Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    mst
    Gość

    Exclamation Problem z ABS-em

    Witam, od paru dni trapi mnie problem z ABS-em. Po ostatnich ulewach i paru niefortunnych zakrętach ABS w mojej 147 zaczął zbyt szybko reagować. Gdy jadę wolno (dojeżdżam do skrzyżowania) załącza się nawet przy delikatnym hamowaniu na suchej nawierzchni. Drogą dedukcji doszedłem, że któryś z czujników musi dawać sygnał o zatrzymaniu się koła i centralka uruchamia system. Tak też się dzieje. Zlokalizowałem przez FES-a taką przypadłość przy prawym przednim kole (lewe również daje piki zero, ale znacznie rzadziej). Wygooglowałem, że może być to wina zabrudzenia impulsatora ABS, jednak nie mam zielonego pojęcia jak się zabrać za jego wyczyszczenie. Miał ktoś do czynienia z takim problemem? Wiecie może jaki jest koszt zrobienia tego w jakimś serwisie? Zaznaczam, że szukałem tego problemu na forum i nic nie znalazłem.

    Załączam screen z FES: http://imageshack.us/photo/my-images/155/alfaq.png/


    › Więcej...: Problem z ABS-em

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,110

    Domyślnie

    - nie jestem przekonany o tym zabrudzeniu.
    - czujnik ABS w prawym przednim kole (ten który daje błędy ) jest typu magnetycznego, tam nie ma co sie brudzić.
    - bardziej bym podejrzewał uszkodzenie czujnika, uderzenie w piastę koła, skrzywienie lub połączenia elektryczne, przetarcie kabla.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    mst
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - nie jestem przekonany o tym zabrudzeniu.
    - czujnik ABS w prawym przednim kole (ten który daje błędy ) jest typu magnetycznego, tam nie ma co sie brudzić.
    - bardziej bym podejrzewał uszkodzenie czujnika, uderzenie w piastę koła, skrzywienie lub połączenia elektryczne, przetarcie kabla.
    miałoby to sens... podczas ostrego skrętu w prawo zaskoczył mnie kwiat polskiej szosy - czarna dziura po kolana. Bubu, znasz jakiś sposób, żebym mógł sam obadać sprawę w domu i znaleźć przyczynę? Będę wdzięczny za krótką instrukcję...

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Tylko wymiana, taki sam przypadek miałem. Możesz czujni odpiąć i jeździć bez ABS/ASR/VDC. Hamulce będą działać normalnie. Czujnik wyciąg i oglądnij, ale znając życie nie wyjdzie ze zwrotnicy w całości.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  5. #5
    mst
    Gość

    Domyślnie

    Problem rozwiązany. Tak jak pisaliście - trzeba było założyć nowy czujnik... niestety wyszło przy okazji, że tak przywaliłem w dziurę, że poszedł wahacz górny - praktycznie pęknięty, i łożysko - tak się to wszystko pokrzywiło, ze starło czujnik ABS. Droga przyjemność, pozostaje odpokutować - moja wina....

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    SLU
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 120HP 2011
    Postów
    95

    Domyślnie

    Powiem Ci szczerze, że ja staram się omijać wszelkie dziury, czasem niektórzy się aż ze mnie śmieją, ale naprawdę musiałeś zaliczyć piękny dół, że Ci tak wszystko pourywało

  7. #7
    mst
    Gość

    Domyślnie

    też jestem mega-pedantem jeśli chodzi o dziury... nawet progi zwalniające omijam ukosem - szanując zawias - ale zdarzyła się sytuacja, że chciałem wyprzedzać, ale sobie odpuściłem i na super wypasionym asfalcie będąc wysuniętym na pół auta na lewy pas spod samochodu przede mną wysoczyła (chyba) studzienka bez przykrywy - bez szans na jakąkolwiek reakcję. Walnęło tak, że mało nie wypadłem z drogi (na dohamowaniu około 80km/h). Byłem u mechanika zaraz po tym bo coś się tłukło. Okazało się, że tak przywaliłem, że aż zawias od maski się obluzował i maska po prostu latała i się tłukła, w zawiasie zero luzów. Problemy zaczęły się, tak jak wcześniej opisywałem - zaczął się załączać ABS nawet na suchym - czujnik po prostu się starł. Mam nauczkę, że na następny raz zatrzymuję się i to zgłaszam (podobno można wywalczyć odszkodowanie). Akurat wtedy bardzo się spieszyłem i nie mogłem - ale 900zł piechotą nie chodzi powiem jedno - jest o co walczyć.

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory