Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Temat: Klasyfikacja wtryskkiwaczy JTD

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Ja używam najnowszej pełnej wersji 3.3 Registered

  2. #22
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał khropek Zobacz post
    Co znaczy przerobionym?? chodzi o te oporniki i kondensatory które trzeba podmienic??
    Nie ma żadnych podmian kondensatorów, oporników.
    To zwykła zwora i nic więcej. Jak to zrobić jest na stronie fes-a.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    witam,
    odświeżam wątek ponieważ zauważyłem w FES-ie niepokojące dane dotyczące korekt wtrysku. Póki co auto zapala bez problemu i pracuje równo
    ale słyszałem, że nierówne dawki wtrysku przekładają się na zmienne obciążenie sprzegła i szybko leci dwumas???
    zamieszczam dane z FES-a
    1. bieg jałowy:
    Obroty silnika: 843 rpm
    Temperatura wody: 76,4 °C
    Czas wtrysku glownego: 810 ms
    Korekta paliwa Cyl.1: 1,27 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.2: -0,90 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.3: 0,24 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.4: -0,69 mmł/i

    2. silnik gorący i pow 2 tys obrotów:
    Obroty silnika: 2 222 rpm
    Temperatura wody: 82,4 °C
    Czas wtrysku glownego: 527 ms
    Korekta paliwa Cyl.1: 1,01 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.2: -0,61 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.3: 0,06 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.4: -0,39 mmł/i

    3. ponownie bieg jałowy - silnik rozgrzany:
    Obroty silnika: 845 rpm
    Temperatura wody: 94,8 °C
    Korekta paliwa Cyl.1: 1,20 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.2: -0,51 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.3: 0,00 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.4: -0,71 mmł/i

    Czy ktoś pomoze w interpretacji danych? pierwszy cylinder odstaje ale czy jest w jakiejkolwiek normie?
    DF

  4. #24
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Pierwszy wtrysk - różnica korekt większa niż 30% między sąsiednimi wtryskami to za dużo
    Ale masz za mało danych zalogowanych aby dokładnie określić co jest powodem tej korekty. Może to być tak wtrysk jak i kompresja w cylindrze.
    Co powinieneś zalogować i jak to mniej więcej interpretować to opisałem już na tym forum ale znalazłem lepszy opis:

    To bardzo dobry i dokładny opis i tak sobie pomyślałem, że warto go zachować dla potomnych jakby miało na tamtym forum to zniknąć:
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jak można zdiagnozować wtryski Common Rail, że one leją, ponieważ nie daje się ich wykręcić? Co to znaczy? Może diagnosta odmówił dalszej współpracy, gdyż nie mógł wykręcić wtrysków? Zmień natychmiast diagnostę!!! Wtryskiwacze CR można skutecznie sprawdzić jedynie na silniku, nie poza nim. To po pierwsze. Wtryskami CR steruje komputer wtryskowy , nie pompa wtryskowa rozdzielaczowa tdi. Zatem nie ma możliwości testowania wtryskiwaczy poza silnikiem, poddając próbie ciśnienia otwarcia na podobieństwo ciśnienia pompy wtryskowej tdi. Jedynym sposobem sprawdzenia czy wtryski "leją" czy nie - jest "zajrzenie" do pamięci komputera wtryskowego (nazywanego zamiennie sterownikiem lub urządzeniem sterującym) poprzez 16-pinowe złącze diagnostyczne EOBD. Parametrami "kluczowymi" są:
    1. Korekcja wtryskiwaczy - jeżeli odchyłki dawki wtrysków przekraczają 1,5 mg/skok lub ponad 30% w porównaniu z sąsiednimi, można podejrzewać wtryskiwacze "ponadnormatywne", pod warunkiem, że jeden lub dwa mają podobne, duże odchyłki na "plus" lub "minus". Jeżeli cztery wtryski maja jednakową, zbliżoną i bardzo wysoką korekcję na "plus" lub "minus" to wina nie leży po ich stronie, że silnik np. źle zapala lub szarpie, lecz po stronie pompy wysokiego ciśnienia. Zakwalifikowanie do demontażu - po dalszych badaniach.
    2. Dawka wtrysku średniego (albo średnia dawka wtrysku) - jeżeli przekracza znacznie ponad 30% dawki wymaganej (teoretycznej, normatywnej) - oznacza dużą rozbieżność pomiędzy poszczególnymi wtryskiwaczami;
    3. Początek wtrysku (kąt wyprzedzenia wtrysku) - jeżeli różnice sięgają ponad 30% do wartości zadanej, oznacza że komputer "był zmuszony" regulować fazy wtrysku wskutek zbyt dużych różnic ciśnień paliwa na wtryskiwaczach;
    4. Ciśnienie paliwa na szynie (Common Rail) - jeżeli występuje różnica pomiędzy ciśnieniem wymaganym a rzeczywistym, to obserwuj korekcję wtryskiwaczy i jednocześnie pkt 2 i 3. Jeżeli spadek ciśnienia paliwa jest powiązany z jednoczesną b. dużą korekcją jednego- dwóch wtrysków, dużymi odstępstwami od dawki średniej, a także różnicą kąta wtrysku, to mamy prawdopodobnie do czynienia z usterką wtryskiwaczy lub nieszczelnością cylindrów.
    Jeżeli natomiast spadek ciśnienia paliwa kojarzymy z jednoczesną bardzo dużą korekcją na "plus" wszystkich czterech wtryskiwaczy, znaczną odchyłką dawki średniej paliwa oraz różnicami w kątach wtrysków, to wykluczamy winę wtryskiwaczy.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Pochodzi on z forum:
    http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=12403.0
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 14-11-2011 o 22:59
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #25
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    poszukałem tego tematu..aby nie robić bałaganu na forum.Mam taki problem...jak prawidłowo wpisać kody wtrysków..krok po kroku.Używałem wersji fes 3.3 i 2.3 ...do końca mi nie przyjmuje do pamięci nowych ustawień.Oto logi:
    ECU ISO Code: FD 86 A4 83 7F
    2012-01-26 0914
    CONNECTED TO:
    ALFA 147 1.9 JTD 16V
    Bosch EDC16 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
    --------------------------------------------------------------

    Kod ISO: FD 86 A4 83 7F
    Numer rysunku FIAT: 55198812
    Numer sprzętu: 0281011896
    Wersja sprzętu: 00
    Numer oprogr.: 1037372047
    Wersja oprogr.: 6D42
    Numer homologacji: 9374C
    Data zaprogramowania: 03/15/2005

    EXECUTING ADJUSTMENT...
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 3)
    Old value: 8Y1B4CAAA
    New value: 8HRX7F5AA
    WYKONANE


    READ PARAMETERS:
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 3):

    READ PARAMETERS:
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 3): 8Y1B4CAAA

    READ PARAMETERS:
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 3): 8Y1B4CAAA
    jaka jest procedura...po wpisaniu do tabelki...klikam Y ..program zgłasza że wykonano....i co dalej ???
    Mam wyjść z programu a później sprawdzić , czy wyjść i odłączyć klemę itd. widzę że nowych ustawień nie przyjmuje..
    Może ktoś poradzić ?

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzejm36 Zobacz post
    jaka jest procedura...po wpisaniu do tabelki...klikam Y ..program zgłasza że wykonano....i co dalej ???
    Proxy, proxy, proxy!!!
    I założę się że jest to napisane w okienku w programie

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Proxy, proxy, proxy!!!
    I założę się że jest to napisane w okienku w programie
    haha..w okienku w programie jest napisane ..silnik off...oraz sprawdzić procedurę..i jeśli nie wyjdzie to jeszcze raz..
    ale okazało się że lepszy ze mnie ,,znawca" ..kupiłem wtryskiwacze bosh 0445110243 według zapewnień pana z Bosha i
    jego mądrych katalogów , wersja silnika 937A5000 to właśnie taki wtryskiwacz.Kupiłem na allegro z auta z 2010 roku i wymieniłem dwie sztuki...okazało się jak już wiecie że nie można ich było wpisać do pamięci sterownika...dlaczego ???
    ano dla tego że w pamięci sterownika nie było takiego typu wtryskiwaczy !!!.... Sprawdziłem w ePerze..numer fiatowski to 55192534..no tak ale jaki to numer w Boshu. Dopiero sprawdzając po zamiennikach w innej firmie okazało się że powinien być Bosh 0445110111 a nie 243.Tak więc dopiero wtedy przeczytałem na starym wtrysku numer 111 i założyłem go s powrotem w swoje stare miejsce.Wymiana wtryskiwaczy 2 szt. ...mieszczę się w 20 minutach . I już mnie nie dołujcie koledzy swoimi komentarzami..... teraz muszę tamte odesłać i szukać 111.Z wyrachowaniem zamieniłem wtryski 3 z 4 i dopisałem nowe kody...łyknęło bez problemu...bez proxi

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory