Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Ślizganie na 2 i 3 biegu

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar badylija
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Mielec / Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    234

    Domyślnie Ślizganie na 2 i 3 biegu

    Witam,
    Od kilku dni mam dziwne objawy w swojej Alfie. Na 2 i 3 biegu, po dodaniu gazu, auto nie idzie tak jak powinno i po dosłownie chwili "dostaje kopa". Czy to sprzęgło? Na jakie koszty mam się przygotować?

    Pozdrawiam i wesołych Świąt

  2. #2
    Marcuss
    Gość

    Domyślnie

    Według mnie na 100%... Ja ostatnio za wymianę sprzęgła na Valeo (wg. mnie najlżej chodzi) i siłownika sprzęgła zapłaciłem 1200 zł

    ---------- Post added at 21:07 ---------- Previous post was at 21:06 ----------

    tylko,że mój to diesel, a Twój to benzyna to powinno być taniej a jaki masz przebieg??

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar badylija
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Mielec / Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    234

    Domyślnie

    Przebieg 188tys.

    Tak mi się jeszcze przypomniało - kilka dni wcześniej udało mi się bez większych problemów ruszyć z 5 biegu - ma to jakieś znaczenie?
    Ostatnio edytowane przez badylija ; 25-12-2011 o 21:20

  4. #4
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    sprzeglo sprawdzic mozna tak, zaciagnij reczny, jesli jest słaby podstaw cos pod kola, silnikm na wolnych obrotach, wrzuc 4 bieg i spróbuj ruszyc, jesli zgasnie to sprzeglo jest ok. jesli silnik bedzie pracowac sprzegło do wymiany.


    pzd

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał badylija Zobacz post
    Przebieg 188tys.

    Tak mi się jeszcze przypomniało - kilka dni wcześniej udało mi się bez większych problemów ruszyć z 5 biegu - ma to jakieś znaczenie?
    Buehehe... No ludzie trzymajcie mnie... Ruszasz kolego z 5 biegu i dziwisz sie, ze Ci sprzeglo padlo?

    Tak z czystej ciekawosci - napisz prosze jaki byl powod tego, ze zachcialo Ci sie ruszac z tak wysokiego biegu? Reka Cie bolala i nie chcialo sie wachlowac czy jak?

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar badylija
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Mielec / Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    234

    Domyślnie

    Raczej dla sprawdzenia czegoś, niż dla zabawy, bez przesady - przez przypadek na światłach ruszyłem 3-tki, zastanowiła mnie łatwość, więc spróbowałem wyżej... W sumie łatwiej zauważyć osłabione sprzęgło na 5 biegu, niż na 1-wszym.

    No i diagnoza już chyba jasna- przejechałem się teraz i np. na drugim biegu jest gaz, obroty z 3 do 4 tys. rosną, ale auto nie idzie i dopiero po osiągnięcie 4tys. łapie.


    Dzięki i wesołych świąt.
    Ostatnio edytowane przez badylija ; 26-12-2011 o 10:34

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał badylija Zobacz post
    No i diagnoza już chyba jasna- przejechałem się teraz i np. na drugim biegu jest gaz, obroty z 3 do 4 tys. rosną, ale auto nie idzie i dopiero po osiągnięcie 4tys. łapie.
    Dziwne to zjawisko.
    Jak miałem wyjechane sprzęgło to było akurat odwrotnie.
    Daj znać jak to ogarniesz.
    Moja Bella

  8. #8
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    no i po sprzegle, zmien je jak najszybciej, bo o ile kpl. sprzegla wymienisz to, to kola zamachowego raczej nie, a kazde ruszenie powoduje przegrzanie powierzchni i powstawanie nierównosci, mimo wszzystko zalecam kontrole powierzcgni kola zam., jesli bedzie bardzo spalone to niestety wymiana, ale badz dobrej mysli.



    pzd.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    to wygląda jak olej na tarczy sprzęgłowej kiedyś tak miałem że na wysokich obrotach auto jechało na niskich nie i byl efekt ciszy po dodaniu gazu - nic się nie działo i dopiero dostawała mocy i to byl olej na tarczy z kolei jak się sprzęgło kończyło to było odwrtonie do 3000 szedł ale jak się za mocno wcisneło gaz to obroty leciały w górę a auto nie chciało jechać

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar badylija
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Mielec / Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    234

    Domyślnie

    Olej na tarczy to oznaka czego?

Podobne wątki

  1. ślizganie się sprzęgła AR 156 SportWagon 2.4JTD
    Utworzone przez dommat w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 23:36
  2. Ślizganie sprzęgła 156 2.4 jtd
    Utworzone przez kamil156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-11-2015, 22:13
  3. Przeniesienie napędu, ślizganie sprzęgła
    Utworzone przez Vapersisland w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2015, 18:18
  4. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 16:43
  5. [Giulietta] ślizganie się tyłu na dziurach
    Utworzone przez czarnydiabel w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 21:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory