Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: rura filtr-turbo

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie rura filtr-turbo

    jakie są objawy nieszczelnej rury filtr-turbo?? U mnie widać na niej delikatne pęknięcia i lekko się poci. Auto pali o 1.5l za dużo w stosunku do innych jtd 16v i przy ok 4000 na IV biegu pada w tryb awaryjny. Czy to może być powód ??

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    powodów może być wiele, podstawa to podpięcie pod komputer, ale idzie wróżyć z fusów ze pęknięta rura daje ci świst i gwizd przy przyspieszaniu, a włączanie sie w tryb awaryjny to może byc np uszkodzony egr? uszkodzony overboost ? wtryski ? ...

    jak rura pęknięta, to i tak i tak do wymiany, w dodatku mozesz mieć zapieczoną geometrie, jesli jałowo przyspiesza

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    No i zacznie dymić na czarno jak dasz w palnik
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar marekshino
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Czeladź
    Auto
    147 Q2
    Postów
    156

    Domyślnie

    Przerabiałem ostatnio nieszczelność rury filtr-turbo. Komputer nie będzie sygnalizował błędów nie zapali się check. Świst podczas przyspieszania oczywiście słabo udzie.

    ---------- Post added at 18:57 ---------- Previous post was at 18:55 ----------

    Słabo przyspiesz ) oczywiście
    Przede wszystkim świst

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gontek
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    67

    Domyślnie

    a miałeś ewidentne pęknięcia na niej? ja szukam nieszczelności u siebie ale nie widzę żadnych pęknięć na niej może oprócz tego, że jest już miękka jak zdechła parówka (wężyki już powymieniałem, testowałem egry, przepływki, IC czysty a dalej muli, dymi więcej pod obciążeniem i pali trochę więcej niż powinien - już nie mówię ile więcej niż pokazuje komputer

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    tak, widac na niej pęknięcia w tych zagłębieniach i są na niej ślady oleju zapewne z odmy. Dzwoniłem dzisiaj do aso i rura filtr-turbo to u nich koszt 135zł ale z ciekawości zapytałem jeszcze o przepływkę i powiedzieli mi UWAGA: 1300zł :O bez oddawania starej.... Ciekaw jestem co tam powychodzi po podpięciu pod kompa no ale czekam i czekam na listonosza z kablem i się doczekać nie mogę

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gontek
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    67

    Domyślnie

    Coś tanio za ta rurę z tego co wiem to ta chyba chodzi około 260 zł - upewnij się czy dokładnie o tej mówili

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    kolego marekshino piszesz, że przerabiałes temat popękanej tej rury. Czy po wymianie spadło spalanie ?? i przetłumacz swojego posta na jezyk pl

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    w końcu dotarł interfejs. Dołączam logi.

    proszę o wytłumaczenie;

    1. O co kaman z egr ( w sterowniku bład p0404 i nie da się go skasować, egr wyczyszczony, nie zaślepiony)
    2. wskazanie mas powietrza

    na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wskazanie przepływki rożni się od docelowego o ok 200mg/i tj. docelowe 308 a mierzone 481 ??
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	log.jpg
Wyświetleń:	998
Rozmiar:	74.2 KB
ID:	32515  
    Ostatnio edytowane przez milek_22 ; 18-08-2011 o 22:47

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    aaaa, Powodem trybu awaryjnego był błąd p0238 - wysoki sygnał - przeładowanie??

Podobne wątki

  1. rura ic-turbo
    Utworzone przez yogi w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-08-2014, 10:27
  2. Rura ic-turbo
    Utworzone przez marekhc w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-02-2014, 19:07
  3. [145] Rura IC -> Turbo
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2014, 18:15
  4. Rura od Turbo...
    Utworzone przez Kuba_156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-09-2010, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory