręcznie sprawdzałem luzy i ich nie znalazłem. Wszelkie gumowe elementy wypsikałem mocno silikonem w spraju i problem nadal występuje.

    Na ucho, to piszczy mi dolny wahacz lub końcówka drążka kierowniczego. Czy znacie jakąś sprawdzoną ale garażowa metodę sprawdzenia co to może być?

    Dodam, że przeryłem już chyba wszystkie wątki o skrzypieniu i nic mi nie pasuje do mojego problemu.

    Z góry dziękuję
    Kamil


    › Więcej...: [147] Skrzypienie zawieszenia - końcówka drążka? Wahacz? Pomóżcie!

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,523

    Domyślnie

    Końcówka drążka raczej nie skrzypi (przynajmniej ja tak nigdy nie miałem ani nie słyszałem o tym). Najczęściej powodem skrzypienia w dole są gumy stabilizatora. Raz też przyczyną była pęknięta guma na sworzniu wahacza dolnego ale to był ewenement. Sprawdź jeszcze górne wahacze bo one najczęściej skrzypią.

  3. #3
    sico
    Gość

    Domyślnie

    Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Jak podniosłem auto na lewarku i kręciłem kierownica to skrzypienia nie było.

  4. #4
    marcin8c
    Gość

    Domyślnie

    lacznik stabilizatora lub wahacz. lacznik to nie wiem jak sprawdzic (a musze to u siebie zrobic) a wahacz to zdejmujesz kolo, rozkrecasz bebechy tak aby odlaczy amortyzator od reszty zawieszenia i ruszasz poszczegolnymi elementami. pierwszy raz jak to robilem to zajelo kolo 30min by dojsc co trzyma sie gdzie. drugie kolo poszlo szybko i sprawnie. piszczal u mnie gorny wahacz. dolne zadziej skrzypia, wiec zwroc uwage na gorne wahacze

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    SLU
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 120HP 2011
    Postów
    95

    Domyślnie

    Kolego, ja miałem taki przypadek zaraz jak kupiłem Alfe, wahacze skrzypiały na nierównościach, przy nacisku na błotnik i to co było dla mnie martwiące przy skręcaniu właśnie - wywalony miałem dolny wahacz z lewej strony i górny z prawej - obydwa na sworzniach, tuleje były ok - więc przyjrzyj się dokładnie tym sworzniom bo to zapewne one tak skrzypią - tak przynajmniej myślę

  6. #6
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    854

    Domyślnie

    odkopię temat bo mam DOKŁADNIE te same objawy tylko w kole prawym. trzeszczy zarówno przy skręcaniu jak i jeździe na wprost przy najmniejszych nierównościach. z tym że skrzypienie się pojawia po przejechaniu 500m i potem już tylko narasta i potrafi się zrobić tak głośno że aż sie ludzie obracają na ulicy. te trzaski przenoszą drgania na kabinę aż czuć pod nogami. ktoś wspomniał że to łączniki staba - ja miałem wymieniane pół roku temu i zrobiłem na nich ze 4 tyś, luzów na nich nie czuje jak za nie chwytam więc to nie to. tuleje stabilizatora też miałem wymieniane niedawno. czuje drgania na końcówce drążka jak kręcę kołem na postoju więc moje podejrzenia padają na ten oto element

    póki co wypróbowałem pewien sposób mojego mechanika czyli wstrzyknąłem wazelinę techniczną w osłonę przegubu dolnego i górnego wahacza oraz końcówkę drążka iiiii.... nastała cisza na parę dni ale dziś znów się zaczęło to samo. górny wahacz to to nie będzie bo dźwięk dochodzi z wysokości osi koła więc albo końcówka albo przegub dolnego wahacza, zacznę od wymiany końcówki bo to zdecydowanie tańsza zabawa. jeśli się okaże że końcówka była winowajcą to wymienię też i drugą i potem zbieżność. dam znać co i jak
    Ostatnio edytowane przez flatbeet ; 09-05-2012 o 22:27

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ziz Zobacz post
    Kolego, ja miałem taki przypadek zaraz jak kupiłem Alfe, wahacze skrzypiały na nierównościach, przy nacisku na błotnik i to co było dla mnie martwiące przy skręcaniu właśnie - wywalony miałem dolny wahacz z lewej strony i górny z prawej - obydwa na sworzniach, tuleje były ok - więc przyjrzyj się dokładnie tym sworzniom bo to zapewne one tak skrzypią - tak przynajmniej myślę

    Dokładnie, jeżeli duży wpływ na kakofonie ma skręt kół - u mnie na jednym z sworzni padła guma , i...Alfa skrzypi jak drezyna, lub/i stara wersalka :-/ muszę coś pokombinować , a docelowo "wyrzucić" dolmy wahacz.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  8. #8
    michal0401090
    Gość

    Domyślnie

    Niestety u mnie to samo po lewej stronie. Na razie cicho sobie poskrzypuje i co dziwne nie zawsze. W jeden dzień jadę cisza, w drugi skrzypi. Górne wahacze mają mniej niż 10 tys. Czyli musi być dolny wahacz albo łącznik. Wstrzymam się trochę i wymieniam całe zawieszenie na poliuretan.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    47

    Domyślnie

    Wstrzyknij strzykawką z igłą w dolne sworznie oleju i pojeździj, jak ucichnie to znaleziony winowajca, no i wahacz w najbliższym czasie będzie do wymiany

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM 2003r.
    Postów
    80

    Domyślnie

    Panowie mam to samo, dźwięk chyba dochodzi z górnego wahacza, w takim razie czy do wymiany jest cały wahacz czy można coś pokombinować ? mam Alfe miesiąc i jak kupiłem to już skrzypiała, teraz od kilku dni to już tak napier** że koszmar...

Podobne wątki

  1. [159] końcówka drążka kierowniczego
    Utworzone przez carramba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 24-07-2021, 08:39
  2. Stuki/końcówka drążka
    Utworzone przez Donik w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-02-2015, 09:42
  3. [146] Końcówka drążka kierowniczego
    Utworzone przez Krakers w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-10-2010, 20:29
  4. [145] końcówka drążka
    Utworzone przez Gregorov w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-10-2009, 18:38
  5. Końcówka drążka kierowniczego
    Utworzone przez siwy144 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2006, 02:01

skrzypiace drazki kierownicze

skrzypienie dr

skrzypi

skrzypi drążek kierowniczy mazda6

piszczy po wymianie koncowek drazkow

skrzypienie koncowka drazka

auto naciskane i skrzypi

zawieszenie końcówka

koncowka drazka skrzypi

skrzypiace drazki kietownicy

pisk koncowki drazka kierowniczego

skrzypiaca koncowka drazka kierowniczego

piszczenie dolnego wahacza

piszczenie przy naciskaniu auta

skrzypiace drazki

skrzypi tuleja stabilizatora

skrzypienie przy skr

147 WACHACZ

skrzypienie przy naciskaniu na auto podczas postoju

czy drązki kierownicze moga skrzypieć

piszczenie przy naciskaniu na przód auta

najczesciej wymieniane elementy zawieszenia w alfie 147

skrzypiaca kocowka drazka kierowniczego przy skrecie i nierownosciach

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory